Gå til innhold

Cubase SX2.0 + Firestation... Latency


Anbefalte innlegg

Har En bærbar HP pavilion ze5200, 2.4Ghz P4, med 448mb minne (Deler minne med grafikkort). Har fått installert drivere til mitt Presonus Firestation lydkort.

Tenkte å kjøre Cubase SX2.0, siden jeg kjenner dette programmet best.

Imidlertid har jeg problemer med Latency. Ligger på ca 180ms. Har også prøvd Sonar 3.0 og der ligger latencyen på 30ms. Noen som har forslag til løsning? Hva bør egentlig latencyen være mindre enn? 30ms er vel brukbart. Men 180ms er vel for mye...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike useriøse påstander gidder jeg ikke kommentere... Hvis du mener du dette kan du la være å svare på tråden. Ps. Lydkortet er kjent for å være vanskelig å installere. Men det visste jeg ikke før etter jeg kjøpte det.

http://www.cakewalk.com/forum/tm.asp?m=326847

Siden det er et veldig bra lydkort kvalitetsmessig så synes jeg det var verdt å gjøre en del forsøk på å få det til å funke. Derfor denne tråden.

Lenke til kommentar
ASIO er best, alt annet og spesielt til SX2 er bortkastet.

Du har rett ang SX2 (fordi SX2 ikke støtter annet), men WDM er en mer effektiv driver-rutine enn ASIO. Problemet er at det ikke alltid brukes like mye tid på å utvikle WDM-drivere som ASIO. Det er avhengig av produsenten. Test begge deler og bruk det som fungerer best.

Lenke til kommentar

Det går an å bruke 2 "driverprogram". Siden dette var et samarbeidsprosjekt mellom Yamaha og Firestation. Jeg har ikke prøvd driverne fra mLancentral enda, men skal gjøre det snart. Har forøvrig klart å komme ned i 30ms nå. Men det er jo stadig for mye til profft bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...