Gå til innhold

Pinnacle showsenter noen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse enhetene er veldig forskjellige fra enhet til enhet. Noen av de, som MediaMVP fra Hauppauge er linuxbaserte. Showcenter er såvidt jeg vet ikke det. Derfor er du avhengig av at Pinnacle gjør jobben sin med driverutvikling etc.

 

Sjekk litt rundt på forskjellige utenlandske forum etc.

 

Trådløst er pes uansett. Det funker men kan hakke i de tilfeller du ser på VBR enkodet film. :) Jeg har Jeremy Clarkson's Hot Metal i XviD format. I introen på den er det masse sorte striper som beveger seg over skjermen. Da skjærer ting seg veldig :)

 

Christian...

Lenke til kommentar

Kjøpte Pinnacle showcenter for 1/2 år siden. Leverte den tilbake 3 dager senere.

 

Den har ikke støtte for Q-pel og B frames i xvid filmer. (dvs at hvis det er brukt Q-pel eller B-frames på xvid filmen så virker den ikke.

 

En annen ting som irriterte meg grenseløst var at hvis du begynte å spille en mp3 på den, og skulle lete etter neste/en annen sang, så stoppet den å spille.

 

+ at server softwaren som fulgte med var ikke den "mest" stabile..

 

Håper dette gav deg noen svar.

 

Husker ikke hvilken firmware jeg kjørte da, og de har sikkert fikset en del av buggene, men husk at det er en risk cpu som står i den, og den takler ikke så mye. :roll:

Lenke til kommentar

Kjøpte denne for litt under en måned siden. Min opplevelse er som følgende:

 

- Litt trøbbel med å sette den opp, men jeg er ganske svakt stilt med datakunnskaper.

- Det trådløse nettverket oppførte seg ganske så ustabilt. Dette gjelder hovedsaklig tyngre bilder og film

- Genialt å få nett-radio i stua (Ski VM på tv, Rally Finnskog på radio. Var helt i himmelen jeg da....)

- Mediamanger systemet på pc/serveren fungerer greit, men ikke mer enn det heller.

- Fint å kunne lage spille lister. CD platene for ligge i ro om dagen for å si den slik

- Det klages flere steder om at siste firmware oppdateringen er ustabil, noe som stemmer. Kommer forhåpentligvis ny snart.

 

Har ikke teste muligheten for opptak ved hjelp av Showcenter over tv-kortet i pv'en enda.

 

Etter en stund gikk jeg over til kabla nettverk (dro den gjennom et klesskap og opp over loftet, bare en liten "stump" som synes inne i stua). Nå har det fungert veldig stabilt med video snutter og filmer. Faktisk har jeg ikke hatt noen problemer. Vurdere å kjøpe en til å ha på soverommet, den dagen samboeren blir i bedre humør etter div tunge investeringer i data, foto og stero utstyr har vært vel høyt i det siste.... he he he

 

Her er to tester fra dinside.no

 

Den siste, som er veldig negativ til showcenter

 

Den først, som gir en del positiv omtale slik jeg leser det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...