Gå til innhold

Fikk grisebank av en Shaman

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var på vei til å hente min kjære Succubus med min lvl 22 Warlock. Midt i tjukkeste barrens kom det èn Shaman lvl 20, og banka livskiten ut av både meg og min kompanjong (lvl 19 mage). Er det pga vi har lite\ingen pvp erfaring eller er Shaman veldig bra i pvp? synes det nesten var litt flaut.

Skal også nevnes at kompanjongen min er dama, som spiller så og si pga "de fine fargene"...

Endret av Kyppre
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hehe, Regna egentlig med det, men jeg hadde ikke pet'n min fremme og kompanjongen var sjokk etter at en "Ulv" kom og banka oss. jeg fikk fear'a han et par ganger og løp videre, men det hjelper så veldig lite når han gjør seg om til en ulv. Jeg har sinnsykt lyst til å lage meg en Tauren Shaman, men har nettopp lagd meg en Tauren Warrior og jeg liker ikke de jævla totemene

Endret av Kyppre
Skrevet

Vel hvis dere bare gikk i nærkamp med han, så ville dere ha fint liten sjanse.

Men da har dere også misforstått hvordan klassen deres bør spilles...

Er dere cloth-brukere så SKAL dere ikke inn i nærkamp, dvs at dere holder dere på avstand (kanskje med hjelp av lure spells, polymorph/fear/slow/blink osv)

En gruppe er aldri sterkere enn det svakeste ledd, og ganske ofte så er ikke det svakeste leddet selve characteren din i WoW men heller det som sitter mellom skjermen og stolryggen...

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor dere ikke nuka han med en gang? Dere har vel ganske stor damage potensiale? Og Shamen har ingen måter å redusere magiskade på på level 20. Bortsett fra potions og utstyr da. Tror kanskje dere ble litt handlingslammet? :p

Værsåsnill ikke start en "OMG!!11§ Shamen er så overpowered! " tråd.

Det er ikke det dere gjør heller, men folk blir nok frista til å fortelle om lignende opplevelser etterhvert. Det er disse jeg henvender meg til!

Skrevet (endret)

Mener ikke at Shaman er overpower, men jeg digger at han har Ghost Wolf og sånn. Og at han banka livskiten ut av oss. Uff, Vil han banke Warrior like mye som han banka oss? (Er Warrior nå, vil ha en spilller KUN for å banke andre Faksjonen, skal tidlig over og drepe/bli drept)

Gresset er sååååååå grønnt på den andre siden av gjerdet!

Endret av Kyppre
Skrevet
Mener ikke at Shaman er overpower, men jeg digger at han har Ghost Wolf og sånn. Og at han banka livskiten ut av oss. Uff, Vil han banke Warrior like mye som han banka oss? (Er Warrior nå, vil ha en spilller KUN for å banke andre Faksjonen, skal tidlig over og drepe/bli drept)

Gresset er sååååååå grønnt på den andre siden av gjerdet!

Alle typer klasser har sin måte å vinne kamper på... Det er den som styrer characteren som bestemmer utfallet!

Shamannen vil klare seg godt mot de fleste andre, akkurat som en Warrior skal klare seg bra mot Mages, og Mages skal klare seg bra mot Warriors...

I tilfellet Shaman vs Warrior ville jeg som Shaman valgt en taktikk av kiting. Regner med at Warrioren må inn i melee for å skade. Ville da brukt frost shock som gir 50% movement rate i 8 sek. Distanse spells ala lightning for skade på avstand, og når det nærmet seg 0 i mana, så dropper man en del totems og rett inni melee. Shaman er en veldig allsidig klasse, men som noen har sagt før meg : Very good in all aspects, but exceeds in none!

Skrevet (endret)

Ikke rart han eide deg når du spiller Warrior. Den desidert svakeste PvP klassen.

Hvis jeg (lvl 37 Shadow Priest) møter en shaman på samme lvl som meg så kan det gå begge veier, kommer an på hvor god den andre er. Men det er alltid morsomt å fjerne ghostwolf fra dem når de prøver å stikke av :p (dispel magic)

Jeg fant akkurat ut at Shadowmeld ikke er så forbaska ubrukelig som jeg trodde, spesielt ikke på PvP servere. Ble tatt på senga av en lvl 44 Orc shaman i stranglethorn igår, når jeg var lvl 35 selv. Han rakk å frostshocke meg før jeg fear'a han, fjerna frostshock fra meg selv, løp ned en liten skråning og shadowmelda. 4 sec senere kommer shaman løpende forbi og ser meg ikke :p

Sparte meg for en sikker død der

Endret av apollox
Skrevet

Hint for å ta en lavere level Shaman:

Trikset er å ikke la han komme nærme dere, da kan han bruke earth shock of frost shock. Husker ikke rangen på disse, men han må være ganske nære.

