lodott Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Ja, da har jeg endelig fått i sammen et nytt utkast til hjemmeside. Den forrige var den første jeg laget på godt over 5 år og var i realiteten gjennomført stygg, så jeg tenkte at jeg skulle lage en ny og (mye) bedre. Akkurat nå sitter jeg litt fast med tanke på hvor jeg skal plassere menyen. Jeg tenkte enten til høyre på siden eller i bar`en under headeren (som egentlig var planen, men har begynt å stusse på om det kommer til å se bra ut).I tillegg lurer jeg på om fotgjengeren nede i høyre hjørne passer inn. Jeg plasserte den der i ren mangel på noe bedre. Fonten som brukes nå tviler jeg kommer til å bli værende med mindre folk taler for det (altså: kom med forslag). Ellers er det bare å spytte ut om hva dere liker og ikke liker. På forhånd takk!
ingveh Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Ser veldig pent ut - Litt vanskelig å lese hva som står i headeren - Fonten på selve teksten passet fint, men det er litt utydelig med hvit tekst oppå lyseblå, synes i allefall jeg - Savner litt flere farger - Menyen: Jeg ville fjernet det under headeren og laget noe bra til høyre
Jørgen Sørheim Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Pen, men kjedelig. Føler at jeg har sett tilsvarende et utall ganger før.
lodott Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Skrevet 8. mars 2005 (endret) Hmm, når jeg skulle sjekke dette på den andre pcen min var alt svært grått. Er det slik hos dere også? Det skal jo være lyseblått. Ante ikke at det kunne være så stor forskjell fra skjerm til skjerm. EDIT: Takk for svar så langt. Mer kritikk taes i mot med glede Endret 8. mars 2005 av lodott
Ṱormod Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Meget pen og proffesjonell side. Den funker den, men skiller ikke seg ut og er ikke orginal - Hvorfor hvit tekst? Teksten blir utydelig, jeg ville gjort den litt mørkegrå eller lignende. - Pen header, eneste jeg ikke likte var teksten. Men men. - Liker ikke strekene i baren som er nedfor headeren. Jeg ville kanskje gjort den litt gjennomsiktig og litt tykkere.
Domodyret Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Fjern den "only"-greia. Syns den mister det proffesjonelle preget pga. den.
eiwoh Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Meget pent Kommer ikke på noe jeg ville ha endra på. Ikke akkurat mye konstruktiv kritikk fra min side nei Tror jeg ville ha hatt menyen på høyre side, både fordi det ser ut som om siden er tilpassa det, og dessuten fordi siden er såpass høy at menyen vil få mer fokus om den er på en av sidene enn øverst.
Legion Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 kontrasten mellom tekst og bakgrunn må bli bedre for å øke lesbarheten, slik det er nå så flyter de sammen den prikkete bakgrunnen på overskriftene er forstyrrende, kan skape regnbuemønster og kvasi-illusjoner avhengig av skjerm... de bobblene til venstre i headeren...litt unødvendig, med mindre du har planer for de andre steder i designet. syns uansett det ser bedre ut uten de
halvardm Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Noen kjappe - Jeg blir blendet, alt for lite kontraster. - Greit oppsett, men ikke noe spesielt med det - Headeren så fin ut - Alt blir kjedelig og som Psilocybe sa, "føler at jeg har sett tilsvarende før"
N* Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Ja dette var ikke akkurat noe nytt. Fem år siden forrige gang sier du? Ja, nå har vi altså kommet dit hvor det er noe nytt som er interessant. At folk sier det ser proffesjonelt ut kan jeg ikke skjønne. Men for fem år siden hadde jeg vært enig. Noe som er med på å gjøre det uproffesjonelt: -Hvitt fargevalg... Pluss litt blå. -For stor kontrast mellom diagonale linjer og bakgrunn. Eventuellt diagonale linjer i det hele tatt. -Pixelfont. -Beveleffekt på prikkene til venstre i header. -Stort sett bevel og embross på det meste. -Ser ut som en template. Counter-strike fans ville jublet over denne siden. -Teksten er sånn ca umulig å lese. Utenom det syntes jeg det er et kult bilde i header og anbefaler deg å begynne på nytt. Og denne gangen tenke helt nytt (ja det er vanskelig, jeg vet det).
melli123 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Likte bilde i header utrolig godt. Hadde jeg sett noe lignende i 1280x1024, så ville jeg anntageligvis satt det bilde som bakgrunn. Hvor er bilde tatt? ser ut som på en bro, men hvor? han mannen i høyre hjørne, har du tegnet det selv, eller er det et sted hvor man finner slike ting gratis? men til slutt må jeg bare understreke det at du må skifte farge på teksten,men det har jo mange andre også sagt, sådet vet du sikkert
flodhest Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Kjedelig og lite original side. Burdte bytte ut fargen på teksten med sort. Pen var den, men slike sider kommer ut på samlebånd fortiden...
