Gå til innhold

Kopiere cd med Laserlok-beskyttelse


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en cd med GPS-kart som er beskyttet med Laserlok jeg har kjøpt, som jeg gjerne ville hatt en backup av. Tenkte jeg skulle kopiere den til iso/bin osv, men dette ser ut til å være værre enn jeg trodde. Prøvd med CloneCD, Alcohol 120%, UltraISO og noen andre. Finner bare "ødlagte" sektorer. Hvis jeg prøver å kopiere innholdet på cd'n over til en mappe henger den seg på mappe som heter Laserlok. Ser ut til at Laserlok var harde greier å knekke.

 

Noen som vet om en måte jeg kan få tatt backup av denne cd'en på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis cd-en henger seg ved flytting, bruker jeg å åpne fila med problemet i i HEX Workshop (fåes på download.com). Når det er åpent, går jeg på file > save as > [velge hvor den skal flyttes] og klikke Save. Avogtil lukker det seg med en feilmeld. når fila er lagret.

Lenke til kommentar

Har tatt backup av mange laserlok CD'er.

 

CloneCD og vente lenge!!

 

Det værste er 73 timer på å lese inn image filen. Bruker en stund på å passere området som er uleselig ja. Området som er uleselig er en del av kopibeskyttelsen, og når den har lest forbi dette området så leser den videre normalt.

 

Så er det bare å brenne ut platen.

Lenke til kommentar

Jeg klarte det til slutt, men da ved hjelp av Alcohol 120%. Spesifiserte at den var beskyttet med Laserlok på en sånn setting inne i programmet, så gikk det litt fortere. Tror ikke den brukte mer enn max 1 og en halv time.. :) Kopien fungerte også perfekt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...