Gå til innhold

Forslag til oppladbare batterier og lader?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt meg en Nikon SB-600 blits til mitt D70 kamera.

Lurte på om noen hadde forslag oppladbare batterier og lader jeg kan bruke? Hadde vært kjekt om laderen ikke brukte all verdens tid på oppladningen..

 

EDIT:

 

Ifølge bruksanvisningen er det batterier av typen

AA-batterier,- NiCd-batterier/NI-MH som skal benyttes.

 

Sier ikke meg stort, men forhåpentligvis har noen litt mer peiling enn meg.. :roll:

Endret av the_c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp oppladbare NiMH-batterier på Clas Ohlson. De har f.eks. Vanson-batterier, som er kjent for å være ganske bra til den prisen, og du bør velge de batteriene som har flest mAh. Dvs minst 2000mAh. Jo større tall, jo lenger varer de.

Vanson-laderen er også grei, men det finnes mange ladere på markedet. Det viktigste er at laderen må ta AA-batterier (batteristørrelsen må være AA), i tillegg kan det være en fordel om laderen er forholdsvis liten og lader raskt. Selv har jeg en GP-lader som lader batteriene på ca 1 time, det er raskt.. Varta har en lader som bruker ca 15min eller noe sånt, men den er veldig dyr.

Lenke til kommentar
Kjøp oppladbare NiMH-batterier på Clas Ohlson. De har f.eks. Vanson-batterier, som er kjent for å være ganske bra til den prisen, og du bør velge de batteriene som har flest mAh. Dvs minst 2000mAh. Jo større tall, jo lenger varer de.

Vanson-laderen er også grei, men det finnes mange ladere på markedet. Det viktigste er at laderen må ta AA-batterier (batteristørrelsen må være AA), i tillegg kan det være en fordel om laderen er forholdsvis liten og lader raskt. Selv har jeg en GP-lader som lader batteriene på ca 1 time, det er raskt.. Varta har en lader som bruker ca 15min eller noe sånt, men den er veldig dyr.

Kan bare legge til at Vanson har fungert bra.

Lader med 4 batterier 1800mah kr. 179,-

Mener disse fikk best i test av tv2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...