haugsand Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Dette ligger an til å bli et bra design, og jeg har et par kommentarer som muligens kan hjelpe deg videre. - Feltet ovenfor bildet i headeren er for høyt. - Fjern de runde feltene til venstre på bildet i headeren. - Feltet nedenfor bildet i headeren er også for høyt, men ser i tillegg billig ut. Mulig at det ser bedre ut når menyen er på plass. - Skrifta blir altfor utydelig. Ha en mørkere farge. - Bakgrunnen på overskriftene kan funke. - "Footeren" er kanskje litt høy, men mulig det ser bedre ut når teksten kommer på plass. - Jeg gleder meg til se hva som kommer i sidebaren. Lykke til videre!
lokeland Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Førsteintrykket er helt greit! Det neste jeg legger merke til er kontrasten.. Er det meninga at man skal kunne lese noe? Pent bilde i header'n, men sirkelene og teksten var ikke så bra.. Var også en litt dårlig løsning på bar'en.. Med de skråstrekene bortover.. Øverst og nederst så det fint ut! Savner fler farger og mer kontrast! "Only"-bildet var litt meningsløst, men gjorde seg pent! Stå på!
lodott Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Skrevet 8. mars 2005 (endret) -Hvitt fargevalg... Pluss litt blå. Vel, et problem er at denne siden hovedsaklig er lyseblå/blå (i allefall på laptopen min med TFT skjerm) , men av en eller annen grunn blir den grå på alle andre pcer. Det er også derfor teksten er hvit. På laptopen min har jeg faktisk ikke noe problem med å lese den. Noen idè om hva det kan komme av? Likte bilde i header utrolig godt. Hadde jeg sett noe lignende i 1280x1024, så ville jeg anntageligvis satt det bilde som bakgrunn. Hvor er bilde tatt? ser ut som på en bro, men hvor? Bildet har jeg tatt selv og er av en bro i Sverige. Dessverre er ikke resten av bildet så bra (jeg har bare brukt en liten del).han mannen i høyre hjørne, har du tegnet det selv, eller er det et sted hvor man finner slike ting gratis? Han fant jeg på www.sxc.hu, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder å beholde han der. Føler ikke at han passer helt inn. At siden ikke er så orginal kan jeg leve med. Jeg har i allefall ikke noen lure ideer på lager for øyeblikket. Kunne dere ha gitt meg noen linker til noen originale sider så jeg vet hva dere mener? Takk til alle som har svart! Endret 8. mars 2005 av lodott
N* Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 At siden ikke er så orginal kan jeg leve med. Jeg har i allefall ikke noen lure ideer på lager for øyeblikket. Kunne dere ha gitt meg noen linker til noen originale sider så jeg vet hva dere mener? det ville jo ikke blitt orgianalt om det finnes fler av den da. men www.csszengarden.com har en del.
lodott Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Skrevet 10. mars 2005 Oki, har nå lagt til litt mer farger på siden. Har laget to forskjellige utkast, men klarer ikke helt bestemme meg for hvilken av dem jeg skal velge (inkludert den første, vet ikke helt om det er forbedringer jeg har gjort? ). Fant ut at jeg bare setter menyen over den ene bar`en i stedet for til høyre, er det dumt? Vil presisere at jeg kommer til å bytte ut den fonten som jeg har lagt til der, men jeg satte bare opp noe der så det ikke skulle se helt tomt ut. Hva synes dere? Her er den ene:
eiwoh Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 Jeg likte det opprinnelige utkastet best fargemessig (selv om teksten er vansklig å lese). Når det gjelder høyre spalte synes jeg denne er finest på de nyeste. Jeg holder fortsatt på at menyen burde være til høyre... (spesielt etter å ha sett hvordan det ble med linker oppe) Men samme hva du velger så er det bra
Gronz Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 (endret) Oki, har nå lagt til litt mer farger på siden. Har laget to forskjellige utkast, men klarer ikke helt bestemme meg for hvilken av dem jeg skal velge (inkludert den første, vet ikke helt om det er forbedringer jeg har gjort? ). Fant ut at jeg bare setter menyen over den ene bar`en i stedet for til høyre, er det dumt? Vil presisere at jeg kommer til å bytte ut den fonten som jeg har lagt til der, men jeg satte bare opp noe der så det ikke skulle se helt tomt ut. Hva synes dere? Her er den ene: Likte den veldig godt, fine farger, kontraster og passende bakgrunn. Synes fremdeles ikke at den er veldig original, men, men. Endret 10. mars 2005 av Gimper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå