d0ppler Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 .. det hadde ihvertfall vært en kul tanke.. Nei seriøst, her bør det være noen utviklere som (FØR filmen blir lansert) bør sette seg ned å designe et spennende og drivende adventure spill, fullt av mysterier, action og gåter. Denne boka er jo fantastisk spennende, som bør "lett" kunne lages om til en bestselger i digitalt-format. Hva tror dere?? (gikk jeg for langt med valg av topic..? :s )
Q&A Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Slik at han idioten kan tjene enda mer penger på makkverket sitt? Takke meg til et bibelspill med korsfesting og greier.
Yakamoto Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Slik at han idioten kan tjene enda mer penger på makkverket sitt? Takke meg til et bibelspill med korsfesting og greier. Heh... Har du lest boka?
Zethyr Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 http://www.randomhouse.com/doubleday/davinci/ http://www.randomhouse.com/doubleday/davinci/main.html ganske enkle, små, webbaserte spill...
Q&A Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Slik at han idioten kan tjene enda mer penger på makkverket sitt? Takke meg til et bibelspill med korsfesting og greier. Heh... Har du lest boka? Som enhver god synser holder jeg meg for god til å lese det det er snakk om.
Zethyr Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Slik at han idioten kan tjene enda mer penger på makkverket sitt? Takke meg til et bibelspill med korsfesting og greier. Heh... Har du lest boka? Som enhver god tosk holder jeg meg for god til å lese det det er snakk om.
Q&A Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Slik at han idioten kan tjene enda mer penger på makkverket sitt? Takke meg til et bibelspill med korsfesting og greier. Heh... Har du lest boka? Som enhver god tosk holder jeg meg for god til å lese det det er snakk om. Må du smake på hestemøkk for å være sikker på at det smaker vondt? Når alt i fra kristne til historikere fnyser av boka, og målgruppen er hysteriske husmødre så sier det sitt.
Mats1988 Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Knall bok, håper bare at spillet blir like bra om ikke bedre.
Rampage Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 (endret) Slik at han idioten kan tjene enda mer penger på makkverket sitt? Takke meg til et bibelspill med korsfesting og greier. Heh... Har du lest boka? Som enhver god tosk holder jeg meg for god til å lese det det er snakk om. Må du smake på hestemøkk for å være sikker på at det smaker vondt? Når alt i fra kristne til historikere fnyser av boka, og målgruppen er hysteriske husmødre så sier det sitt. Vel, selvfølgelig når boka (som jeg for øvrig ikke har lest) handler om slike ting som opprinnelsen av livet? (er det ikke mye slikt i den boka? Har veldig lyst til å lese den) Så er det ikke rart kristne fnyser av den, altså hvis de ikke sitter i kirka som nazisoldatene foran Hitler og roper Hyll ham! hyll ham! så er det ikke riktig. Er det noe litt kontroversielt, nye tanker, så fnyser de av de. Og angående historikerne, selvfølgelig blir ikke en bok spennende hvis alt skal være fakta og ingenting kan diktes opp (Les atlaset og se om du blir underholdt) så er det galt for dem også. Så litt on-topic også: Jeg håper veldig på dette spillet, forhåpentligvis blir det noe alà eneren eller toern av Broken Sword (Point N Click, 2D!) EDIT: Faen da dga01, JEG TRODDE FAKTISK DET HOLDT PÅ Å UTVIKLES, du gikk for langt med topicen Men det hadde vært en spennende tanke, bare tenk det som Broken Sword 1 og vi har en vinner Endret 26. februar 2005 av Rampage
Zethyr Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 (endret) Slik at han idioten kan tjene enda mer penger på makkverket sitt? Takke meg til et bibelspill med korsfesting og greier. Heh... Har du lest boka? Som enhver god tosk holder jeg meg for god til å lese det det er snakk om. Må du smake på hestemøkk for å være sikker på at det smaker vondt? Når alt i fra kristne til historikere fnyser av boka, og målgruppen er hysteriske husmødre så sier det sitt. Det er ingen faktabok, men god gammeldags underholdning. Endret 26. februar 2005 av Zethyr
d0ppler Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Skrevet 26. februar 2005 Må du smake på hestemøkk for å være sikker på at det smaker vondt? Når alt i fra kristne til historikere fnyser av boka, og målgruppen er hysteriske husmødre så sier det sitt. [offtopic] Det er ikke vanskelig å forstå at konservative kristne ikke taklet denne boka, siden den rev opp i en del gamle myter om Jesu liv og den slags. Men som vanlig har kristne utrolig problemer med å innrømme feil, samt at historien utvikler seg og blir endret når man finner nye bevis/indisier for hva som egentlig skjedde (dette gjelder all historieforskning). Har du lest Hellig Blod, Hellig Gral ? Det er denne boka Da Vinci koden er bygd opp under. Tror du disse 3 forskerne/historikerne som skrev denne boka bare finner på tull? De brukte over 10 år på å forme den, og kan peke på langt mer historisk riktige ting enn det noen fra et hvilket somhelst bibelbelte kan. [/offtopic] Uansett så var det ikke det vi skulle snakke om her, det var om Da Vinci koden lar seg gjennomføre som et dataspill eller ikke, og da driter jeg i om hva som skjedde med Jesus. Det som hadde vært kult var om man hadde fått inn mange morsommme gåter og "sammensvergelser".. Et intelligent spill på en måte..
