Gå til innhold

Ny AMD 64 spill maskin


Anbefalte innlegg

yo

 

tenkte å kjøpe meg helt ny pc, og skal kjøpe alt utenom skjerm.

 

Det jeg luer på er om dette er et bra oppsett?

 

1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel (På lager 100+)

 

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

 

1 stk. Arctic Cooling Silentium2 Miditower m/350W Seasonic powersupply m/Aktiv PFC

 

1 stk. Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe

 

1 stk. AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester" (På lager 20+)

 

1 stk. OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC-3200 512MB x 2 (2-3-3-8) 400Mhz (På lager 8)

 

1 stk. Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache (På lager 100+)

 

1 stk. POV GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI (På lager 20+)

 

1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon

 

1 stk. NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk

 

1 stk. Logitech DeLuxe Tastatur sort, Bulk Midnight Black, PS-2 (På lager 100+)

 

1 stk. Logitech MX510 Performance Optical Mouse USB/PS2 (På lager

 

Dette til summen av : 11670,87

 

og er det egentlig behov for det lydkortet?

Endret av Equilibrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! har nesten samme oppsett som det du tenkte å kjøpe, så det er et ganske bra kjøp. ville kanskje vurdert 3000+ winchester'n siden den er billigere, ytelsen mellom dem er neppe merkbar, uansett så er den ganske klokkbar. ville kanskje valgt en annen type harddisk også, har hatt mye problemer med wd sine disker opp gjennom årene, så jeg ville anbefalt enten Maxtor diamondmax 10 serien med 16mb cache, evnt. seagate hvis du vil ha en roligere harddisk. det lydkortet du tenkte å kjøpe er ganske bra ja, men spørs hva type høytalere du har fra før, eller tenker å kjøpe,mens det integrerte 7.1 lydkortet i Gigabyte kortet ditt holder i massevis ;)

jeg ville og til slutt vurdert et x800xl skjermkort, istedet for 6800gt kortet, siden dem har nesten så å si identisk ytelse, mens x800xl kortet er endel billigere (mpx selger connect3d x800xl for 2799, og det med 1.6ns minne,kjempekjøp spør du meg) nevnte jeg at x800xl er mindre i størrelse, og bråker mye mindre? ;)

Lenke til kommentar

http://www.databutikken.com/no/default.php...d=ASPXD2BLC-400 (med 400w strømforsyner)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305309&cks=PRL med 350w strømforsyner,hw.no har forresten testet den : http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11911)

 

begge disse kabinettene er ganske bra ifølge en del tester jeg har lest, og ikke så veldig dyre heller, siden det følger med strømforsynere

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Tenkte jeg først og fremst skulle vektlegge det ducmaster sa om skjermkortvalg. Kjøp mye heller det kortet han nevnte. Du sparer en del penger på det :yes:

 

I tillegg tror jeg faktisk jeg ville tatt 3000+ i stedet for 3200+ slik han foreslo. Du sparer fort en 500,- der uten noe litt merkbart tap av ytelse engang. Selv kjøpte jeg 3200+, men har funnet ut at 3000+ trolig er et smartere valg...

 

Lydkortet er trolig overflødig ja.

 

Har selv WD og er godt fornøyd :yes: Fint støynivå, må virkelig lytte for faktisk å høre at maskinen er på når jeg kommer inn i rommet :)

 

Valget ditt av kabinett (*grøss* :ermm: ) tilsier jo at vi har helt totalt forskjellig smak, men jeg vil allikevel forslå noe litt mindre skrikende, som du ikke gremmes over om 1 år, men likevel har noe av den samme stilen :whistle:

 

Chenbro Gaming Box Sort&Sølv

Logisys Dracula

Mercury Mesh

 

Av disse hadde jeg helst valgt det nederste...

 

vel, anyways, gratulerer med ny maskin! :thumbup:

(Selv om du ikke hører på noen av forslagene våre, ender du opp med en flott maskin, så du kan ikke gjøre så mye feil, men du sparer noe penger hvis du bytter skjermkort og cpu :thumbup: )

 

EDIT: Ser det skjedde ting og tang mens jeg skrev ja.. :) Kun det øverste kabinettet jeg linka til er fra netshop, men jeg anbefaler veldig det fremfor Scorpio'en din.... men men... smaken er... forskjellig :p

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar

skal det klokkes så burde du gå for rammen som trulte nevner.

6800gt går jo lett på ultra hastighet, men jeg vet ikke om x800xl klokker noe særlig (ikke til xtpe ahstighet hvertfall). kanskje andre som har xl klokke erfaringer?

 

jeg hadde droppet lydkortet (men jeg setter heller ikke så mye krav til lyd).

 

edit: WD diskene er #1 imho. aldri hatt problemer med de, og kan ikke si at de støyer spesielt mye heller.

