Gå til innhold

har vi mannedagen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
liker ikke sånne mannevonde feminister som skal feire kvinnedagen.

de gravelesbene er ikke kvinner, de er mer mann enn menn flest :nei:

Er enig med deg angående feminister. De fleste feminister har mer testosteron i blodet enn de fleste menn. Og hvorfor er alle feministene som klager på menn og fine jenter stygge å se på? Fordi de er misunnelige.

 

Menn og kvinner er like mye verdt, det må feministene innse...

Jeg må nesten spørre deg også: Er du naturlig dum? Hadde du noensinne snakket med en feminist så ville du forstått at feminister mener kvinner og menn er like mye verd. Du ville forstått at angrepet på skjønnhetstyrraniet ikke har noe med misunnelse å gjøre. Jeg forstod forsåvidt ikke heeelt hva du ville fram til med "Og hvorfor er alle feministene som klager på menn og fine jenter stygge å se på? Fordi de er misunnelige." Er feministene stygge fordi de er misunnelige?

Poenget mitt var at sure, gretne kjerringer fra Ottar er misunnelige fordi de er lite atraktive (hovedsakelig p.g.a sin aggresive personlighet, og utseendet).

 

Ottar er et bra eksempel på feminazisme. Det finnes flere bevis for at feminazister flere ganger har manipulert sannheten og diskriminert menn...

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Likestilling my ass.

 

kvinner har mer rettigheter enn oss.

Og likevel er det menn som har mest makt, høyest lønn, mest eiendom ...

Og hva er så problemet med det?

 

Poenget er uansett at menn er de som blir diskriminert i dagens samfunn, ikke kvinner.

 

Du har enda til gode å komme med harde fakta som tilsier at kvinner blir diskriminert.

Lenke til kommentar
[

@groenn: Mener du at menn er smartere enn kvinner?

 

jamt over er de nok det også, selv om det finnes en del kvinner som er intelligente og kjappe i hodet (verdens mest intelligente person er vel kvinne).

 

Menn flest har bedre stødigere grunnforståelse og evne til å se viere logiske sammenhenger enn kvinner for å si det sånn

 

Kvinner styres ofte mye av følelser, og det er endel av dem man dessverre

med rette kan kalle hønsehjerner , men men :roll:

Sjekk kjønnsfordelingen på høyere utdanning i Norge

 

Logikk kommer an på hvem som ser. Det som du og jeg anser som logisk ser kanskje ikke en kvinne logikken i - og vice versa. Vondt å bedømme hva som er "rett". Poenget er at det funker.

 

Om du tror menn ikke styres av følelser har du noe å lære :lol:

 

Så godt som alle valg vi tar blir tatt på "gefülen" - det er først etter at valget _egentlig_ er tatt begynner vi å rasjonalisere begrunnelsene.

 

At det er forskjeller i måten å bruke hjernen på stemmer nok (bare prøv å se tv, snakke i telefon og strikke samtidig hehehe) men å si bombastisk at det ene er bedre enn det andre er litt drøyt. For ikke å glemme at hønsehjerner ikke er et ukjent fenomen selv blant menn....

Menn har et mer anlytisk forhold til følelsene, og kan derfor stille seg mer på siden av dem. Ellers blir dette spørsmål om hva man tror på. Jeg har tro på at min vurdering her er er riktig :)

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at sure, gretne kjerringer fra Ottar er misunnelige fordi de er lite atraktive (hovedsakelig p.g.a sin aggresive personlighet, og utseendet).

 

Ottar er et bra eksempel på feminazisme. Det finnes flere bevis for at feminazister flere ganger har manipulert sannheten og diskriminert menn...

Det er feil. Jeg kjenner flere feminister og medlemer av Ottar som er pen. Argumentet ditt er jo bare ræl uten rot i virkeligheten.

 

Kan du finnes disse bevisene, eller er det bare noe du finner på?

 

Og hva er så problemet med det?

