Gå til innhold

Plassering av "bokser" på side


Anbefalte innlegg

Jeg driver å lager noe portal lignende greier nå, men sliter litt.

Jeg brukte før tabeller og det fungerte greit, men jeg har nå bestemt meg for å gå over til divs. Jeg kan dessverre ikke legge ut noe link til siden, men dere kan få se resultatet når det er ferdig.

Det er slik jeg vil ha det, og det er slik det så ut når jeg brukte tabeller:

 

jshdkfjhsdkf8zg.jpg

 

Men når jeg bruker divs, så ser det ut noe lignede dette:

 

4569456797hx.jpg

 

Dette ser helt rart ut, slik som dere sikkert ser. Dette er bare en tegning for å vise dere sånn ca. åssen det ser ut, så det ser ikek prik likt ut i virkeligheten, men det er ikke langt ifra. Åssen skal jeg få det til å se ut slik som på første bilde ved å bare bruke divs og css? Og i tilleg når jeg legger en nyheter må nyhetene komme nedover i midten, som dere ser på bilde nr. 1. Jeg vil altså at det skal være noen "bokser" på venstre side (i tabeller brukt jeg 15% tror jeg), og noen bokser på midten. (tror jeg brukte 70%) og helt like bokser til høyere som til venstre, bare at de er høyrejustert.

 

Åssen kan jeg klare dette med divs og css?

 

Edit: gelmte å si at jeg har prøvd float: left i css og sånt, men resultatet ble ikek noe bedre.

Endret av kidden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du finner noe nyttig her:

http://www.glish.com/css/

 

Drange var i forveien ja ;)

 

Foco.no? Da får du spøre Polecat :p

PoleCat har vel ingenting med foco.no å gjøre? Husker at en person hos foco.no "stjal" css koden til polecat, men har ikke foco fått nytt design etter det? Uansett... Noen som vet åssen jeg får det likt Foco.no? jeg bruker ikke px i css men %.

Lenke til kommentar

Ja, for da lærer du det også til neste gang!

Gjør det!

 

Neppe :wallbash:

 

----------------------------

 

Om du vil ha litt inspirasjon da tar du å sjekker www.glish.com/css som er sagt. Der får du vel litt hjelp på veien.

Les grundig gjennom www.htmldog.com eller liknende om CSS osv.

 

Husk også at det bare er å spørre her på forumet. Men før du spør etter noe, så søk etter det.

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

takk for svar.

men jeg har prøvd å få til dette i 3 dager nå, uten at jeg har funent ut noe mer. jeg har prøvd å se i kildekoden og css fila til foco, og jeg har til og med lagret foco forsiden og css fila for å se om jeg kunne finen ut noe mer. men det hjalp ikke.

 

Husk også at det bare er å spørre her på forumet. Men før du spør etter noe, så søk etter det.

 

Jeg har prøvd å søke, men ikke funnet noe. Derfor spørr jeg om hjelp her.

Jeg sier det igjen: Jeg vil plassere alle boksene som skal være på venstre side på venstre side og boksene som skal vøre på høyre side på høyre side + at jeg skal ha bokser i midten, hvor det blir laget en ny boks for hver nye nyhet som blir skrevet. Dårlig forklart, men jeg håper dere skjønner det.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Jeg satt float:left; på venstre boks (har bare en boks på venstre side foreløpig), og float:right; på høyre boks (har bare en boks her også foreløpig) og tilslutt satt jeg margin:0 auto; på center boksen (den i midten, og under den skal det ettervert skrives nyheter). Og slik ble resultatet:

 

4575684570xd.jpg

 

det er nesten slik jeg vil ha det, bare at jeg vil ha den høyre boksen ved siden av center boksen på høyre side på samme linje, og ikke på høyre side linja under.

 

Slik vil jeg ha det:

 

398467937460dr.jpg

 

Noen som kan hjelpe meg med å få den høyre boksen ved siden av center boksen på samme linje, og ikke på linja under?

Endret av kidden
Lenke til kommentar
noe slikt du vil ha?

LINK

den bugger endel i firefox, men i ie var det bare en feil, og det er slik den ser ut i ie jeg vil ha den, bare at jeg vil ha den du kaller "bunnboks til høyre", i bunnen på høyre, og ikke ved siden av midtboks til høyre.

 

Edit: Ok

Endret av kidden
Lenke til kommentar

Genialt! Nå vises den helt perfekt i IE, men bugger fortsatt litt i FF. men uansett, det er akkuratt slik jeg vil ha det, bare at jeg bruker 100% (sånn at den blir 100% bred i alle oppløsninger) istedenfor pixler som du bruker. Er det vanskelig å gjøre om det utenatt hele greia blir helt fucka (sorry uttrykket)?

Lenke til kommentar
sikkert ikke.

nårt jeg får det slik det skal se ut i FF også skal jeg se på den saken.

Okay. du er en hjelpsom fyr vertfall! tusen takk for at du gidder å bruke litt tid til å hjelpe meg!

 

Den fungerer helt fint i ie og opera (husker ikek helt hvilken versjon jeg har), men bugger litt i ff 1.0.

Endret av kidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...