Gå til innhold

Mobil til 1 kr, stenge abb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg kjøper en mobiltelefon til 1 kr med f.eks 12 mnd Djuice Nonstop abbonement. Kan jeg da stoppe abbonementet når jeg vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du kjøper en tlf med abbonement så skriver du under på kontrakten hvor det står om 12 mnd bindingstid. Hvis du vil stoppe abonnementet må du da betale et gebyr for å gjøre opp for den tiden som er igjen av bindingen.

Skrevet

Du leser vel avtaler for du skriver under på dem?...

I avtalen mellom deg og Tele2 står det nettopp hva som skjer om avtalen brytes, hvilke plikter og retter hver av avtalepartene har osv.

Er ikke Tele2 kunde så jeg vet ikke hva som står i avtalen, men jeg synes du burde ta deg tid til å lese gjennom hva du egentlig har signert på at du aksepterer.

Skrevet

Å kjøpe seg ut av bindingstiden blir nok en dyr afere, men det spørs hvor mye mobilen koster. + at et abonoment er dyrere en å kjøpe mobilen kontant..

Skrevet

les kontrakten din da før du underskriver den, står i den hva det koster,

men skal spare deg jobben med å lese, og fortelle at å kjøpe seg ut av bindingstiden til Tele 2 koster 2000,-

Skrevet

Tele2 mobilpluss koster 2000,- å si opp med en gang, tror dette beløpet senkes hvert kvartal, men jeg husker ikke nøyaktig hvor mye.

Et lite tips: når man skriver under på noe, så har du som kunde _opplysningsplikt_, dvs at du er pliktig å kjenne til alle vilkår i kontrakten før du skriver under.

Skrevet

Er vel ikke så rart at Tele2 og andre selskaper vil ha igjen litt hvis du bryter avtalen, for ellers hadde man jo tjent på å kjøpe med abo. og bare bryte det med en gang... ;)

Skrevet
Anyway: 2000? det var dyrt... :roll:

Kommer an på det; er jo ikke mer enn rett og rimelig hvis telefonen han har fått for en krone koster 2000 eller mer...

Skrevet

Ja, det er dyrere enn andre selskaper, men kan jo hende Tele2 også sponser telefonene mer.

Forbrukerombudet har fattet vedtak om at operatørene må senke bindingstidbruddsavgiftene etterhvert som kontrakten nærmer seg slutten.

De fleste reduserer hvert kvartal, mens Netcom f.eks nå senker hver måned og man slipper unna med å kun betale den resterende månedsavgiften.

Skrevet

Samme gjør og Telenor, de har en månedlig gebyrreduksjon på 100 kr, da blir det ikke dyrt å si opp bindingen etterhvert + man har mulighet for fornyelse

:cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...