 

Poenget er uansett at menn er de som blir diskriminert i dagens samfunn, ikke kvinner.

 

Du har enda til gode å komme med harde fakta som tilsier at kvinner blir diskriminert.

Problemet med det er at kvinner har mindre penger, noe som gjør at mange kvinner blir avhengige av mannens lønn, eller at mange kvinner blir hjemme med barna mot sin vilje fordi det er mer å tjene på det enn ved å ha ungene i barnehage. Problemet er at det er menn som bestemmer i dette landet, problemet er at det er menn som har eiendommen, og demred makta.

 

Menn blir i liten grad diskriminert. Men det stemmer at menn ofte blir urettferdig behandlet i barnefordelingssaker og i noen få tilfeller mister kanskje menn en stilling eller styreplass pga kvotering, men det ser jeg ikke på som noe problem.

 

Problemet er ikke diskriminering. Problemet er samfunsstrukturer som favoriserer menn. Kjønnsroller som gir menn større frihet og større muligheter. Et skjønnhetstyrrani som rammer kvinner i mye større grad enn menn (selv om menn også blir rammet).

Lenke til kommentar

Ja, uff så vondt og fryktelig vi menn har det :roll:

 

Er ikke noe feminist selv, men blir helt latterlig å klage på at vi ikke har noe "mannedag". Kvinner har blir undertrykt i århundrer og det er ikke lenge siden de ble sett på som mindreverdige i forhold til menn. Det er først nå i det siste at dette er blitt forandret, ihvertfall i Norge (i mange land har kvinner det fremdeles ille).

 

Så å ha en kvinnedag for å påminne noen mannssjåvinistiske tullinger om historien, ser jeg ikke på som noen dårlig idé.

 

En likestillingsdag hadde vel egentlig vært noe problem, så lenge den fokuserte på toleranse og gjensidig respekt istedenfor hvor ille den ene eller andre parten har det. Det tar tid å rette opp tidligere tiders feiltak, men tror Norge er på rett vei, selv om det er et par generasjoner til vi virkelig vil se effekten av likestilling.

 

Så slutt å syt og vær så jævlig negativ, bruk energien til noe positivt i stedet ;)

Lenke til kommentar

 

Problemet med det er at kvinner har mindre penger, noe som gjør at mange kvinner blir avhengige av mannens lønn,

 

Du sier dette er et problem. Men at kvinner statistisk sett har mindre penger har ingenting med at det er det at de er kvinne som gjør at de ha lite penger. Kvinnen har like muligheter til å få penger, så med unntak av de eldre kvinnene som er offerr av kjønnsdiskrimineringen som fant sted da de var ung, så har kvinnene (og mennene) som har så lite penger at de er avhengig av det andre kjønn seg selv å takke. Det har ingenting med samfunnet eller diskriminering å gjøre. Det har med enkeltindividets valg. Og man har idag de samme valgmuligheter uavhengig av kjønn.

 

Jeg ba om fakta. Dette er ikke fakta. Ingenting tilsier at man får mindre penger fordi man er kvinne. (eller mann for den saks skyld). Det er ikke kjønnet som gjør at flest kvinner har mindre penger.

 

eller at mange kvinner blir hjemme med barna mot sin vilje fordi det er mer å tjene på det enn ved å ha ungene i barnehage.

Denne påstanden er direkte feil.

Dette er kun tilfellet hvis man har en deltidsjobb og ungen er mellom 1-3 år (når man får litt over 3k i kontantstøtte). En kvinne i fulltidsjobb som betaler den minst lovlige summen vil fortsatt tjene mer penger hvis hun har ungen i barnehagen.

 

 

Personlig er jeg av den klare oppfatning av at ungen bør være mest mulig med en av foreldrene sine de 2-3 første årene. Blir for ille om man fra fylte 1 år kun vil se mammaen og pappaen sin 3-4 timer på ettermiddagen hver dag. Får man barn så må man ta ansvar for oppdragelsen av barnet, selv om det kan gå ut over karrieren i noen år. Jobb er ikke alt.

