Glasgrekar Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 (endret) Jeg spiller Wow og etter en liten stund får jeg denne feilmeldingen. Den sier meg veldig lite, men så mye at jeg mistenker det har noe med minne å gjøre. Wow er det ENESTE programmet jeg kjører som jeg får denne feilmeldingen fra. Alle andre spill går greit. Jeg har Corsair 400mhz DDR minne 2x512Mb, Abit AN7 HK, Ausus Geforce4 Ti4200 128mb 8x AGP skjermkort, helt ny Maxtor Dimond SATA 300Gb 16 cache disk. Jeg får heller ingen andre indikasjoner på feil ved minne ved vanlig bruk av pc`n. Kun denne Could not read from memoryfeilen når jeg starter og spiller WOW. Hva sier denne feilmeldingen dere? Takker for svar her. Endret 5. mars 2005 av Glasgrekar
thomassit0 Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 kan være feil med rammen din, sjekk med et testeprogram.. (kommer ikke på noe i øyeblikket )
Glasgrekar Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Skrevet 5. mars 2005 kan være feil med rammen din, sjekk med et testeprogram.. (kommer ikke på noe i øyeblikket ) Vet heller ikke om noen testprogram for sjekk av feil ved RAM. Noen andre som kan gi noen tips her? Det som er rart er at dette problemet med minne KUN gjør seg gjeldende når jeg spiller WOW! Merkelige greier. For eller oppfører pc`en seg stabilt og greit. Ingen oppstartsproblemer (kan skje ved minnefeil) eller andre ustabiliteter. Mvh KJ
tigergutten Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 (endret) Nå klarer ikke jeg laste frem bildet ditt å lese ordentlig hva det står, men den ser MISTENKELIG lik ut den jeg får av og til... og når den først har kommet en gang, må jeg somregel restarte maskinen for å klare å spille igjen, ellers faller jeg ut etter få minutter igjen... ikke peiling hva det er... om noen har snøring så er jeg også takknemlig for tips edit: har heller ikke problemer med rammen i noen andre program/spill Endret 5. mars 2005 av tigergutten
Glasgrekar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Skrevet 6. mars 2005 (endret) Memtest86 ja. Lastet ned den jeg for å prøve den. MEN jeg har ingen floppydisk jeg i mitt kabinett. Noe annet program som kan teste minne for eventuelle feil dog fra Windows XP. Lurer på om det kan være en bugs i selvet Wow spillet mitt. Ikke vet jeg, bare en tanke. For pc`n fungerer helt normalt i sitt vanlige virke. KUN i WOW jeg får denne feilmeldingen: "This application has encountered a critical error: ERROR #132 (0x85100084) Program: D.\Installerte spill\World of Warcraft\WoW.exe Exception: 0xC000000(ACCESS_VIOLATION at 001B:006867CB The instruction at "0x006867CB" referenced memory at "0x90909091". The memory could not be "written" Press OK to terminate the application. Utrolig irriterende. Noen andre som har opplevd samme feilen? Mvh KJ Endret 6. mars 2005 av Glasgrekar
darkness| Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Jepp.. Menneh.. hørte rykter om noe memory leak i WoW(?) Er det da noe galt med ram'en eller spillet?
rockingchair Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Har du overclocka? Minnet mitt har det med å klikke slik i div spill War3 WoW når jeg spiller over litt lengre tid å ting begynner å gå varmt. Har du satt på turbo timings eller no slikt på HK'et i bios?
Glasgrekar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Skrevet 6. mars 2005 Hverken HK eller skjermkort hos meg er overklokket på noen måte. Bios er i standardmodus for å si det slik. Hva er "normal" temperatur for en AMD Athlon XP2800+ prosessor? Og når skal denne begynne å bli ustabil? Ved hvilken temp? Litt off topic her nå. Men for å få best kjøling på denne prosessoren som jeg har. Hva kan da anbefales og som fungerer BRA? Mvh KJ
Freqtal Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Hva er "normal" temperatur for en AMD Athlon XP2800+prosessor? Og når skal denne begynne å bli ustabil? Ved hvilken temp? Litt off topic her nå. Men for å få best kjøling på denne prosessoren som jeg har. Hva kan da anbefales og som fungerer BRA? Normal temp kommer vel an på hvilken kjøler du har, hvis du har boxed vet jeg ikke. Men hvis den ligger på 50 +/- så er ikke det så farlig, begynner vel å bli ustabil ved 80+? En kjøler som anbefales? Hmm, Thermaltake Volcano 11 fikk god omtale av OK, og jeg hadde den selv og synes den funket bra. Min XP2500+ lå på 45-50 på laveste hastighet. Har kommet en ny utgave, Venus 12, du kan jo ta en titt på den. Hvis du vil ha en stille kjøler, kan du jo se på Silent Boost.
Dr3as Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Får denne selv innimellom. men jeg kjører alt for mye samtidig med wow.. farlig med dual screen.. Har hørt flere nevne en minne lekasje i WoW, håper dette er problemmet og at dem får tetta den.
