Gå til innhold

Nybegynner med linux - hvilken distro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle teste linux... men jeg vil ikke ha en komplisert distro som gjør at jeg blir lei av linux og gir opp.

Hvilken distro er best til nybegynnere? Jeg er ganske dreven med XP, så er ikke "n00b" i det. :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har skrevet over 2000 innlegg, men kan fortsatt ikke bruke Søke-funksjonen?

Les igjennom FAQ'ene her og søk litt. Temaet har vært oppe utallige ganger før.

Skrevet (endret)

Ta deg et søk på forumet. Det blir laget farlig mange slike tråder som dette i løpet av en uke. SØK.

Btw. for 23356356737. gang, jeg synst at Mandrake er en grei nybegynnerdistro.

EDIT: phatsam slo meg på målstreken.

Endret av huf
Skrevet

Da ville jeg gjort som de fleste anbefaler og starta med Suse/Mandrake, eller Fedora.

Den siste er min favoritt, men da må man være oppmerksom på at ymse mediagreier må installeres i etterkant. Kyrsjo hadde en fin Fedora guide, men denne er dessverre borte. Mulig du finner den og andre på linuxguiden.no?

Skrevet

Prøv MEPISv3.3, det må være den mest nybegynnervenlige distroen jeg har prøvd, inklusive suse og fedora. Det er i tilleg en liveCD, så du kan teste om du liker den før du instalerer!!

Skrevet
Prøv MEPISv3.3, det må være den mest nybegynnervenlige distroen jeg har prøvd, inklusive suse og fedora. Det er i tilleg en liveCD, så du kan teste om du liker den før du instalerer!!

Eventuelt SuSe 9.2 Live.

Skrevet

Eventuelt SuSe 9.2 Live.

Ja, men det som er spesielt bra med MEPIS, er at du instalerer selve liveCDen så det blir nøyaktig det samme systemet som du har testet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...