Gå til innhold

Ny AMD 64 spill maskin


Anbefalte innlegg

Er en liten forskjell på dem ja, i hvert fall hvis du har tenkt å overklokke. vx ramen kjøres default på 8-3-3-2 mens dem andre kjører på 5-2-2-2 på default. selvfølgelig kan vx ramen kjøres på 5-2-2-2 på 200fsb, men ved overklokking er det mye bedre jo lavere timingsene er. så siden prisen er så å si lik, ville jeg også gått for 5-2-2-2 ramene enten du har tenkt å overklokke eller ikke. uansett tror jeg nok du kommer til å bli storfornøyd, ocz lager kvalitetsram ;) angående det andre kabinettet du linket til, så vil jeg nok tro at det er et ganske bra valg, kurant pris og inkludert 350w strømforsyner. ville kanskje valgt en litt større psu, siden du har tenkt og overklokke og slikt, Bzerk 500w koster 595kr, og er veldig bra ifølge tester jeg har lest. (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500W12BB)

 

skal du ha noe enda råere anbefaler jeg Mist 500w (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12)

denne er så å si nesten lydløs og her har du strøm i massevis

 

Ellers kan du også kikke på ocz strømforsynerne hos netshop, skikkelig bra greier det oser kvalitet av  :yes:

 

wops beklager, trykket visst litt feil her så det dukket opp en dobbelpost, skulle egentlig bare redigere litt på den øvre..beklager

Jeg ville beholdt vx rammen, da den er det beste på markedet for øveblikket, så lenge du klarer å levere nok spenning til den. Jeg ville derfor byttet HK til dfi sill nf4 ultra-d da dette kan gi opp til 4v til minnet. Gjennomsnittelig klokker VX over 250-260 med 2-2-2-5 timings (og de skarpese timingene ellers). VX rammen går gjennom en nøye kvalitetskontroll hos ocz, og alle moduler som ikke klarer 240-2-2-2-x blir "kastet"

 

TCCD minne klarer riktignok høyere frakvenser, men dette veier som oftest ikke opp for de lave timingene til VX(UTT chipper). Hvilket minne som er best kommer selfølgelig ann på bruksområdet, men til vanlig bruk (spilling/3dmark/winrar) er lave timings generelt å foretrekke..

 

edit: har man ikke booster eller HK som klarer å levere 3.3-3.5v til minnet er TCCD det beste valget...

så var det jo snakk om at han IKKE skulle overklokke ramen noe særlig da så han trenger nok ikke "det beste av det beste" . han kan egentlig kjøpe noen 5-2-2-2 kvalitetsbrikker fra enten ocz, kingston eller corsair til 1600-1800 kr, det vil nok holde for han i massevis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er enig med ducmaster her, han trenger neppe det "beste av det aller beste" når han i tillegg ikke engang skal overklokke ramen noe særlig. 350w til denne pcen din vil være på grensen, når du har tenkt å overklokke litt hvertfall. de nye skjermkortene trekker en del strøm. Dfi lager utvilsomt veldig bra hovedkort, men når han ikke skal overklokke noe særlig kommer han NEPPE til å merke noe som helst forskjell

Lenke til kommentar

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-3-2-6-1)

 

er dette en bra ram eller skal jeg velge den corsair rammen som ble nevnt?

 

Et spørsmål jeg har lurt på en stund: Hva skjer hvis strømforsyningen blir for liten og delene får for lite volt?

Endret av Equilibrium
Lenke til kommentar
Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-3-2-6-1)

 

er dette en bra ram eller skal jeg velge den corsair rammen som ble nevnt?

 

Et spørsmål jeg har lurt på en stund: Hva skjer hvis strømforsyningen blir for liten og delene får for lite volt?

de hyper X rammene er veldig bra, har hatt dem selv og kjørte dem lett på 5-2-2-2 innstillinger på 200fsb uten noe som helst problem. klokket dem opp til 240 på det samme hket som du tenkte å kjøpe med 8-3-3-2.5 instillinger, så det er ganske gode ram =) uansett om du velger disse eller corsair vil jeg nok tro du kommer til å bli ganske fornøyd. er forresten livstidsgaranti på dem begge ;) (ocz har også det seff)

Lenke til kommentar
Et spørsmål jeg har lurt på en stund: Hva skjer hvis strømforsyningen blir for liten og delene får for lite volt?

Hvis maskinen får for lite strøm så blir den ustabil og i verste fall ikke starter. d er ikke noe som blir ødelagt hvis d er for lite strøm.

