Gå til innhold

mye MS i Counter-Strike

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har fått et problem når jeg spiller CS, jeg får sinnsykt mye ms nede ved net_Graph av og til.. ikke en gang i timen, men innenfor hvert minutt vil jeg tippe..

ms.jpg

Har noen hatt det samme problemet før?

Jeg har byttet alle tp'ene mellom veggen og maskinen min, byttet switch.. ENDA er det 400+/- i ms.. eneste som ikke er byttet er ADSL-modemet.. Jeg har kjørt pingtester mot vg.no o.l., 200pakker der det kun var 2%loss.. pingen lå gjennomsnittlig på 11-12..

Har cs noen instillinger som kan mekke dette? :no:

Edit; Har også prøvd å spille på laptoppen.. samme skjer med MS'en der..

Edit; får 1600ms på vt også har jeg lagt merke til nå.. gg telenor..

takker for svar..

Endret av Crewer
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

rate 20000

cl_cmdrate 80

cl_updaterate 80

burde funke på dem fleste adsl linjene : )

edit: ajaj så ikke det : ( da er det nok telenor sin feil ja, kanskje prøve å resette modemet ?

Endret av s_M_p
Skrevet
rate 250000

cl_cdrate 70-80

cl_updaterate 70-80

pleier å funke.. (skriv detta inn i consollen din i cs)

Hadde du fulgt med hadde du sett at dette gjalt ventrilo også..

Sier også at jeg har ADSL, og adsl skal i hovedsak holde til cs. jeg har 2048/256. har sendt klagemail til telenor, feilen ligger ikke hos meg. skjer selv om jeg kobler maskinen rett i adsl-modemet. både stasjonære og laptoppen.

Skrevet

det er ikkje telenor sin feil tru eg for eg har samme problem med blucom linje

2048/256

det feile noge med pcen idag morges var det lag fritt etter eg har splet fotball og kom

tilbake lagge det igjen

Skrevet

Sett lavere prioritet for Steam.

Men tvilsomt at det hjelper, siden det samme skjer i Ventrilo.

Hjelper det å koble direkte mot modemet?

Mulighet til å teste på en annen linje med maskinen din?

Skrevet

devn, fungerer like dårlig det. spilte mix med en i dag som bor på ridabu(15min på sykkel oppover fra her jeg bor) han har også telenor, og han slite med samme greia.. :no:

Skrevet

Når dere skriver ms mener dere forkortelsen for millisekund (eller hva det nå enn het)? Det blir jo da jævlig teit å si at man har mye ms. Da burde man heller si forsinkelse i ms, eller gode gamle ping ;)

Skrevet

2% pakketap? Er det mot f.eks. www.vg.no også? I såfall høy sannsynlighet linjen det er feil med. Altså den er for dårlig til så høy hastighet (dårlig kvalitet eller for lang kobber). Er dette tilfellet, så be Telenor eller hvem det er til å senke hastigheten på DSL'en. Dette har, i mine tilfeller, fått linjene mer stabile.

(og ja, hastigheten blir lavere, men det utjevner seg ofte kontra ulempen med å sitte med høyt pakketap)

Skrevet (endret)
Man kan sjekke linja på dinside.no

Eller ITavisen. ;)

Men itavisen sin "speedometer" klikker inniblandt, også på dinside.no sjekker den også uploaden i sammen slengen. :p

EDIT: Den stopper omtrent alltid der

post-176-1110832797_thumb.jpg

Endret av Rune_F

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...