Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Access denied" fra filserveren min i lokalnettver


Anbefalte innlegg

Jeg har tre maskiner i nettverk tilkoplet med en switch bak en bredbåndsrouter.

 

Problemet er at jeg ikke får lese/skrive til den ene maskinen. Maksinen er synlig under "View Workgroup Computers", men når jeg dobbeltklikker denne får jeg feilmeldingen :\\xxxx is not accessible. You might not have permission to use this network resourse. Access denied.

 

Jeg har kjørt wizard'en for å lage hjemmenettverk, delt mappene på nytt...ingen forandring.

 

Jeg installerte Panda-Antivirus på denne maskinen for å få vekk en plagsom trojaner...kan denne ha gjort noen forandringer på oppsettet? Prøvde å avinnstallere Panda, men feilen er fremdeles der.

 

Har noen vært borti noe liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har XP på alle maskinene. Firewall er ikke på.

 

Du kan jo mappe deg opp mot nettverks sharene istedet.

 

Det er det som er problemet. Jeg kan ikke se "shared Folders" fra denne maskinen i det hele tatt. Det rare er at den maskinen kan se Shared Folders fra de andre to maskinene og lese/skrive til disse.

 

Mistenker Panda Antivirus for å ha gjort noe med rettighetene på denne maskinen, men har ikke så peiling på nettverks-administrasjon :hmm:

 

Pleier kople maskinene sammen, kjøre wizard og det virker.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet.

Har to Win XP pc`er i nettverk gjennom Switch å får ikke tilgang mellom noen av pc`ene.

 

Hadde ikke antivirus eller brannmur når jeg prøvde på dette. Nå har jeg gitt opp å kjører full pakke.

 

 

Er litt kjedelig å sitte å kopiere ting mellom pc`ene gjennom IRC eller FTP :no:

 

Er det ingen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...