Gå til innhold

Plassering av "bokser" på side


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? ;)

antar du foreslår height:auto; så innholdet bestemmer høyden?

 

jeg er forresten ferdig med siden og har oppgitt bredde i % istedenfor px. eneste problemet nå er at jeg ikke får footer til å bli like bred som resten 98% er litt for lite og 99% er litt for mye.

 

den versjonen som er oppgitt i px finner du her og den som er oppgitt på % finner du her.

Endret av hockey500
Lenke til kommentar
hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? ;)

antar du foreslår height:auto; så innholdet bestemmer høyden?

Ja, hvis innholdet i de boksene får en høyde på over 200px, vil innholdet gå utenfor boksen i en nettleser som følger W3Cs regler.

 

Fant forresten et oppsett som kanskje kan hjelpe deg litt på vei: http://dev.misinterpreted.net/codehelp/DezTruckTor/

Lenke til kommentar
Tusen takk hockey500!!! da fortsetter jeg på siden min.

bare hyggelig å ha noe å gjøre utpå fredagskvelden :D . Håper da på svar fra SirIce ang. det med absolutt høyde. skulle gjerne visst hva han foreslo.

uansett antar jeg du har nok kunnskaper til å fikse den slags småting selv. Kan jeg forresten få se det ferdige resultatet når den tid kommer. bare nysgjerrig

Lenke til kommentar
hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? ;)

antar du foreslår height:auto; så innholdet bestemmer høyden?

Ja, hvis innholdet i de boksene får en høyde på over 200px, vil innholdet gå utenfor boksen i en nettleser som følger W3Cs regler.

 

Fant forresten et oppsett som kanskje kan hjelpe deg litt på vei: http://dev.misinterpreted.net/codehelp/DezTruckTor/

der kom svaret fra SirIce ja. Problemet med det er at hvis du angir height:auto; på bokser som er tomme vil de ikke bli annet enn en 2 px høy horisontal linje. og det tror jeg han selv klarer å fikse når det blir mye innhold.

 

Det eksempelet kunne du godt ha kommet med før jeg skreiv koden selv :p

Lenke til kommentar
Tusen takk hockey500!!! da fortsetter jeg på siden min.

bare hyggelig å ha noe å gjøre utpå fredagskvelden :D . Håper da på svar fra SirIce ang. det med absolutt høyde. skulle gjerne visst hva han foreslo.

uansett antar jeg du har nok kunnskaper til å fikse den slags småting selv. Kan jeg forresten få se det ferdige resultatet når den tid kommer. bare nysgjerrig

Jada, jeg komemr til å legge den ut til kritikk her. Men det kan ta litt tid, jeg har nesten ikke tid til å være på pcen for tiden.

 

SirIce: Skal sjekke den ut.

Endret av kidden
Lenke til kommentar
Ja, for da lærer du det også til neste gang!

Gjør det!

 

Neppe :wallbash:

 

----------------------------

 

Om du vil ha litt inspirasjon da tar du å sjekker www.glish.com/css som er sagt. Der får du vel litt hjelp på veien.

Les grundig gjennom www.htmldog.com eller liknende om CSS osv.

 

Husk også at det bare er å spørre her på forumet. Men før du spør etter noe, så søk etter det.

Man lærer mye av å se på noen andres kode. Forandre på ting og large for så å se hva som forandret seg feks. (Selv om det meste i CSS sier seg selv)

 

#innhold {

    width:500px;

    height:auto;

    border:0px solid;

 

Skal ikke mye til å tippe hva sånne endrer.

 

 

Jeg bruker en blanding av å se på andre og å titte på tutorials.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? ;)

antar du foreslår height:auto; så innholdet bestemmer høyden?

Ja, hvis innholdet i de boksene får en høyde på over 200px, vil innholdet gå utenfor boksen i en nettleser som følger W3Cs regler.

 

Fant forresten et oppsett som kanskje kan hjelpe deg litt på vei: http://dev.misinterpreted.net/codehelp/DezTruckTor/

når jeg kopierer kodingen der vises den ikke likt når jeg åpner den igjen i opera f.ekS.. hva er grunnen til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...