Gå til innhold

UMTS og EDGE? Ja takk begge deler!


Anbefalte innlegg

Fikk Netcom Connect UMTS pakken (499,- pr mnd/fri bruk) på fredag og er så langt fornøyd. Nedturen var da stor når jeg kom utenfor 3G riket. GPRS var nå ikke helt det samme! Trøsten var at datatrafikken ikke koster noe mer selv om det går tregt. Fast pris uansett hva slags type nettverk som brukes!

Begynnte å lure på om det ikke hadde vært bedre med EDGE pakken. Prisen var jo det samme. At hastigheten er lavere ved EDGE oppveies av dekningsområdet. Jeg bor i Kirkenes og ved å ta en titt på dekningskartet så ser man at EDGE dekningen i området er meget bra. Er mye på farta i jobben så det kommer bra med.

Det aller beste ville jo være ett kort med UMTS, EDGE og GPRS, men det er ikke mulig før i Q3 ifølge Netcom (SE GC95?).

 

Tok en telefon til forhandleren for å undersøke om jeg bare kunne få GC85 kortet som er i EDGE-pakken for å bruke sim kortet jeg fikk med UMTS-kortet. Joda det gikk bra og det ville fungere. For å gjøre det enkelt bestillte jeg et tvillingkort. Og prisen? Fortsatt 499,- pr måned (+ lite tillegg for tvillingkort) for bruk av begge kort! Kortet måtte jeg selvsagt betale for, men det er prisen for å være utålmodig :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...