Gå til innhold

Telefon som er DOA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DOA - 48 Timer, ingen begrensning i ringetiden.

 

Litt off-topic, men: Om jeg hadde jobbet i Nokia hadde jeg skammet meg. Makan til dårlig kundeservice skal man lete lenge etter. Dårligste garantivilkårene i bransjen og de dårligste til å etterleve norske forbrukerkjøpsregler.

 

Ja, det er grusomt å trone øverst i markedet. Vi skammer oss virkelig over at vi har over 50% av det norske markedet, og at vi har over 30% av verdensmarkedet. Vi må jo være helt elendige på service og garanti, når vi klarer å ØKE salget vårt på verdensbasis også.

 

At forbrukerkjøpsloven i Norge er helt på trynet, for forhandlere og produsenter, kan ikke vi lastes for.

Blir vel litt feil av deg å si at dere troner øverst på markedet. For på verdensbasis så er LG MYE større enn dere. ;) (er absolutt ingen tilhenger av LG) :blush:

Lenke til kommentar
DOA - 48 Timer, ingen begrensning i ringetiden.

 

Litt off-topic, men: Om jeg hadde jobbet i Nokia hadde jeg skammet meg. Makan til dårlig kundeservice skal man lete lenge etter. Dårligste garantivilkårene i bransjen og de dårligste til å etterleve norske forbrukerkjøpsregler.

 

Ja, det er grusomt å trone øverst i markedet. Vi skammer oss virkelig over at vi har over 50% av det norske markedet, og at vi har over 30% av verdensmarkedet. Vi må jo være helt elendige på service og garanti, når vi klarer å ØKE salget vårt på verdensbasis også.

 

At forbrukerkjøpsloven i Norge er helt på trynet, for forhandlere og produsenter, kan ikke vi lastes for.

Blir vel litt feil av deg å si at dere troner øverst på markedet. For på verdensbasis så er LG MYE større enn dere. ;) (er absolutt ingen tilhenger av LG) :blush:

LG er kanskje et større selskap, vist du tar med ALLE produktene de selger. Nå snakker jeg om Mobiltelefoner..

 

Der ligger LG på femte plass. Bare for å nevne det så er vi er dobbelt så store som nærmeste konkurent, Motorola ;)

Nja. Har du noen tall å vise til? Evt et side der dette står korekt?

Men uansett så har jeg hørt fra noen som jeg er rimelig sikker på at ikke snakker bull, at LG er større også på mobilfronten! :roll:

Lenke til kommentar

At forbrukerkjøpsloven i Norge er helt på trynet, for forhandlere og produsenter, kan ikke vi lastes for.

Eh, her må du utdype? Som du selv skriver. ForbrukerKJØPSloven. Slik jeg leser det er den til for "forbrukeren". Det er for oss forbrukere totalt likegyldig hva produsenter/forhandlere mener om denne.

 

Det vi forventer er at den etterleves. Men hvis du er representant for Nokia og har en slik holdning til norsk lovgiving, skjønner jeg ikke hvorfor Nokia selger sine produkter i dette landet?

 

Synes det er greit at Norge har lover som beskytter oss mot produsenter og forhandlere som kun er interessert i å få mest mulig penger ut av en forbruker, uten å skulle stå ansvarlig for at det de selger fungerer!

 

Bathny

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men: Om jeg hadde jobbet i Nokia hadde jeg skammet meg. Makan til dårlig kundeservice skal man lete lenge etter. Dårligste garantivilkårene i bransjen og de dårligste til å etterleve norske forbrukerkjøpsregler.

 

Ja, det er grusomt å trone øverst i markedet. Vi skammer oss virkelig over at vi har over 50% av det norske markedet, og at vi har over 30% av verdensmarkedet. Vi må jo være helt elendige på service og garanti, når vi klarer å ØKE salget vårt på verdensbasis også.

 

At forbrukerkjøpsloven i Norge er helt på trynet, for forhandlere og produsenter, kan ikke vi lastes for.

Jeg sa at jeg hadde skammet meg grunnet den forferdelige kundeservicen. For den er virkelig ikke bra.

 

At Nokia øker salget sitt på verdensbasis har da ingenting med kundeservicen i Norge å gjøre. Salget her til lands stuper jo og det er klart forbrukerne heller tyr til den gode kvaliteten til Samsung f.eks enn Nokias latterlige plastikktelefoner.

 

Jeg skjønner at dere syns forbrukerkjøpsloven er latterlig, er vel også derfor dere ikke gjør noen forsøk på å etterleve den.

Lenke til kommentar
Tja, nå vet ikke jeg om noen andre produsenter som har 29% av verdensmarkedet.

 

Her er et eksempel som viser at vi er markedsledere.

http://www.helsinginsanomat.fi/english/article/1076152955848

Veit ikke helt jeg.

 

Men hadde dere ikke opp mot 40% for et par år siden..? :roll:

 

EDIT: Dere har forresten ikke 50% av det norske markedet lenger. Gratulerer med dagen.

 

Uansett, du uttaler deg som du er talsperson for NOKIA. Kanskje ikke helt stort strategitrekk med mindre du faktisk ER en slik person?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Og hvorfor i all verden driver der eå diskuterer markedsandelene til nokia i en tråd om en DOA telefon???

 

skjerp dere.

Merathio: hvis du ikke er en person som faktisk HAR noe og si i Nokia konsernet, dvs du er en vanlig ansatt i kundeservice e.l. og ikke en pressetalsmann osv. så hadde jeg holdt kjeft. Det er jeg sikker på at de litt høyerestående personene også hadde villet.

 

Nå begynner denne tråden rett og slett å bli for teit.

Lurer du på i hvilken kjede jeg jobber i og hvilket serviceverksted jeg bruker så send meg gjerne en PM.

 

Skjønenr at det ikke var du som startet denne diskusjonen men du burde være voksen nok til å la være og fyre opp under den.

 

Back on topic nå!

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...