Gå til innhold

Tundra 1551 kjører for fort?


Anbefalte innlegg

Hey, har nettopp kjøpt en Tundra 1551R og har begynt å ta den i bruk...

 

dvs med Intel Pentium-M 2.0GHz "Dothan" og 1024MB DDR PC-266 Minne

 

Problemet er at med noen spill (Freedom Force og psx emulator feks) kjører altfor fort.. Dvs at det fungerer som vanlig men går unormalt fort(4-5 ganger så fort..).

 

Setter jeg speedstep'en som justerer prossesor-kraften til maksimum battery går det i normal hastighet, men hvis jeg har den på full ytelse eller automatisk går det for fort...

 

Har aldri hatt noen erfaring med speedstep eller pentium-M, er dette et vanlig problem? Er det noen måte å løse det slik at jeg får full ytelse på spillene?

 

Bruker apropos Win2k med originale intel drivere.

 

Jeg skal rapportere hvis jeg finner andre programmer/spill som ikke funker som de skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men vil informere deg om at det er en feil på PSdatas webside for 1551R. Nederst står det at den har PC-266-minne, men øverst står det at den har PC-333-minne. Så viss du ikke fikk avslag i prisen, burde du egentlig fått det raskeste minnet.

 

Hvordan er kvaliteten på maskina? Er skjermen bra?

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar

er meget fornøyd med pc'en, jeg opplevde ikke det "dårlige førsteintrykket" som det sto i hardware testen... Skjermen virker god den, kan faktisk ikke si helt sikkert ettersom jeg har brukt den mye med ekstern skjerm til all redigering av bilder etc. Men den er ihvertfall usannsynelig skarp, veldig behagelig å se på. Ville vel kanskje kalt den "lydløs", men den bråker ikke akkurat iforhold til andre laptop'er jeg har prøvd.

 

Er helhetlig fornøyd ettersom jeg visste hva jeg skulle forvente. =]

 

Er rimelig sikker på at jeg fikk 333 ram'en, kan sikkert dobbeltsjekke på leveringskvitteringen/nettbestillingen, jeg husker at jeg hørte om de to forskjellige hastighetene og sjekket det øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
er meget fornøyd med pc'en, jeg opplevde ikke det "dårlige førsteintrykket" som det sto i hardware testen... Skjermen virker god den, kan faktisk ikke si helt sikkert ettersom jeg har brukt den mye med ekstern skjerm til all redigering av bilder etc. Men den er ihvertfall usannsynelig skarp, veldig behagelig å se på. Ville vel kanskje kalt den "lydløs", men den bråker ikke akkurat iforhold til andre laptop'er jeg har prøvd.

 

Er helhetlig fornøyd ettersom jeg visste hva jeg skulle forvente. =]

 

Er rimelig sikker på at jeg fikk 333 ram'en, kan sikkert dobbeltsjekke på leveringskvitteringen/nettbestillingen, jeg husker at jeg hørte om de to forskjellige hastighetene og sjekket det øyeblikkelig.

(Jeg bare nevnte det med minnet, siden du i ditt forrige innlegg skrev "1024MB DDR PC-266 Minne".)

 

Det er tydeligvis mange som er uenige med HW.no i deres test av 1551. Det virker som testen på Dinside.no stemmer bedre med virkeligheten.

 

Jeg tror nok det blir 1551 på meg også. Men jeg har ikke bestemt meg for hvilken harddisk jeg i såfall vil ha. Valget står mellom en 100 GB Seagate Momentus 5400 RPM, og den velkjente Hitachi 60 GB 7200 RPM. Fart versus lagringskapasitet... :hmm: ...og hvilken lager minst støy :hmm:

Lenke til kommentar
er meget fornøyd med pc'en, jeg opplevde ikke det "dårlige førsteintrykket" som det sto i hardware testen... Skjermen virker god den, kan faktisk ikke si helt sikkert ettersom jeg har brukt den mye med ekstern skjerm til all redigering av bilder etc. Men den er ihvertfall usannsynelig skarp, veldig behagelig å se på. Ville vel kanskje kalt den "lydløs", men den bråker ikke akkurat iforhold til andre laptop'er jeg har prøvd.

 

Er helhetlig fornøyd ettersom jeg visste hva jeg skulle forvente. =]

 

Er rimelig sikker på at jeg fikk 333 ram'en, kan sikkert dobbeltsjekke på leveringskvitteringen/nettbestillingen, jeg husker at jeg hørte om de to forskjellige hastighetene og sjekket det øyeblikkelig.

(Jeg bare nevnte det med minnet, siden du i ditt forrige innlegg skrev "1024MB DDR PC-266 Minne".)

 

Det er tydeligvis mange som er uenige med HW.no i deres test av 1551. Det virker som testen på Dinside.no stemmer bedre med virkeligheten.

