th0kk Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) #Bruk ikke caps lock i emnetittel. Nå endret av moderator# HEI! Jeg har prøvd alt mulig! men uansett så kommer den irriterende pop-up'en tilbake og irriterer meg! Jeg har prøvd anti-virus program... hjelper ikke. Har prøvd ad-aware.....funker ikke Jeg er desperat etter hjelp her! denne pop-up'en kommer: http://searchmiracle.com <- den gir seg aldri pop-up'en kommer hvert 10'ende sekund! NOEN HJELP MEG!! *Fortvilet pc-bruker* PS: Hvordan fjerner jeg explorer!? Det kommer jo tilbake hele tiden!! Endret 7. mars 2005 av It's me Lenke til kommentar
morra Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 Prøv spybot - Last ned fra www.download.com Lenke til kommentar
th0kk Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 OK, takk. Men vet du hvordan man fjerner explorer.. programmet er jo så fryktelig dårlig beskytta at det gjør vondt! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 Anbefaler deg å kjøpe Norton Internet Security 2005. Der følger det med en helt grei firewall og anti-virus som du kan oppdatere over nettet for beskyttelse mot nye virus og trojaner. Spybot - Search & Destroy kan du også teste. Ellers burde du slette tempfiler noen ganger i uka. (flere steder der det er det) Bruke Opera istedenfor Internet Explorer. (www.opera.com) Dessuten må du være forsiktig hva du klikker på når du surfer på nettet. Kommer det opp ett vindu som sier du må innstallere noe du ikke vet hva er, så ikke innstaller det! Har ryddet masse spy og ad-ware fra folk sine PC'n, og alltid er det fordi de er på nettsider de ikke burde være, eller som jeg sa svarer ja til å innstallere noe de ikke burde. Også er det ofte slik at ting legger seg inn i oppstarten av Windows slik at det kommer om og om igjen. Dette kan du fjerne fra registeret, men da må du vite hva du driver med. Prøv noe av det jeg har sagt her. Hvis dette ikke hjelper, så må du formatere harddisken din og legge inn Windows på nytt. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 Internet Explorer er ikke så sikker mot spyware som Opera, men det hjelper å kjøre Windows Update.... Lenke til kommentar
th0kk Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 OK .. bruker til vanlig program som netscape og mozilla, men det skader vell ikke å prøve opra:) Takk skal du ha væffal Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 IKKE bruk Norton Antivirus! Anbefaler heller et GENIALT anti-virus program som Heter NOD32 (www.nod32.com) Mens Norton antivirus bruker ca 50mb ram, så bruker nod32 1mb.. Norton antivirus må du nesten sette på om natten, når du skal skanne hele harddisken, mens NOD32 er ferdig etter 5-10 min.... NOD32 vant også en pris i amerika, der de fleste antivirus program var med. NOD finner også virus og trojanere på nettsider FØR du laster siden, så du kan gjøde slik at trojaner\virus\ormer ikke kommer inn fra siden. den gjør rett og slett rent bord! Prøv det, det er verdt det! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) IKKE bruk Norton Antivirus! Anbefaler heller et GENIALT anti-virus program som Heter NOD32 (www.nod32.com) Mens Norton antivirus bruker ca 50mb ram, så bruker nod32 1mb.. Norton antivirus må du nesten sette på om natten, når du skal skanne hele harddisken, mens NOD32 er ferdig etter 5-10 min.... NOD32 vant også en pris i amerika, der de fleste antivirus program var med. NOD finner også virus og trojanere på nettsider FØR du laster siden, så du kan gjøde slik at trojaner\virus\ormer ikke kommer inn fra siden. den gjør rett og slett rent bord! Prøv det, det er verdt det! nettopp derfor det ikke er så effektivt heller (min erfaring) Hadde en tid her en del krøll.. noe som viste seg å være virus.. Kjørte nod32 oppatt og oppatt.. uten resultat.. lastet så ned en test versjon av nav 2005.. og over natten var maskinen friskmeldt. Hva er så galt med at nav2005 er grundig? start det om natten på ett gitt tidspunkt.. og maskinen din holder seg frisk.. Endret 7. mars 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 Det er vel egentlig ikke noe poeng å ta antivirusprogramvare-diskusjonen her, den har allerede blitt tatt et utall ganger på Sikkerhets-delen av forumet. Trådstarter, ta en titt på "Bli kvitt spyware/adware", en glimrende guide skrevet av Janfredrik. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 beklager.. gikk litt for langt.. uansett.. pop up kan ligge i så mangt.. er best å prøve en mengde spyware programmer.. da alle har sine svakheter på forskjellige områder Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2005 Norton 2005 bruker ikke så lang tid hos meg på min PC da... Lenke til kommentar
th0kk Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2005 takk alle sammen , men det ser ut til at datan må formaters.. hvilken tosk fant opp explorer!? svakeste nett-leseren noen sinne! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2005 legg inn firefox.. og deaktiver alt som heter active x controll i IE.. der ligger nemmlig problemet til IE.. Lenke til kommentar
eXoTiCx Skrevet 9. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2005 MoZilla FireFox!!! d e d så må til! Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 9. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2005 Hvis du har tenkt å fortsette å bruke Internet Explorer bør du laste ned Service Pack 2 som hindrer de aller fleste popups. Som sagt tildigere anbefales Spybot. Den vil nok fjerne dette konkrete problemet. Spybot Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 10. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Når alt går til helvete kan disse være greit... (NB. Kjør flesteparten av programmene fra Windows safe-mode, hvis det går an) Ad-aware Spybot som nevnt over. Kerio Personal Firewall, fritt tilgjenglig for hjemmebruk. Kjør msconfig.exe fra start meny: se under oppstartsprogrammer etter noe muffens. Installer Firefox eller bruk google-toolbar som har antipopup-støtte for IExplorer. Slett hd'en og reinstaller XP Endret 10. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå