Gå til innhold

Program til å teste brennekvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noe raskere disc quality test program enn nero cd-dvd speed? Har en del plater jeg gjerne skulle testet og synes nero tar litt vel lang tid. bruker jo et pr min. på å teste en plate. Quick scan er for unøyaktig, da med viste den 75 og uten quick scan ble det 20 og noe.

 

X.

Lenke til kommentar
Finnes det noe raskere disc quality test program enn nero cd-dvd speed? Har en del plater jeg gjerne skulle testet og synes nero tar litt vel lang tid. bruker jo et pr min. på å teste en plate. Quick scan er for unøyaktig, da med viste den 75 og uten quick scan ble det 20 og noe.

Du vil ha det fortere enn et par minutter?

 

Det tar 5 minutter å lese en 4.7GB DVD plate på 16X (reellt er starthastigheten ca 6X og slutthastighet ca 16X).

 

Kjappest mulig scan vil ta minimum like lang tid. Dypere scan tar som regel lengre tid, avhengig av feilutslag. Det må du nok bare leve med.

 

Trond

Lenke til kommentar

Joda det stemmer det, men som kjent så er jo feilene først og fremst å finne på slutten av platen, så noen programmer kunne jo ta utgangspunkt litt lengre ut i plata enn å scanne hele plata. Dette ville gitt en del raskere scan selv om nøyaktigheten selvfølgelig ikke hadde vært den samme.

 

X.

Lenke til kommentar

Brukte øynene litt mer og fant ut at jeg kan velge hvor langt ut i plata jeg ønsker at nero cd-dvd speed skal starte testen :) Har prøvd meg med start ved 2gb og dette gir meg resultat som ikke avviker for mye fra full test så jeg er fornøyd med det.

 

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...