Gå til innhold

Hvordan få VPN til og logge inn før Windows?


kimenge

Anbefalte innlegg

Hei

Har en windows 2003 server, samt at jeg har en Linux burk som blandt annet kjører VPN.

 

Alle pc-ene er meldt inn i domene. og alt fungerer fint, jeg kan nå nettet via vpn utenfra.

 

Problemet er det at jeg ønsker at VPN forbindelsen skal etableres før Windows innloggingen da den bærbare maskinen min ikke logger på domenet slik at påloggingsscriptet kjøres når den er utenfor lokalnettet.

 

Har prøvd og velge logg på via ekstern forbindelse under alternativer i pålogging i Windows. Men da kommer ikke vpn forbindelsen opp som alternativ.

 

 

Noen her med forslag til hvordan jeg kan gjøre dette?

 

Benytter standard vpn klient i Windows XP.

 

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikker på hvordan dette fungerer i dag. men tidligere (nt 4wks)hadde man muligheter for å kjøre en "dial up" oppkobling før man logget på. Tror denne funksjonaliteten fungerer i dag også.

 

Men kan du ikke bare kjøre med cached profile da? så kan du ta opp vpn når du er pålogget? Så slipper du å dra så mye info over linja?

 

BTW: hvordan vpn server kjører du? Jeg fikk aldri til å kjøre en vpn server på linux med autentisering mot AD som hadde tillstrekkelig med kryptering og compression.

Lenke til kommentar

Dette er ett kjent problem når det gjelder VPN løsninger og pålogginsscript.

Har ikke sett noen brukbare løsninger på dette, har kikket litt etter det samme.

Det som har vært gjort flere steder er at man lager en link som kan kjøre scriptet manuelt i etter at man har logget inn. Har ikke selv brukt den løsningen, men det kan kanskje være ett alternativ.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bruker du trådløs tilkobling med den bærbare?

 

I noen trådløse kort så skjer ikke tikobling til nettet før profilen din er lastet. Kanskje du må ha et program som logger maskinen på nettet før du logger deg på din konto...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...