 

Jeg tror nok det blir 1551 på meg også. Men jeg har ikke bestemt meg for hvilken harddisk jeg i såfall vil ha. Valget står mellom en 100 GB Seagate Momentus 5400 RPM, og den velkjente Hitachi 60 GB 7200 RPM. Fart versus lagringskapasitet... :hmm: ...og hvilken lager minst støy :hmm:

Hehe, oops... Jeg bare klippet og limte spec'sene fra psdata sin side jeg, jaja..

 

Personlig ville jeg gått for større lagringsplass, men det har noe med hva man skal bruke maskinen til... Jeg skal lagre uhorvelige mengder med rå-foto på den på lengre turer pluss musikk og litt underholdning. Men som sagt, alt ettersom hva maskinen skal brukes til. Går vel egentlig utifra at lavere fart = mindre støy, men jeg er ikke sikker på det.

Lenke til kommentar

Hehe, oops... Jeg bare klippet og limte spec'sene fra psdata sin side jeg, jaja..

 

Personlig ville jeg gått for større lagringsplass, men det har noe med hva man skal bruke maskinen til... Jeg skal lagre uhorvelige mengder med rå-foto på den på lengre turer pluss musikk og litt underholdning. Men som sagt, alt ettersom hva maskinen skal brukes til. Går vel egentlig utifra at lavere fart = mindre støy, men jeg er ikke sikker på det.

Lavere rotasjonshastighet samt det at Seagate-disken er nyere, vil nok normalt bety at sjansen er størst for at den også lager minst støy. Men samtidig så fikk jo 1551 10 av 10 poeng når det gjelder støy (10 av 10 = støyfri), i Dinside.no-testen. Og da var det faktisk Hitachi-disken med 7200 RPM som ble brukt.

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar

Hehe, oops... Jeg bare klippet og limte spec'sene fra psdata sin side jeg, jaja..

 

Personlig ville jeg gått for større lagringsplass, men det har noe med hva man skal bruke maskinen til... Jeg skal lagre uhorvelige mengder med rå-foto på den på lengre turer pluss musikk og litt underholdning. Men som sagt, alt ettersom hva maskinen skal brukes til. Går vel egentlig utifra at lavere fart = mindre støy, men jeg er ikke sikker på det.

Lavere rotasjonshastighet samt det at Seagate-disken er nyere, vil nok normalt bety at sjansen er størst for at den også lager minst støy. Men samtidig så fikk jo 1551 10 av 10 poeng når det gjelder støy (10 av 10 = støyfri), i Dinside.no-testen. Og da var det faktisk Hitachi-disken med 7200 RPM som ble brukt.

Jeg ville nå ikke påstå at denne laptopen er støyfri, kan godt høre når den er på... Jeg ville ikke si at den bråker så veldig i forhold til min gamle laptop, men jeg har prøvd laptoper som er betydelig mer stille/totalt lydløse.

Lenke til kommentar

Hehe, oops... Jeg bare klippet og limte spec'sene fra psdata sin side jeg, jaja..

 

Personlig ville jeg gått for større lagringsplass, men det har noe med hva man skal bruke maskinen til... Jeg skal lagre uhorvelige mengder med rå-foto på den på lengre turer pluss musikk og litt underholdning. Men som sagt, alt ettersom hva maskinen skal brukes til. Går vel egentlig utifra at lavere fart = mindre støy, men jeg er ikke sikker på det.

Lavere rotasjonshastighet samt det at Seagate-disken er nyere, vil nok normalt bety at sjansen er størst for at den også lager minst støy. Men samtidig så fikk jo 1551 10 av 10 poeng når det gjelder støy (10 av 10 = støyfri), i Dinside.no-testen. Og da var det faktisk Hitachi-disken med 7200 RPM som ble brukt.

Jeg ville nå ikke påstå at denne laptopen er støyfri, kan godt høre når den er på... Jeg ville ikke si at den bråker så veldig i forhold til min gamle laptop, men jeg har prøvd laptoper som er betydelig mer stille/totalt lydløse.

Åja, men viss du har 1551R, så har vel du 80 GB 5400 RPM-harddisk. Så da har du jo i tilfelle en annen harddisk enn i 1551-modellen som ble testet av Dinside.no.

Lenke til kommentar
Ikkje for å vikre frekk, men litt tilbake til topicen? har samme problem sjøl, så er derfor eg maser om det. :p har btw ei acer 4002LMi, men opplever det samme i spill som midnight club 2 og king of the road :hmm: så noken som har noken løsning?

*kremt* beklager, hehe...

 

Har prøvd spillene igjen nå etter å ha brukt laptopen i over en uke og nå funker ting som de skal... Har ikke gjort noe spesielt, bare funker... Kanskje speedstep tar litt tid for å konfigureres? Høres veldig rart ut...

 

Ville alikevel likt å høre om noen har noen forklaring på hva dette fenomenet er for noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...