Gå til innhold

Lage en slik copyright på bilder?


Anbefalte innlegg

Har brukt paint endel ganger for å sette på ©2005 Tøbbi på bildene mine!

Hvorfor? Fordi jeg synes det er litt kjekkt å ha navnet mitt på:)

 

Men saken er slik, bruker word til å skirve teksten og paint til å sette den på!

EKS: Når bildet er uredigert har den en slik størrelse: 1856kb

Etter at ©2005 Tøbbi har kommet på, så pleier størrelsen å komme på rundt 641kb.

 

Hvorfor?

Blir kvaliteten redusert?

 

Finnes det noe bedre program til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg tror Paint bruker en noe lavere kvalitetsinnstilling enn den bildet ble lagret med i utgangspunktet i ditt tilfelle. Jeg testet nemlig nettopp med et bilde jeg lastet ned fra nettet, og det samme skjedde der.

 

Originalt var bildet på 64KB, men etter å ha åpnet det i Paint og lagret det igjen under et annet navn uten å gjøre noen andre endringer, endret filstørrelsen seg til 51KB.

 

Dette får du dessverre ikke endret på i Paint så vidt jeg vet, da må du nok skaffe deg annen programvare. Adobe Photoshop Elements kanskje (kr 630,- på adobe.no)? Har ikke testet det selv, men det en forenklet utgave av Photoshop så vidt jeg har skjønt.

 

Ellers kan du jo sjekke ut programmet GIMP (kan lastes ned her), dersom du vil ha et gratis alternativ. Personlig synes jeg vel og merke at GIMP er lite brukervennlig, men det kan jo sikkert skyldes at jeg er vant til Photoshop. :p

Lenke til kommentar

Hei!

Fraråder deg å gjøre noe i paint i det hele tatt! Paint bør bare brukes hvis du ikke er redd for å få dårligere bildekvalitet! Jeg råder deg til å kjøpe photoshop slik som Juke sier.

 

Har ikke testet det selv, men det en forenklet utgave av Photoshop så vidt jeg har skjønt.
Du har forstått det rett ja. :)

Har photoshop elements 2.0. Det er bra nok, enda litt mer brukervennlig enn cs, men det har færre funksjoner og du kan ikke forandre så mye som i cs.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

Fraråder deg å gjøre noe i paint i det hele tatt! Paint bør bare brukes hvis du ikke er redd for å få dårligere bildekvalitet! Jeg råder deg til å kjøpe photoshop slik som Juke sier.

 

Har ikke testet det selv, men det en forenklet utgave av Photoshop så vidt jeg har skjønt.
Du har forstått det rett ja. :)

Har photoshop elements 2.0. Det er bra nok, enda litt mer brukervennlig enn cs, men det har færre funksjoner og du kan ikke forandre så mye som i cs.

Anbefaler deg å kikke på:

 

1-more watermarker 1.11 og PhotoWatermark Pro v5.6.2.3

 

Gjør jobben du er ute etter uten å "tukle" med kvaliteten på bildene dine. Har dessverre ikke link til produsentene for hånden. Men en rask googling burde løse problemet.

 

 

Mvh Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...