Zeph Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Drit i kva kristne og andre synest om boka og diskuter topic.
Venerable Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 (endret) .. det hadde ihvertfall vært en kul tanke.. Nei seriøst, her bør det være noen utviklere som (FØR filmen blir lansert) bør sette seg ned å designe et spennende og drivende adventure spill, fullt av mysterier, action og gåter. Denne boka er jo fantastisk spennende, som bør "lett" kunne lages om til en bestselger i digitalt-format. Hva tror dere?? (gikk jeg for langt med valg av topic..? :s ) 3745171[/snapback] Det er visst ikke bare en tanke nå lenger: http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/sbryne/post/3637 Og at det er mannen som laget Broken Sword spillene som skal lage det høres jo perfekt ut Endret 2. november 2005 av Scarface^
Frijazz Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Det virker som et hasteprosjekt, spillansering samtidig som filmpremiere er ingen god start. Spillet kan bli bra om det inneholder en del problemløsning og kodeknekking som boken har.
Venerable Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Hvis jeg husker riktig så skal spillet komme i Mai, som gir dem 6 måneder på å bli ferdig. Og nå vet ikke jeg hvor lang tid man pleier å bruke på et spill, men 6 måneder høres ikke bra ut.
smetho Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Enig. Det virker som de går for å basere spillet på filmen istedet for å basere spillet på boken. De kunne heller tatt seg bedre tid og gjort ting skikkelig. Min mening er at spillet blir litt for kommersielt slik som det nå legges frem, men et slikt spill har potensialet til å være veldig spennende! Håper de klarer det! (men personlig tviler jeg sterkt)
Lafro Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 (endret) Må du smake på hestemøkk for å være sikker på at det smaker vondt? Når alt i fra kristne til historikere fnyser av boka, og målgruppen er hysteriske husmødre så sier det sitt. [offtopic] Det er ikke vanskelig å forstå at konservative kristne ikke taklet denne boka, siden den rev opp i en del gamle myter om Jesu liv og den slags. Men som vanlig har kristne utrolig problemer med å innrømme feil, samt at historien utvikler seg og blir endret når man finner nye bevis/indisier for hva som egentlig skjedde (dette gjelder all historieforskning). Har du lest Hellig Blod, Hellig Gral ? Det er denne boka Da Vinci koden er bygd opp under. Tror du disse 3 forskerne/historikerne som skrev denne boka bare finner på tull? De brukte over 10 år på å forme den, og kan peke på langt mer historisk riktige ting enn det noen fra et hvilket somhelst bibelbelte kan. [/offtopic] Uansett så var det ikke det vi skulle snakke om her, det var om Da Vinci koden lar seg gjennomføre som et dataspill eller ikke, og da driter jeg i om hva som skjedde med Jesus. Det som hadde vært kult var om man hadde fått inn mange morsommme gåter og "sammensvergelser".. Et intelligent spill på en måte.. 3747947[/snapback] Hahaha... Ikke kom å si at det ikke fins beviser på Bibelen. Omtrent alt er bevist, hvis du bare hadde lett de riktige plassene. Tror du at Julius Ceasar har levd? Det er noen få beviser på det. Men minimum 30000tekster fra bibelsk tid forklarer om de tingene som skjedde da, og altså beviser. Det er skrevet av helt forskjellige folk, forskjellige plasser. Så den må du nok lengre ut på landet med P.S: Lagt på 10år asså, Gjett hvor lang tid bibelen er lagt på Endret 7. november 2005 av grisebanken
knutby Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Boka er knall, men ser ikke for meg et spill av det som klarer en lignende sukkse. Sikkert et brukbart pek og klikk spill.
Frijazz Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Ikke kom å si at det ikke fins beviser på Bibelen. Omtrent alt er bevist, hvis du bare hadde lett de riktige plassene. Men det viktigste, om Jesus var guds sønn er fremdeles bare spekulasjoner. Uansett, boken er fiksjon så er det opp til hver enkelt å glede seg/irritere seg over historien. I mine øyne var den svært underholdene, så derfor ville det vært bra om noen tok seg god tid til å lage et godt spill ut av det og ikke bare et hastverksarbeid det nå ser ut til å bli.
Shhhh Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 (endret) En glimrende bok som jeg hadde stor glede av å lese, men tror likevel den ikke egner seg til å lage spill av. Holder det ikke med at de lager en film? Hvorfor skal man tyne alt for å presse ut mest mulig penger? ------ Jeg skjønner godt at kristne miljøer ikke er så glade i denne boka, da den river i selve livsgrunnlaget deres. Det er jo en grunn til at "Breaking the Da Vinci Code" kom på DVD for en stund tilbake da (fundamentale) kristne amerikanere skulle "ødelegge" teoriene boka. Det som virkelig skremmer er at så mange tar alt som står i bibelen helt bokstavelig. Det er bare å anta at mye av det er sterkt overdrevet etter flere hundre år i folkemunne uten skrift, og at mye er ment for tolking. Bare for å ha det klart. Jeg er en ikke-kristen realist, og stiller min tro til naturvitenskapen ------ EDIT: Beklager, litt of topic Endret 7. november 2005 av Shhhh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå