Gå til innhold

Lovlighet av å nekte å selge PC uten Windows?

A!1

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hehe, hadde du lagt ut klagen her på forumet, istedet for at vi må skrive den sjøl, hadde jeg gjort det. :cry:

Da burde den vært litt mindre personlig, uten bruk av ordet jeg og slikt. Jeg har den heller ikke lenger. Ikke var den lang heller. Tar jo ikke lang tid å skrive noe som får frem poenget. Bare å gå inn på konkurransetilsynet.no og skrive en selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
klage *klappe**klappe*klappe* klage osv...

glad denne tråden ikke er i Windows delen for da hadde ingen bryd seg

Jeg er glad dine poster er her og ikke ute i verden, ellers hadde noen brydd seg.

Skrevet

glad denne tråden ikke er i Windows delen for da hadde ingen bryd seg

Du er ikke helt lur du.

Grunnen til at denne tråden ikke er i Windowsforumet er at den angår ikke Windowsbrukere, de er bare glad til for at de slipper å installere Windows selv.

Tråden er ment for brukere av alternative operativsystemer og de holder til i dette forumet. Om tråden hadde vært noen andre steder så hadde den vært feilpostet.

Skrevet
Dell selger både servere uten OS og servere med Linux.

"Serverene" til dell er litt i dyreste laget for vanlige folk...

ja, men vanlige forlk skal vel heller ikke ha en Dell server :roll:

Skrevet
Dell selger både servere uten OS og servere med Linux.

"Serverene" til dell er litt i dyreste laget for vanlige folk...

ja, men vanlige forlk skal vel heller ikke ha en Dell server :roll:

Selv om kanskje ikke jeg ville valgt å kalle dem "vanlige" folk er det en del "vanlige" folk som ønsker seg en dell pc...

Skrevet

Jeg er helt enig med det som blir sagt her. Denne må-selge-microsoft-produkter-med-pc'en-policyen er tragisk. Jeg har tenkt å kjøpe meg laptop om ikke lenge, og jeg sier det klart ut med en gang; jeg skal ikke ha EN ENESTE cd som det står windows på. Når jeg kjøper den, vil jeg bestemme hva programvare/OS jeg vil ha med.

Blir jeg prakket på window$, så kommer jeg til å legge fra meg den cd'en rett utenfor butikken, og håpe på at en jente med høye, spisse platåsko tråkker på den.

Skrevet
Jeg har tenkt å kjøpe meg laptop om ikke lenge, og jeg sier det klart ut med en gang; jeg skal ikke ha EN ENESTE cd som det står windows på. Når jeg kjøper den, vil jeg bestemme hva programvare/OS jeg vil ha med.

Blir jeg prakket på window$, så kommer jeg til å legge fra meg den cd'en rett utenfor butikken, og håpe på at en jente med høye, spisse platåsko tråkker på den.

:lol:

Skrevet (endret)

Takk for henvendelsen

Følgende informasjon ble sendt til Konkurransetilsynet:

(= muligens det skjer noe hvis flere sender inn klage ;D

btw: ringte til HP for ei god stund siden å dem sa at dem kunne gjerne fjerne windows på laptoppen, men jeg fikk ikke noe reduksjon i prisen for det.

Endret av Errae
Skrevet

Det ser ut som MS begynner å stramme inn mulighetene for å bruke pirat-windows. I longhorn vil jeg tippe at det blir mye vanskeligere å lage en brukbar kopi. Særlig da windows-brukere er avhengige av oppdateringer fra MS.

Og hvis det skulle skje, vil alle som skal bruke windows bli nødt til å kjøpe det.

Og med den holdningen ungdom har til kjøp av programvare i dag, tror jeg vi kan vente en betydelig gruppe brukere over til linux.

Og en annen ting

Archos er i disse dager i ferd med å lansere en media-jukebox basert på Linux. Den vil jeg kjøpe :-)

Noen selskaper som solgte ferdig-pc'er i USA, gikk inn for å selge dem med ms-dos, da de faktisk var pålagt å inkludere OS i pakkene.

Skrevet

Det er da vitterlig mulig å legge inn piratkopiert software på ei maskin sjølv om Windows følger med, synest dette likner Tine-saken eg. Du har liksom ikkje noko anna valg enn å ta med Windows. Greit nok, ein stor prosent av dei Dell-maskinene som blir solgt hadde hatt Windows om det var valgfritt eller ei, men eg veit om bedrifter som kjører 100% Linux, og om du har 100 maskiner så blir det dyrt.

:thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...