Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Plussgrader i dag og i går har vel ikke påvirket isen under snøen så veldig mye? Kommer selvsagt an på hvor mye snø det er snakk om, har ikke vært i omrpdet.

Jeg skal kopiere 63GB fra progdist. Hvordan bør jeg gå frem for å bruke minst mulig tid? Vil jeg få høy hastighet hvis jeg stikker på Campus og bruker nettverkskabel?

Endret av KjellV
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal kopiere 63GB fra progdist. Hvordan bør jeg gå frem for å bruke minst mulig tid? Vil jeg få høy hastighet hvis jeg stikker på Campus og bruker nettverkskabel?

Ja. Jeg overførte 10GB i går på ~10 minutter.

Skrevet

Hva er det som skal kopieres? ;)

Tok ikke sjansen i dag, trenger uansett ny overtrekksbukse, og finner ikke det noen steder i sentrum som ikke koster > 500

Skrevet (endret)

Sannsynligheten er stor for det ja, men langt fra sikkert.

Det er 100 Mbit til uttakene på lesesalene på realfagbygget ihvertfall. Jeg antar det er det samme overalt.

edit

m=>M

Endret av Frexxia
Skrevet

Når serveren står på NTNU-nettverket, så går det vel som regel bra. Du får det i hvert fall ikke noe raskere ved å sitte et annet sted enn campus.

Riktig, som regel går det bra. Det var derfor jeg spurte eksplisitt om kabel, og fikk kjapt tilbakemelding.

Mange innlegg for lite :hmm:

Skrevet

Tok ikke sjansen i dag, trenger uansett ny overtrekksbukse, og finner ikke det noen steder i sentrum som ikke koster > 500

Jeg kjøpte da på sportsbutikken på Trondheim Torg for 350 eller deromkring en gang i fjor.

Skrevet

Samboeren min var og vasket på Singsaker-vaskeriet, og så var det en fyr som skrudde av vannet til vaskemaskinen hennes i et øyeblikk hun var ute av rommet. Wtf? Noen som har opplevd lignende?

Skrevet

Jeg klarte en gang å skru av en vaskemaskin ved et uhell (trodde den var ferdig, men det var den ikke). :whistle: Skrev selvsagt en lapp der jeg beklaget.

Skrevet

Noen som går Fysikk?

I så fall, hva gjør dere på linja? Er det mest matte, eller en del fysikk i praktisk forstand?

Hvor ender folk som har studert fysikk opp med å jobbe?

Skrevet (endret)

Nå går jeg bare første året på Fysikk og matematikk, så jeg kan ikke si noe om hvordan laboratoriearbeidet er i høyere årskurs. I Elektrisitet og magnetisme, som jeg har dette semesteret, har de to laboratorieøktene jeg har hatt dreid seg om å måle kraften mellom metallkuler for å bestemme den elektriske permittiviteten (en fysisk konstant), og å observere og analysere magnetisk kraft i ulike spoler. Laboratorieøktene forrige semester i Mekanisk fysikk gikk på samme måte (men selvsagt med andre typer forsøk).

Endret av operg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...