 

Men om det er moren eller faren som holder seg hjemme med ungen i begynnelsen burde være opp til foreldrene å avgjøre. Men med dagens system som diskriminerer menn med å gi kvinnene ekstra rettigheter som menn ikke har, så blir det som oftest til at kvinnen blir hjemme.

Dette kan kun ordnes ved å gi menn like rettigheter som kvinner. Intil da vil resultatet bli at flere kvinner er hjemme med barnet i begynnelsen.

 

Problemet er at det er menn som bestemmer i dette landet, problemet er at det er menn som har eiendommen, og demred makta.

 

Igjen kommer du med påstander uten fakta til å støtte påstandene. At det er fler menn som har lederstillinger har ingenting med at kvinner ikke har samme muligheter til å få lederjobber. Menn har ikke flest stillinger fordi de er menn, men fordi det er flere menn som har valgt å gå for lederjobber. Det samme går for eiendom.

 

Hvor er faktaene dine? Eller kommer du bare med løse påstander bygget på myter?

 

Menn blir i liten grad diskriminert.

Her avslører du din uvitenhet. Mens du enda ikke klarer å dokumentere at kvinner blir diskriminert av samfunnet, kan jeg gi deg disse harde fakta på at menn blir diskriminert:

 

- Menn må avtjene førstegangstjeneste, ikke kvinnen

 

- Kvinner får letter lån fordi de er kvinne. Du kan lese mer om det

her.

 

- Helsevesenet kan med likestillingsombudets støtte diskriminere menn. 750 kvinner dør hvert år av brystkreft, kvinenr får derfor idag heldigvis tilbud om kontroller. 1100 menn dør av prostatakreft årlig, noe som kan oppdages lettere og bliiliger enn brystkreft. Men menn blir ikke tilbudt noenting av samfunnet.

 

-Kvinner trenger ikke å oppgi hvem faren er ved fødselen

 

- Menn har kun krav på en måneds fødselsperm, kvinnen 11. Skal mannen ha utvudet så må kvinnen anbefalle det og trygdekontoret må godkjenne det, noe som ikke er lett.

 

Dette er eksempler som er nedfelt i lov eller som er vanlig praksis ute og som kan dokumenteres. Det finnes nok enda flere eksempler, dessverre. Du har enda til gode med å komme med en faktaopplysning som viser hvordan man blir diskriminert fordi man er kvinne.

 

Jeg har ikke tatt med holdninger som samfunnet har som medfører at menn opplever diskriminering, selv om det er fristende. Forholder meg til der jeg kan vise til harde fakta.

 

Men det stemmer at menn ofte blir urettferdig behandlet i barnefordelingssaker

Ikke nødvendigvis, man har ingen dokumentasjon på det, selv om ting kan tyde på det. Du kan lese om det her. Men som sagt, man kan ikke dokumentere at menn blir diskriminert i rettsvesenet på bakgrunn av at de er mann.

 

og i noen få tilfeller mister kanskje menn en stilling eller styreplass pga kvotering, men det ser jeg ikke på som noe problem.

Hvorfor er det ikke et problem? Hvordan kan du alvorlig mene at en person som har viet hele yrkeslivet sitt for å bli kvalifisert til en stilling eller styreplass, bare for å opplever å ikke få jobben fordi man har feil kjønnsorgan, ikke er et problem? Det er tåpelig og unødvendig. Like muligheter, det er det det handler om. Du er ikke for likestilling, du er for å gi kvinner mer makt og penger fordi de er kvinner.

 

Problemet er ikke diskriminering. Problemet er samfunsstrukturer som favoriserer menn. Kjønnsroller som gir menn større frihet og større muligheter. Et skjønnhetstyrrani som rammer kvinner i mye større grad enn menn (selv om menn også blir rammet).

Venter fortsatt på en utdyping av denne påstanden, dokumentert med fakta.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...