MrLee Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Jepp.. Menneh.. hørte rykter om noe memory leak i WoW(?) Er det da noe galt med ram'en eller spillet? tror det ja.. merker iallefall at PC'en er utrolig treig etter en lang økt med WoW... Har også opplevd å gå tom for virtual memory ettpar ganger...
ArchEnemY Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 (endret) Opplever samme problem nå og da. Funnet ut at spillet ikke er glad i å ha TeamSpeak gående i bakgrunn. Hvis jeg drar en reboot så kan jeg spille x antall timer igjen før det bruker å tryne. Dette er jo ikke akkurat en enestående og nye greie, alt for mange som sliter med dette ifølge WoW forumene både i EU og US. Hadde store problemer med denne erroren under Open Beta, det som da gjorde "susen" var å ta ut en ram brikke, slik at jeg satt igjen med 1 512 brikke. Spillet lagget som bare det da men kræsjet ikke. Da jeg satt inn den andre brikken igjen dagen etter, så funket det helt fint igjen. Hadde ikke noen flere kræsj etter det, før jeg da begynte på retail. Og er det ikke typisk at dette stort sett skjer midt i en battle (ihvertfall for meg) og det ender ofte med en sikkelig wipe og en påfølgende lang gåtur...... Endret 6. mars 2005 av ArchEnemY
norpheus Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Ultimate Boot disk (cd iso) tror jeg skal inneholde memtest86, eller så tror jeg det skal finnes cd iso av memtest86 også, er jo ikke så mange som har floppy om dagen
Dr3as Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Er ikke feil på rammen som gjør at jeg får feilen iallefall.. har kjørt memtest før grunnet et annet problem. Greit at det tryner av å til, selv skjer det max hver 3 time.. og trenger ikke no reboot eller no slikt. Men problemet er no i primetime at det er kø å komme seg inn igjen.
PuppetMastero Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Jeg hadde akkurat samme problemet både i final beta og i retail, crasha omtrent hvert minutt og enkelte ganger kunne det gå litt lengre tid. Prøvde og installere nye skjermkort, lydkort drivere med mer, men til ingen nytte. Men etter at jeg var i biosen og satt ned memory timinga på rammen min og synca den med hovedkortet så har jeg ikke hatt ett eneste crash på flere uker. Og det med opptil 8 timers lange WoW økter.
Glasgrekar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Skrevet 6. mars 2005 Opplever samme problem nå og da. Funnet ut at spillet ikke er glad i å ha TeamSpeak gående i bakgrunn. Hvis jeg drar en reboot så kan jeg spille x antall timer igjen før det bruker å tryne. Dette er jo ikke akkurat en enestående og nye greie, alt for mange som sliter med dette ifølge WoW forumene både i EU og US. Hadde store problemer med denne erroren under Open Beta, det som da gjorde "susen" var å ta ut en ram brikke, slik at jeg satt igjen med 1 512 brikke. Spillet lagget som bare det da men kræsjet ikke. Da jeg satt inn den andre brikken igjen dagen etter, så funket det helt fint igjen. Hadde ikke noen flere kræsj etter det, før jeg da begynte på retail. Og er det ikke typisk at dette stort sett skjer midt i en battle (ihvertfall for meg) og det ender ofte med en sikkelig wipe og en påfølgende lang gåtur...... For mitt vedkommende er det slik at denne memoryfeilen kommer også rett etter en omstart, starter spillet, logger meg på og entrer WoW verdenen, og vips maks 30 sek så BANG KRÆSJ så kommer denne forbannade hel... feilmeldingen opp. Tester spillet på damens pc, en maskin med Celeron 2.6 ghz cpu, mitt skjermkort og hennes minn (512mb). Og her fønker alt UTEN problemer. INGEN feilmld. her. Og jeg har 512mb mer minne enn henne! Skal ta en re-install av hele maskinen min med XP Pro istedenfor XP Home Edition. Dette finner jeg meg ikke i, hehe....
Dr3as Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 (endret) Skulle aldri skrevet her. Nå fikk jeg dette MYE oftere.. 4 ganger siden jeg postet her. Vurderer å ta ut en rambrikke å teste.. prøvde å klokke til normal, sette ned timings osv. fortsatt samma shiten. Hmm.. er vel rimelig sikker også på at reinstall ikke hjelper.. eller hva? edit enda en gang, kopierte over WoW til en annen hdd. Og da er det null feil. Endret 7. mars 2005 av Dr3as
hce Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Jepp.. Menneh.. hørte rykter om noe memory leak i WoW(?) Er det da noe galt med ram'en eller spillet? Memory leak betyr at det er noe galt i programvaren, som gjør at kodesnutter blir liggende i minnet etter at de er brukt og aldri skal brukes igjen. Typisk fra objektorienterte språk så lages masse objekter man ikke sletter. Bunner ned i dårlig kode/utviklere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå