Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, men svart skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt ferdig med å sette sammen en ny pc, men jeg får ikke bilde på skjermen..alt i systemet er nytt, eller ikke brukt sammen før.

 

DFI lanparty kt400a

AMD Athlon 2800+(m/ boxed kjøler :blush: )

Maxtor Diamond 10 200gb

Msi NX6600gt 128mb ddr3

q-tec 400w dual fan, gold edt.(ikke komenter..)

Random cd-rom

seagate 10gb m/ operativsystem(win me(?))

 

Har en disk 10gb disk med operativsystem liggende. hadde håpet å få lagt inn win xp pro på den og ha den andre som lagringsplass. Det står på skjermkort boksen at kortet trenger win 2000 eller xp, kan det være et problem?. Har prød å ta ut 10gb disken, men fortsatt så er det svart skjerm. Når jeg skriver svart skjem, vil det si at knappen som skal lyse grønnt bare står å blinker, mens maskinen kjører...

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet når jeg kjøpte ny pc.

 

Det jeg gjor var at jeg satt jumper'n på clear cmos. Sjekk manualen for hvor på hovedkortet du skal sette på jumper'n.

 

Sett på jumper'n, start opp maskina, skru av maskin og fjern jumpern. Nå når du starter pcen bør du kunne få bilde opp. Gå da inn i bios å sjekk de instillinger som trengs.

 

I min bios så var instillingene at det skulle brukes et PCI kort. Jeg forandra det til AGP å alt fungerte :D

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet når jeg kjøpte ny pc.

 

Det jeg gjor var at jeg satt jumper'n på clear cmos. Sjekk manualen for hvor på hovedkortet du skal sette på jumper'n.

 

Sett på jumper'n, start opp maskina, skru av maskin og fjern jumpern. Nå når du starter pcen bør du kunne få bilde opp. Gå da inn i bios å sjekk de instillinger som trengs.

 

I min bios så var instillingene at det skulle brukes et PCI kort. Jeg forandra det til AGP å alt fungerte :D

Jeg kjøpte hovedkortet brukt, husker ikke at det fulgte med noen manual. Skal sjekke på ettermiddagen i dag, men nå må jeg sove :sleep:

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort du har kan du finne ut ved hjelp av ett av disse (husker ikke hvilket) Sandra Professional og Aida 32

 

Du kan jo prøve å ta ut alt du ikke trenger får å starte opp pc-en. Hd, cd/dvd-rom/ram. diskettstasjon keyboard og mus, og så starte og se hva som skjer. Hvis det funker nå, setter du inn hd, starte opp, setter inn cd-rom og starter opp.. osv. Så kan du kanskje finne ut hva som er problemet.

 

Etter du har startet pc-en, følg med om det kommer ett lite pip fra hovedkortet. Dette lille pipet forteller deg at alt er i orden med hovedkortet. Hvis dette ikke kommer, har du enten noe feil med ram-en eller så tror jeg du trenger ett nytt hovedkort. Men som regel hvis det er feil med ram-en så skal maskinen "ule".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...