Gå til innhold

Vise dvd på tv-skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-26 20:45, sosyv skrev:

Jeg skal vise dvd med tv som skjerm. Noen som vet hvordan jeg velger tv som skjerm. Bruker win98.


Odd


 

Har du tv-utgang på skjermkortet da? Hvis ikke så går ikke det ann.

 

Jeg har Matrox G400 Dualhead. Da høyreklikker jeg med musa på skrivebordet, velger "properties-settings-advanced-dualhead-features-Dualhead DVDMax-use Dualhead DVDMax-ok". Mulig du må stille inn TV'n din også. Da velger du "TV Output-TV standard". Her velger du NTSC eller PAL, deretter OK. Det kan være problemer med hakking i PAL modus hvis du kjører DIVX, vet ikke om det skjer i DVD. I såfall kan du velge NTSC og håpe at TV'n din støtter det. Hvis ikke, laster du ned ett program som heter Divxfix. Tror du får det på Matrox sin hjemmeside.

 

Du har også noen innstillinger i "TV Output-Dualhead DVDMax". Innstillingene her bør være Composite or s-video på output cable. Still også inn brightness og contrast, men først etter du har fått bildet fra datamaskinen din på TV'n slik at du ser hvordan innstillingene påvirker bildet.

 

For å få bilde på tv'n må du først starte en DVD film eller en DivX film. Når den starter vil bildet blåses opp på hele tv-skjermen selv om du minimerer vinduet på datamonitoren. Vær klar over at det kan ta en stund før bildet kommer på tv-skjermen mens datamaskinen finner riktig output. Det merker du ved at monitoren går i svart opptil 5-6 ganger. Har det ikke kommet noe bilde innen 1-2 minutter så sjekk at alle kabler sitter godt i, at tv'n står på riktig kanal (composite eller s-video) og at alle innstillinger er riktige. Lyden kommer ikke til tv'n gjennom videokablene, så du må ha egne kabler fra lydkortet til tv'n for dette, hvis du ikke vil bruke høyttalerne som allerede er koblet til datamaskinen da. Du kan selvfølgelig koble lyden til ett skikkelig anlegg også hvis du vil ha ordentlig trøkk.

 

Dette gjelder for Matrox G400 sin dualhead, men mulig det er noe av den samme fremgangsmåten for andre tv-output kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...