Gå til innhold

Ingen internett via WLAN - SuSE 9.2


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt opp WLAN (Ipw2200bg) på min laptop. bortsett fra noen småfeil med at kjernen ikke har støtte for det i oppstarten, så fungerer det flott etter å ha skrevet ./load i en konsoll for å laste driverene til ipw2200. Problemet mitt er bare at internetten ikke fungerer gjennom WLANet.

 

1. Jeg får internettilgang i Windows

2. Jeg får internettilgang med LANet

3. Jeg får tilgang til hele lokalnettverket med WLANet (muligheten til å pinge lokalt, lese filer osv.)

 

Hvis jeg pinger en ekstern adresse, feks. online.no med WLANet, så får jeg bare unknown host. Jeg prøvde å deaktivere brannmuren, uten at det ga noe resultat.

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"3. Jeg får tilgang til hele lokalnettverket med WLANet (muligheten til å pinge lokalt, lese filer osv.)"

 

Så wlan'et fungerer. Da må det være instillingene som er problemer. hva er output fra route kommandoen? Jeg tipper at default gw ligger på eth0, altså det vanlige ethernet kortet, og derfor får du problemer med wlan.

 

EDIT : Du kan prøve "route add default gw <gw ip> dev <wlan kortet>"

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
Det er gatewayen, ja. Hvordan skal jeg få Linux til å oppdage den automatisk?

Det jeg gjorde var rett og slett å slette det trådfaste nettverket fra configen.. dersom du ikke bruker det alikevel, hvorfor ikke? Da slipper du problemene med gatewaytrubbel..

 

mvh

 

Escariot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...