Gå til innhold

Proffe pc høyttaler vs sikkelig hi-fi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Ser at du også har lagt in tråd på avforum, men jeg kan svare har.

 

Selvfølgelig kan ikke Creative måle seg med med løsninger til mange ganger prisen.

 

Hva skal du bruke sakene til?

 

Er det for å fylle stua med lyd, eller skal du bruke høyttalerne til monitorer ved siden av skjermen?

 

Hvis du skal bruke høyttalerne på hver sin side av dataskjermen, er det viktig at de er magnetisk sjermet. Dette er iallefall viktig på CRT-skjermer. Er ikke like sikker på LCD-skjermer...

 

Men hva med aktive nærfeltsmonitorer? Altså studiomonitorer.

 

Hva med disse:

 

754B2030Astor.jpg

 

Behringer, magnetisk skjermet monitorer. 6,75" basselement. Altså nok i massevis.

Billig Genelec-kopi, men de er sikkert gode nok for de fleste.

 

Et par koster 3600 kroner. Vet ikke om det er med moms...

 

Link: http://www.kickmusic.no/ehandel/default.asp?ID=016039

 

 

 

Fordelen med studiomonitorer er at de er konstruert for å spille kun en meter fra lytteren, vanlige hifi-høyttalere er konstruert for mye større avstand, 2+ meter.

 

En annen fin ting med aktive høyttalere er at du har innebygget forsterker.

 

 

Det er iallefall mitt tips.

Lenke til kommentar

Vel, skal man sette i hop ett "hifi" anlegg til noen få tusen kroner, så ender man opp med noe a-la billig elkjøp SKRAP. Skal man opp på det jeg kaller hifianlegg, så koster en DVD spiller fort 10K (Kun spiller) Så surroundanlegg, 10-15K.

HIFI, surroundanlegg...... 30K+ :whistle: Noe dyrt synes nå jeg, men, skal man ha, så skal man ha.... :p;)

Lenke til kommentar

Engang a sporre dette sporsmalet er jo igrunn ganske teit syns na jeg...

Men hvis du skal ha et skikkelig pc anlegg sa ville jeg gatt for klipsch sine systemer, bedre pc system tror jeg du neppe far tak i, eller??

 

Selv har jeg et eget surround sound system hjemme, ca pris ligger vel pa 27 laken, inkludert kabler til 4 tusen. I tillegg har jeg en sot loewe calida 33" tv :D men den har jeg ikke iberegnet i prisen...

Lenke til kommentar
Vel, skal man sette i hop ett "hifi" anlegg til noen få tusen kroner, så ender man opp med noe a-la billig elkjøp SKRAP. Skal man opp på det jeg kaller hifianlegg, så koster en DVD spiller fort 10K (Kun spiller) Så surroundanlegg, 10-15K.

HIFI, surroundanlegg...... 30K+ :whistle: Noe dyrt synes nå jeg, men, skal man ha, så skal man ha.... :p;)

Anlegget mitt kostet bare 12 000 for forsterker og høytelere. Trenger ikke lange ut sååå mye for grom lyd. Anlegg som koster 30 000,- er ikke HIF-anlegg, men entusiastis-anlegg - noe mannen i gata ikke akkuurat kjøper. :nei:

Lenke til kommentar
Anlegget mitt kostet bare 12 000 for forsterker og høytelere. Trenger ikke lange ut sååå mye for grom lyd. Anlegg som koster 30 000,- er ikke HIF-anlegg, men entusiastis-anlegg - noe mannen i gata ikke akkuurat kjøper.  :nei:

Kjenner mange som har anlegg til 30K+ Greit nok, det er vanvittig dyrt, vel og merke hvis du kjøper alt i en smell.

Noe ingen jeg kjenner har gjort. Men, kjøper du ett sett med høytalere her, en forsterker der, noen signalkabler senere +cd spiller, DVD spiller osv, så kommer du opp i over 30K fortere enn du aner. :whistle:

 

Btw : Mannen i gata kjøper som regel ikke hifi anlegg, han kjøper elkjøp surround pakke, som vant prisen for beste surround lyd i tv2 hjelper deg testen... :thumbup: Gjerne med underteksten, fenomenal lyd til under 5K.

 

On topic : så lurer jeg, hvilket lydkort er det som gir ett "dyrt" pc-surround anlegg mest rettferdighet ??

Lenke til kommentar
Btw : Mannen i gata kjøper som regel ikke hifi anlegg, han kjøper elkjøp surround pakke, som vant prisen for beste surround lyd i tv2 hjelper deg testen... :thumbup: Gjerne med underteksten, fenomenal lyd til under 5K.

Syntes det bare var totalt irrelevant for tråden å ta opp de anleggene til 30 000,-

Trådstarter sier jo selv at lista ikke legges høyere enn 10 - 12 000,-

 

Om det er et stereosystem kan man jo vurdere to slike:

DALI6006BK_1_m.jpg

 

Og en slik:

NADT753V2_1_m.jpg

 

Så har du en relativt billig pakke til 11 992,- som låter meget godt, men som også kan bygges ut til 5.1 osv etterhvert.

Har samme høytelerene selv, men en litt mindre forsterker enn den der, men jeg kan fint riste ting ned fra veggen :)

Men det beste er den dype og fyldige lyden man får med slik system i forhold til Creative o.l.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Hvis du poster ditt anlegg, da poster jeg mitt :)

 

Forst en sweet Harman Kardon avr 330 receiver:

 

AVR_330_front.jpg

 

et par front speakers fra Jamo, D590

 

d590.jpg

 

et par rear speakers fra Jamo, E530

 

E530.jpg

 

Alle hoyttalerne er sa klart i kirsebar farge, uten tvil det peneste a se pa !

 

en pioneer dvd spiller, noen kabler fra nordost, noen fra proson's super hifi serie og en ixos kabel.

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Hvis du poster ditt anlegg, da poster jeg mitt

Vel, det var ikke ment som en skrytepost, men som et tips for et anlegg til 10 - 12 000,- slik som trådstarter skriver selv. Da jeg har personlig erfaring med de høytalerene og en mindre forsterker tenkte jeg at jeg kunne anbefale en lignede pakke fra samme produsenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...