Gå til innhold

Skal anbefale bærbar til max 12000


jdmonstad

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har ei veninne som skal handle bærbar pc og hun har spurt meg om råd. Og nå spør jeg dere...

 

Hun har følgende krav:

- min. 60 GB harddisk

- min. 512 MB RAM

- ingen spesielle krav til skjermkort ol. da den ikke skal brukes til spilling.

 

Hun har en øvre grense på absolutt max 12000, helst også under det.

 

Har tittet litt på Fujitsu Siemens Amilo A7640, står i spec i prisguiden at den har 60 GB, men på sidene det vises til under er det kun 40 GB. Noen som kan svare meg på det? Her er linken til den i prisguiden

 

Noen som har spesielle anbefalinger?

 

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på Dell.no :thumbup: . Der kan du konfigurere en kjempegod PC til en billig penge. Du bestemmer jo selv hva innholdet er.

 

Sørg for at du får en kjapp harddisk med minimum 5400 rpm da dette er viktig for å hente programmer litt fortere - faktisk mye fortere. :yes:

 

Du får en bra PC til under 10.000 kr hvis du ikke trenger super skjerm og luksus 3D-kort. :w00t:

Endret av Panofix
Lenke til kommentar

Hei! Fikk samme oppgave for ikke så mange ukene siden, og endte til slutt opp med en versjon av denne PCen:

 

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl

 

Elitegroup G556E

 

Super datamaskin. Hun/vi har fått den nå, og den jobber som en helt. Lånte den for å rendre en del 3D-greier i FormZ og til min store ergrelse så rendret den ræva av min stasjonære...grrr... Tenker på å skrive hva som er bra med den, men det er egentlig alt. Bra skjermkort, solid bygd (aluminium i skjermen), billig, "lydløs" (vifta går BARE når du driver den for fullt, men stopper med en gang den er ferdig...etter et kvarter med rendring på 100% prosessor-ytelse stoppet den på i det samme sekundet prosessor-ytelsen gikk ned), ok batteri, bra touchpad. Ja, du skjønner. Orker ikke ramse opp mer akkurat nå, men bare spør om det er noe du lurer på.

 

Om du ikke ønsker å bruke de 11000 som de skal ha for den ny, så kan kanskje denne linken friste:

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=9910

 

10000 for en enda litt bedre maskin (på noen områder i alle fall). Maskinene har to års garanti fra Multicom, så det er ikke så veldig skummelt å kjøpe brukt. Vel, lykke til. Og forresten; den Amiloen som du nevner ser ikke så verst ut den heller, men ut ifra specsa så er den sann generelt et hakk dårligere enn Elitegroupen, og i alle fall på skjerm/skjermkort, men så er den jo noen tusen billigere også da...

 

Hilsen Hogne3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...