Gå til innhold

hva er det beste gaming headsettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan si at Sennheiser PC150 er et bra headset og micen tar ikke noe støy inn (om du ikke sitter på et lan med 200 folk som hyler), prisen på headsetet er også bra nå. men jeg vil tro at icemat siberia er et like godt kjøp som pc150.

Lenke til kommentar

Frekvensområdet sier noe om hvor dypt og høyt hodetelefonene går. Jo lavere Hz, jo dypere er lyden (les bass), og motsatt gir høy frekvens lys diskant. Frekvensområdet sier med andre ord noe om hodetelefonenes evne til å gjenngi lydspekteret. Dette har ingen direkte sammenheng med om hodetelefonene spiller godt eller ikke.

Lenke til kommentar

Du må ha begge deler.

Hvis det feks. står frekvensområde 10-25000 Hz, så betyr dette at hodetelefonene gjengir frekvensene 10, 11, 12, 13, osv....24998, 24999, 25000. En Subwoofer (en høyttaler som bare spiller bass) har kanskje et frekvensområde på 50 - 170Hz.

Hvis høyttaleren din bare kunne spille en frekvens ville den kun kunnet lage en bestemt tone. (Eksempel på en bestemt tone er summetonen i telefonen) For å få et lydbilde i et spill må du ha en høyttaler som kan lage mange forskjellige toner.

 

Så til oppsummering: Det er positivt at en høyttaler kan gå så høyt som mulig og så lavt som mulig.

Lenke til kommentar
Jeg har ett "Plantronics audio 90" som jeg er veldig fornøyd med, kan anbefale det.

 

Men du nevner da ikke noen prisklasse.

 

Dette ligger på rundt 500kr +\-

det har jeg også, og jeg er veldig fornøyd med det. synes det er bedre enn sennheiser pc150 samt at det er billigere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...