Gå til innhold

HD Advance! Gode eller dårlige erfaringer.


franksrensen

Anbefalte innlegg

Prøver å starte et forum på norsk om HD Advance 1.0 - 2.0, der vi tar opp erfaringer, spørsmål og meninger om dette. Har du noen råd eller spørsmål?

Legg det inn her da vel. Så kan vi alle få vite det.

Jeg har litt erfaring selv, men legger ikke alt ut uten at jeg får noe konkrete spørsmål. :yes:

 

For de som ennå ikke vet hva dette er så kan jeg forklare det.

Det er for PSX2, og er et harddisk program der du kan legge inn dine egne psx2 spill, og spare spillene dine for slitasje. Dermed kan du legge vekk cd`ene dine, og spille rett fra psx2 konsollen. Dessuten går lastetiden drastisk ned. Kjekt på spill som har lang loade tid. Kjekt hva?

 

HdAdvance

post-188-1109619809_thumb.jpg

Endret av franksrensen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags hd bruker du? 1.0. eller 2.0. Så du kjører programmet rett ifra memorycardet? ingen cd altså? Dette må jeg komme nærmere inn på. Skal gå inn på linken din å lese meg klokere. Det du sier om slitasje, snakker du da om når du starter hd advance, eller er det når du kopierer inn spillene. For på min psx2 (type aqua, 5000 serien), er det et helsikes bråk fra maskinen når jeg starter opp discen. Av og til vil den starte, og noen ganger tror psx`en at det ikke er en psx2 disc. Synes dette er litt merkelig. Enten så går det, eller så går det ikke. Forstår ikke hvordan maskinen "ombestemmer" seg av og til. Må nok komme til bunns i dette! :dontgetit:

 

HDAdvance 1.0 støtter harddisk opptil 127 Gb.

HDAdvance 2.0 støtter harddisk opptil 200 Gb. (Noen mener de har klart enda mer)

 

Du kan stort sett legge inn alle PSX2 spill untatt DVD 9 plater. De går ikke! Ellers så for du spille ca. 95 % av alle spill. Noen med modes. Den listen finnes på HDAdvance.com, og blir oppdatert jevnlig.

 

Du kan KUN legge inn psx2 spill, og ikke PSX1 spill.

Du kan ikke spille online med spill som DNAS kontroll.

 

Det du trenger til dette er :

 

PSX2 konsoll

HDAdvance 1.0, eller 2.0. PAL Version

harddisk type IDE

Nettverksadapter (på grunn av fysiske kontakter fra hd og psx2.

Endret av franksrensen
Lenke til kommentar
Etter det jeg har skjønt må man flate ut dvd9 plater slik at de blir single layer før man sender det over til harddisken. hadde jeg hatt et DVD9 spill så skulle jeg funnet ut alt om det og laget en guide :)

Ja, det ser ut til at du har rett, fikk lakt inn hele spillet på hd, men får det ikke til å virke :( Ser på listen til HDAdvance at det må rippes til dvd5..... men hvordan gjør man det??? noen som vet?

Lenke til kommentar

Ripping er som regel at man tar ut for eksempel musikk fra spillet og erstatter det med tomme musikk filer slik at plassen blir mindre. det er også vanlig å ta ut videoer osv.

Det er en del arbeid. du kan sikkert finne en rippet versjon i nær fremtid på nettet hvis du ikke vil begynne å bearbeide spillet selv heh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...