Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med XP installasjon (sata relatert?)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått et merkelig problem. Kjøpte en billig pc til en eldre dame som bor like ved. Skulle kun brukes til internett og kabal, så jeg kjøpte et EPoX EP-8KMM5i med stort sett alt integrert. Kjøpte også en Barracuda 160gb hdd (sata). Denne fungerte fint første uken, men så tok den kvelden, sendte inn dit jeg kjøpte den fra og fikk ny. Mens jeg ventet på nye brukte jeg en 40gb ide hdd i maskinen.

 

Men nå som jeg fikk ny tenkte jeg å sette inn denne. Problemet er; første delen av XP (home, norsk) installasjonen går fint ( den med blå bakgrunn), men så når den skal reboote og fortsette installasjonen virket det som den prøver å boote rett inn i XP uten å fullføre installasjonen. Jeg fant flere tråder på forumet med slik problem men ingen løsninger. Er det noen som kan hjelpe meg?

 

Jeg har nå prøvd flere forskjellige XP cd'er, både norske og engelske, sp1 og 2.. ikke alle like lovlige men uansett samme problem :(

 

så.. any ideas? er liksom ikke så my man får gjort får å få den til å skjønne at den skal fullføre installasjonen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Her kan det være ett driverproblem!

 

Jeg hadde samme problem når jeg bygde PCen min.

Jeg har ett Asus KV8 deluxe HK og en WD 200gb sata disk.

 

Den ville ikke finne disken min.

 

Det du kan prøve er å se på HK cden(om det fulgte med noen) å se om du finner en satadriver til XP, så legger du den inn i XPinstall.

Når jeg hadde problem med det var det ikke nok, jeg måtte endre noe i BIOS.

Jeg måtte skifte til "Onboard IDE devices". Fra hva vet jeg ikke.

 

Prøv det du :D

Lenke til kommentar

Skal sjekke biosen en gang til. Diskett har jeg vet du, som sagt jeg finner disken og alt er bare fryd og gammen helt til første rebooten i installasjonen.. da gidder den liksom ikke gjøre del 2, den prøver å boote rett inn i windows.. og det går jo ikke :(

 

fatter ikke hva som feiler den, har fått lånt meg en Win2K cd, skal prøve med den når jeg kommer hjem på torsdag..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...