Du burde plassert DOT's på ham, mens kjæresten din brukte cold for å slowe ham, når han endelig kommer nær dere, bruker du fear og ødelegger eventuelle totems han har satt opp.

Videre utover er det bare å kite og repetere.

Skrevet

Vil si at shamans eier klasser som rogue, warrior, paladins og mages. Hovedsakelig pga. shocks som interrupter spells eller slower klasser som må være nærme for å kunne jegøre noe. Mage pga earth shock og paladins pga. purge (fjerner skjold)

Skrevet

Du kan ikke prge paladin skjold, ihvertfall ikke det første de får.

Eneste som har noe å si i 1v1 pvp er hvor flink man er til å kontrollere figuren sin.

Skrevet (endret)

Jeg syntes egentlig ikke at noen klasse utenom en veldig godt spilt priest er vanskelig å Sloss mot.

Shamans vel, dem er som paladins FoTM. ( fed of the month, eller på godt norsk månedens klasse alle spiller)

Dermed tiltrekker de 2 klassene ganske mange dårlige folk som tror bare det å spille en shaman/paladin er instant win i alle pvp situasjoner.

Shamans er irriterende med frost shocken osv , og kan være vanskelig å drepe hvis dem er gode å holde meg på avstand, men på lvl 40 er det å holde meg på avstand ikke godt nok lenger , for da får jeg denne stilige skillen i slutten på Holy Talent Treet mitt :D : http://www.thottbot.com/?k=916.

Holy Shock i samsvar med Judgement of the Crusader og sanctity aura vil gjøre veldig vondt for en intetanende shaman eller hva nå jeg kommer opp mot. :thumbup:.

En paladin får cleanse på lvl 42 også som vil kunne ta vekk frost shock og fire shock fra friendly targets så en shaman ikke er like farlig for en paladin etter lvl 42.

Endret av Keylar
Skrevet

Shamannen vil klare seg godt mot de fleste andre, akkurat som en Warrior skal klare seg bra mot Mages, og Mages skal klare seg bra mot Warriors...

kan skjønne korfor du kaller deg Rookie_NO, for det der er så langt i fra sannheten som du kjem.

Warrior er den dårligste pvp klassen i spelet akkoratt som apollox sa og ein mage skal ha null problemer med å ta dei..

Skrevet

2 vs 1, dere burde bankan. men shaman er veldig gode i pvp. men 2vs1 er nesten umilig å tape. jeg og en kompis (begge var lvl 30), banka en lvl 43 warrior. kanskke han var dårlig, men uans.

men hvis man blir overrasket, caught off guard kan dette skje

Skrevet

Shamaner er kansje DEN beste klassen under lvl 30 ca. Men etter det blir den bare middelmådig. Når jeg var Shaman lvl 24, tok jeg en druid 21, og hunter 20 uten problemer (hadde ikke pet). Men møter en lvl 60 Shaman to lvl 50 feks, har han ingen sjans.

Skrevet
Shamans er irriterende med frost shocken osv , og kan være vanskelig å drepe hvis dem er gode å holde meg på avstand, men på lvl 40 er det å holde meg på avstand ikke godt nok lenger , for da får jeg denne stilige skillen i slutten på Holy Talent Treet mitt :D : http://www.thottbot.com/?k=916.

Du ser vel at du ikke får til å drepe noen bare ved å bruke den der?

Hvis du bare kiter, har du ikke sjangs mot de fleste klassene.

Og siden dette spellet bruker så mye mana, har du ingen mana til å heale deg når motstanderen fortsatt lever (mest sannsynlig). Og hvordan går det med en pally som har mistet all manaen sin?

Skrevet

Et snev av motsigelse.. :whistle:

Du kan kanskje lese det som det, men det jeg ville frem til var at det er til slutt den som styrer char'en som bestemmer utfallet av en pvp fight.

Dere kan si så mye dere vil at to mages skal banke en Shaman i 10 av 10 tilfeller, men det var ikke det som skjedde her var det vel??

Og det er stor forskjell på å sitte her og legge frem taktikker og faktisk gjøre det under en fight...

Og ja jeg er enig at Warrioren trenger litt kjærlighet for å komme til sin "rett" i pvp, men den er ikke "broken"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...