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar

Er en liten forskjell på dem ja, i hvert fall hvis du har tenkt å overklokke. vx ramen kjøres default på 8-3-3-2 mens dem andre kjører på 5-2-2-2 på default. selvfølgelig kan vx ramen kjøres på 5-2-2-2 på 200fsb, men ved overklokking er det mye bedre jo lavere timingsene er. så siden prisen er så å si lik, ville jeg også gått for 5-2-2-2 ramene.uansett tror jeg nok du kommer til å bli storfornøyd, ocz lager kvalitetsram ;) angående det andre kabinettet du linket til, så vil jeg nok tro at det er et ganske bra valg, kurant pris og inkludert 350w strømforsyner. ville kanskje valgt en litt større psu, siden du har tenkt og overklokke og slikt, Bzerk 500w koster 595kr, og er veldig bra ifølge tester jeg har lest. (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500W12BB)

 

skal du ha noe enda råere anbefaler jeg Mist 500w (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12)

denne er så å si nesten lydløs og her har du strøm i massevis

 

Ellers kan du også kikke på ocz strømforsynerne hos netshop, skikkelig bra greier det oser kvalitet av :yes:

Lenke til kommentar

Er en liten forskjell på dem ja, i hvert fall hvis du har tenkt å overklokke. vx ramen kjøres default på 8-3-3-2 mens dem andre kjører på 5-2-2-2 på default. selvfølgelig kan vx ramen kjøres på 5-2-2-2 på 200fsb, men ved overklokking er det mye bedre jo lavere timingsene er. så siden prisen er så å si lik, ville jeg også gått for 5-2-2-2 ramene enten du har tenkt å overklokke eller ikke. uansett tror jeg nok du kommer til å bli storfornøyd, ocz lager kvalitetsram ;) angående det andre kabinettet du linket til, så vil jeg nok tro at det er et ganske bra valg, kurant pris og inkludert 350w strømforsyner. ville kanskje valgt en litt større psu, siden du har tenkt og overklokke og slikt, Bzerk 500w koster 595kr, og er veldig bra ifølge tester jeg har lest. (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500W12BB)

 

skal du ha noe enda råere anbefaler jeg Mist 500w (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12)

denne er så å si nesten lydløs og her har du strøm i massevis

 

Ellers kan du også kikke på ocz strømforsynerne hos netshop, skikkelig bra greier det oser kvalitet av :yes:

 

wops beklager, trykket visst litt feil her så det dukket opp en dobbelpost, skulle egentlig bare redigere litt på den øvre..beklager

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

hm nei du må ikke ha et kabinett uten strømforsyner for å bytte strømforsyner =) det er bare å skru av det som er i den, og skifte det ;) og hm..joa tror egentlig 350w vil kunne holde (spørs bare om den psuen som sitter i kabinettet gir ut 350w, eller om det bare er 350w på peaken) men som sagt tror jeg det vil funke kompis =)

Lenke til kommentar
Er en liten forskjell på dem ja, i hvert fall hvis du har tenkt å overklokke. vx ramen kjøres default på 8-3-3-2 mens dem andre kjører på 5-2-2-2 på default. selvfølgelig kan vx ramen kjøres på 5-2-2-2 på 200fsb, men ved overklokking er det mye bedre jo lavere timingsene er. så siden prisen er så å si lik, ville jeg også gått for 5-2-2-2 ramene enten du har tenkt å overklokke eller ikke. uansett tror jeg nok du kommer til å bli storfornøyd, ocz lager kvalitetsram ;) angående det andre kabinettet du linket til, så vil jeg nok tro at det er et ganske bra valg, kurant pris og inkludert 350w strømforsyner. ville kanskje valgt en litt større psu, siden du har tenkt og overklokke og slikt, Bzerk 500w koster 595kr, og er veldig bra ifølge tester jeg har lest. (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500W12BB)

 

skal du ha noe enda råere anbefaler jeg Mist 500w (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12)

denne er så å si nesten lydløs og her har du strøm i massevis

 

Ellers kan du også kikke på ocz strømforsynerne hos netshop, skikkelig bra greier det oser kvalitet av  :yes:

 

wops beklager, trykket visst litt feil her så det dukket opp en dobbelpost, skulle egentlig bare redigere litt på den øvre..beklager

Jeg ville beholdt vx rammen, da den er det beste på markedet for øveblikket, så lenge du klarer å levere nok spenning til den. Jeg ville derfor byttet HK til dfi sill nf4 ultra-d da dette kan gi opp til 4v til minnet. Gjennomsnittelig klokker VX over 250-260 med 2-2-2-5 timings (og de skarpese timingene ellers). VX rammen går gjennom en nøye kvalitetskontroll hos ocz, og alle moduler som ikke klarer 240-2-2-2-x blir "kastet"

 

TCCD minne klarer riktignok høyere frakvenser, men dette veier som oftest ikke opp for de lave timingene til VX(UTT chipper). Hvilket minne som er best kommer selfølgelig ann på bruksområdet, men til vanlig bruk (spilling/3dmark/winrar) er lave timings generelt å foretrekke..

 

edit: har man ikke booster eller HK som klarer å levere 3.3-3.5v til minnet er TCCD det beste valget...

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...