Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-20 22:23, bic-judge skrev:

For å løse 6 er min første kommentar i dette forumet ganske kjekk. Den ligger øverst på side 9. Bare kikk litt så finner du den. Jeg kommer med gode råd som faktisk kan være nok til å løse den bare du tenker riktig å har litt flaks. Andre stikkord kan være; 1600 tallet, shakespeare, cipher og skriftkoder. Good luck! :wink:


_________________



[ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2001-11-20 22:25 ]


 

Kan du si hvilke prog. du har brukt til å løse 6?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-20 22:34, xonic skrev:

Sliter litt få firern, noen hint. jeg har hørt at den ligner på 3 men jeg forstår ikke noe fordet, tar jeg feil vis jeg sier at løsningen er i .class fila?


 

for å si det sånn.. den class filen gjør akkurat det samme som 3'ern, som jeg forklarte litt på tidligere i dette forumet.....

kjempe tips.. sjekk browser temp cachen din.... :razz:

 

 

nååh.. Level 7.. noen som vet om noe prog eller fremgangsmåter i å få en dumm windows box til å identifisere seg som et helt annet (veldig sær kombinasjon spør du meg) browser/os?

samts http refeer??

 

/me sitter fast.. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-20 22:39, PIIIpower skrev:

Quote:


On 2001-11-20 22:23, bic-judge skrev:

For å løse 6 er min første kommentar i dette forumet ganske kjekk. Den ligger øverst på side 9. Bare kikk litt så finner du den. Jeg kommer med gode råd som faktisk kan være nok til å løse den bare du tenker riktig å har litt flaks. Andre stikkord kan være; 1600 tallet, shakespeare, cipher og skriftkoder. Good luck! :wink:


_________________



[ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2001-11-20 22:25 ]


 

Kan du si hvilke prog. du har brukt til å løse 6?

 

 

Bic, heheh.. jeg fann faktisk en side som forklarte krypteringa i detalj, samt hadde en alfabetisk opplisting på alle bokstavene og kode. :grin:

 

 

PIIIpower.. jeg brukte et forkrøpla program som heter commview, shareware dritten fanga bere opp halvparten av all trafikken men det var no prob.. prøvde å logge meg inn ei tre fire ganger og jeg hadde fått deg jeg trenge. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-20 22:45, Prelude skrev:

nååh.. Level 7.. noen som vet om noe prog eller fremgangsmåter i å få en dumm windows box til å identifisere seg som et helt annet (veldig sær kombinasjon spør du meg) browser/os?

samts http refeer??


/me sitter fast.. :sad:


 

Sliter med den jeg og.... har Ie 6,72 nå, men linux og fra M$... Hvis noen har noen tips så er det bare å komme med dem... telnet burde vel kunne brukes til det med litt spoof m.m. men det kan jeg ikke nok om...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-20 22:52, Vakuum skrev:

jeg sliter med 5`n


jeg finner ikke wbrun300.dll, jeg har visual studio 6.0 på cd. men har bare visual basic inne.. pga disk plass...


noen som gidder å sende meg det jeg må bruke hvis det ikke er for stort..



 

ikke wbrun300.dll, men vbrun300.dll og den ligger i level5.zip.

 

folkens, skjerp dere! det står tilstrekkelig med tips tidligere i denne threaden. les alle postene(skikkelig) før dere spør. =]

Lenke til kommentar

Angående Level 5!

-----------------

Klart å dekomplitere exe-fila! Her står det blandt annet :

---> txtusername=[sensurert]

---> txtpassword=[sensurert]

 

er jeg helt på villspor nå eller?

Har prøvd å skrive det inn, men det er ikke riktig Usernavn (feilmeldingen sier så...)

 

Har også lagt til dll fila i Windows/System uten hell! Noen som kan gi meg et lite hint om jeg er på rett vei??

 

tnx

Lenke til kommentar

Jeg klarte 5ern etter på dekomplimert exe fila og fant ut hva som var trixet.

 

De 2 variablene med brukernavn og passord du har funnet frem er ikke helt riktig nei du.

 

Hvis du ser litt lengre ned på siden har du noe som liggner mer..

 

jeg laga en enkel VB sak i ASP som plukka ut tegnene for meg :grin:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke så mye her. Har funnet brukernavn og passord og url og hele greien på Level 5 ved å dekompilere exe filen.

 

Men når jeg skriver inn brukernavnet og passordet så får jeg user logged in

så trykker jeg ok

så får jeg en URL for win2000 brukere og trykker OK

da får jeg file not found

 

Og dersom jeg prøver å åpne URL'en i en nettleser går ikke det.

 

Noen tips eller erfaringer?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-20 23:03, pgressum skrev:

Quote:


On 2001-11-20 22:45, Prelude skrev:

nååh.. Level 7.. noen som vet om noe prog eller fremgangsmåter i å få en dumm windows box til å identifisere seg som et helt annet (veldig sær kombinasjon spør du meg) browser/os?

samts http refeer??


/me sitter fast.. :sad:


 

Sliter med den jeg og.... har Ie 6,72 nå, men linux og fra M$... Hvis noen har noen tips så er det bare å komme med dem... telnet burde vel kunne brukes til det med litt spoof m.m. men det kan jeg ikke nok om...

 

Hørt om GetRight? :smile:

Med den kan man late som om man er ganske mye.. og hvor man kommer ifra... *hint*

Telnet er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Quote:


Hørt om GetRight? :smile:

Med den kan man late som om man er ganske mye.. og hvor man kommer ifra... *hint*

Telnet er ikke nødvendig.


 

Ja, lastet den ned i går etter tips.... men skjønner ikke helt hvor jeg stiller inn de riktige tingene... kan du si om det er i Windows registeret og om jeg må lange nye nøkler eller om det er i GetRight?

Lenke til kommentar

Hjelp!

Jeg (og flere med meg) for "Subscript out of range"

når vi prøver å dekompilere level5.exe

 

Er det noen i det hele tatt som vet hva som kan være feil her?

 

(har testet på forskjellige os i 9x og NT serien)

 

Kan evt noen poste bas.fila slik at vi kan se videre i denne

 

.... point taken,

 

get the file

decompile

read basic-code

move on...

 

-Erti-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...