Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke koble til min egen FTP server...


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt opp en ny maskin med Windows 2000, og skal bruke den som min lille personlige FTP server... Jeg har prøvd en del ulike FTP servere, men har ikke funnet noen spesielle jeg likte så hvis noen vet om noen gode gratis så tar jeg gjerne imot. Men tilbake til problemet, uansett hvilken FTP server programvare jeg bruker, får jeg ikke koblet til serveren fra min andre maskin. Jeg får pinget den, men SmartFTP sier at serveren ikke svarer, jeg har prøvd å åpne portene som skal åpnes både på Brannmuren på servere, på ruteren og på NATen, men til ingen nytte...

 

Noen som vet hva som kan være feilen?

 

PS: Jeg skal også få en egen channel på IRC som jeg skal kuunne sette passord på, er dette mulig? Og i såfall, hvordan?

 

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Bulletproof 2.15 og syns den er veldig grei og bruke....Alt er jo lett og bruke når man kan det men første gangen jeg satte den opp så måtte jeg ha litt hjelp med diverse innstillinger....CuteFtp er også veldig bra syns jeg...mulig den er litt enklere når man skal configurere....Hvorfor du ikke får kontakt med din server kan jo være så mangt så der tør jeg ikke og foreslå noe....Du må ihvertfall sjekke at du har riktig Ip-adresse også at du bruker riktig port..Jeg bruker port21...Er litt vanskelig når jeg ikke vet hvordan du har configurert serveren....

Lenke til kommentar

Nei, FTPen svarer ikke i det hele tatt når jeg prøver å koble til, og ja den er på et hjemmenettverk...

Men jeg har skrudd av DHCP funksjonen til ruteren, så det er bredbåndsmodemet som deler ut IPer, derfor skal IPen til maskinen være riktig...

 

PS: Noen som har et svar på privat IRC channel spørsmålet?

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Har du den på hjemmenettverk så skulle du ihvertfall være mulig å koble til ved å bruke den interne ip'n..

Dumt spørsmål, men har du slått serveren på?

 

Så du får en lignende melding i log vinduet på serveren:

 

09.03.2005 18:19:59 - FTP Server On-line : IP(s)10.0.0.6, on port 21

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Ja, bortsett fra at det står 10.0.0.4 on port 21.. :p

 

Men jeg får fortsatt ikke koblet til med SmartFTP... Noen som vet hvordan man kan pinge/pathpinge/traceroute en spesifikk port på en maskin? Så kunne man sett om porten var åpen...

 

Og er det ingen son vet hvordan man kan opprette en privat channel med passord på IRC? :p

Lenke til kommentar

Har sjekket med et portscan program som heter nMap, det sier at både port 20 og 21 er "filtered", antageligvis derfor det ikke virker. Spørsmålet nå er bare hvordan jeg får åpnet dem........

 

Og er det ingen som vet hvordan man kan lage en privat, passordbeskyttet channel på IRC? :p

Lenke til kommentar

Hadde akkurat det samme problemet da jeg satt opp en FTP i linux. Det funket å koble til utenfra men ikke fra en pc som stod i samme nettverk... Så test om det funker å koble til utenfra. Behovet er vel egentlig ikke det største å kunne koble til fra det interne nettverket, eller?

 

 

Egen channel med passord på IRC trenger du ikke sette opp selv. Er bare til å gå inn på IRC, skrive inn channelen du vil ha(såfremt den er ledig), så blir du op, og da kan du gjøre hva du vil, sette passord osv, du bør requeste en L bot! så gjør at den channelen som du er på er din for evig*.

 

*Evig, hvis det ikke er noen på channelen i løpet av 2 uker forsvinner L bot. Kan lese

alt om dette på Quakenet.

Du kan også bruke andre servere som EFnet, men da får du ikke L bot, men de har vel noe lignende.

Hvis du vil kan du også sitte opp en egen IRC server, og da kan du ha passord på selve serveren også!

 

 

-MortenGj

 

EDIT: Trykkleifs ;)

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...