En kompis av meg hadde for lite psu og da ville ikke maskina starte.

Lenke til kommentar
er enig med ducmaster her, han trenger neppe det "beste av det aller beste" når han i tillegg ikke engang skal overklokke ramen noe særlig. 350w til denne pcen din vil være på grensen, når du har tenkt å overklokke litt hvertfall. de nye skjermkortene trekker en del strøm. Dfi lager utvilsomt veldig bra hovedkort, men når han ikke skal overklokke noe særlig kommer han NEPPE til å merke noe som helst forskjell

nå var svaret mitt litt mer rettet mot om han skulle velge TCCD eller VX, da noen andre mente TCCD var bedre enn VX. Hvis dere skjønner(tror dette er dårlig formulert.) I samme prisleie på en måte...

 

Men hvis han ikke skal klokke i hele tatt er det jo ikke noe vits i å bruke masse penger på ram, da kan han like godt kjøpe value ram da forskjellene ikke er så veldig store... Jeg vet Geil har noen billige cas2-3-3 brikker, men det fører vel ikke netshop...

 

HyperX er greie de... Men jeg forsår ikke hvorfor du bare skal klokke cpu og ikke ram??Er psu for liten blir systemet ustabilt, og du kommer ikke like langt hvis du overklokker... chieftech kabbinett har gode psuer... Men jeg tror 350w er helt greit til oppsettet ditt..

 

Som duckmaster sier ville jeg også vurdert et x800xl, det bruker mindre strøm+ at det yter likt med 6800gt generelt sett, også er det mindre...

 

Det er også verdt å merke seg at hvis du ikke skal overklokke kan du få et system som yter like bra/bedre til en lavere pris om du kjøper s754.

Lenke til kommentar
er enig med ducmaster her, han trenger neppe det "beste av det aller beste" når han i tillegg ikke engang skal overklokke ramen noe særlig. 350w til denne pcen din vil være på grensen, når du har tenkt å overklokke litt hvertfall. de nye skjermkortene trekker en del strøm. Dfi lager utvilsomt veldig bra hovedkort, men når han ikke skal overklokke noe særlig kommer han NEPPE til å merke noe som helst forskjell

nå var svaret mitt litt mer rettet mot om han skulle velge TCCD eller VX, da noen andre mente TCCD var bedre enn VX. Hvis dere skjønner(tror dette er dårlig formulert.) I samme prisleie på en måte...

 

Men hvis han ikke skal klokke i hele tatt er det jo ikke noe vits i å bruke masse penger på ram, da kan han like godt kjøpe value ram da forskjellene ikke er så veldig store... Jeg vet Geil har noen billige cas2-3-3 brikker, men det fører vel ikke netshop...

 

HyperX er greie de... Men jeg forsår ikke hvorfor du bare skal klokke cpu og ikke ram??Er psu for liten blir systemet ustabilt, og du kommer ikke like langt hvis du overklokker... chieftech kabbinett har gode psuer... Men jeg tror 350w er helt greit til oppsettet ditt..

 

Som duckmaster sier ville jeg også vurdert et x800xl, det bruker mindre strøm+ at det yter likt med 6800gt generelt sett, også er det mindre...

 

Det er også verdt å merke seg at hvis du ikke skal overklokke kan du få et system som yter like bra/bedre til en lavere pris om du kjøper s754.

bra vi er litt enige da =) men jeg ville absolutt anbefalt socket 939 over s754, både mer framtidsrettet, og prisen er så å si det samme (det Gigabyte kortet han tenker å kjøpe koster jo kun 950 spenn, og det er ganske billig med tanke på at det er et ganske bra kort, som yter like bra som ultra kortene til nforce4)

Lenke til kommentar

hvis trådstarter lurer på hvorfor det står 4x i slutten av navnet på hket, så kan du lese denne testen http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...cookie%5Ftest=1

 

kort fortalt, kortet kjører "opprinnelig på 4x/800 mhz på hypertransport hastigheten, men dette kan stilles i bios (ved å trykke ctrl+f1 så for du opp en ekstra meny inne i bios) der kan du stille det på at kortet kjører på 5x/1000 mhz. dette har da ingenting syntetisk ytelsesøkning ifølge flere tester. testen sammenligner og kortet mot Asus A8N-SLI nForce4 SLI hket, og Asus A8V Deluxe K8T800 Pro kortet, som begge er dyrere kort, Gigabyte kortet slår begge disse Asus kortene i de fleste testene som er blitt gjennomført her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...