Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett kobler seg av etter kort tid

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei. jeg har et problem som ingen andre i huset har. eller ikke ofte iallefall. nettet kobler seg av etter kort tid her. plutselig kobler den av, av seg selv.

hardwaren jeg har står i profilen min. men for de av dere som lurte så kan jeg ta den med her:

Fujitsu Siemens pc.

CPU: P4 2.8 GHZ 533 MHZ FSB

HK:MSI (MS-6558)

Harddisk: 2x120 GB Seagate 2 mb cache

Ram: 1x512 MB 333 MHZ DDR ram (Snart ny 512 MB brikke)

DVD Brenner: NEC-1100A (snart Plextor DVD brenner)

DVD Rom: Lite-On 16x/48x

Tower: Noise Control Støydempa tower

Skjerm: 17 tommers Fujitsu Siemens LCD

Skjermkort: G-Force 4 Ti4200 8xAGP 128 MB DDR ram

D-Link DWL-520+ Trådløst nettverkskort

forresten så kjører jeg bare Windows XP Pro Eng+Sp2 nå så glem det som står etter OS der.

har lagt inn orginal driverne til Nettverkskortet og alt ser ut til å være greit. men jeg kan sitte å holde på med en ting og plutselig blir det borte.

navnet på routeren husker jeg ikke på i farta.

noen som vet hva det kan være?

har det noe med Sp2 og gjøre.

PS: de andre maskinene i huset er kobla direkte til den trådløse routeren med kabel, to andre pc`ene (deriblant min) er kobla til som vanlig med trådløst.

den andre maskina som også er kobla til via trådløst har da Sp1 istede for Sp2.

men jeg har Sp2.

har det noe å si om man har Sp1 eller Sp2?

Håper på mange svar.

dette er et veldig irriterende problem så jeg håper jeg får løst det snart.

PS: Routeren heter også D-Link samme som kortet mitt.

Endret av wil
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde også problemer med d-link-trådløsnettverk, men alt løste seg da jeg gjorde følgende to ting:

1. Oppdaterte firmware på aksesspunktet mitt

2. Oppdaterte alle pcene på nettverket til sp2

Men så hadde jo jeg problemer med at pcene som IKKE hadde sp2 falt ut av nettet. Prøv å oppdatere firmwaren, du...

EDIT: Forresten, ikke bruk D-Link-programvaren som følger med. Bare installer driverne for kortet og la windows ta seg av resten.

Endret av reallars
Skrevet

ja nettopp det jeg gjorde. i XP installerer jeg så godt som aldri noe ekstra. bare den driveren som fulgte med på cd`en. var det firmwiren på routeren jeg skulle oppdatere? isåfall tror jeg dette er gjort. jeg har ikke gidda å downa nye drivere til nettverkskortet mitt enda. skal se om jeg finner nye nå.

takk for svar.

har hørt at man kan falle ut hvis man har 4+1 eller 4+ flere kobla til routeren samtidig. dvs. at 4 er kobla til med kabel og en via trådløst. kan dette stemme?

Skrevet

har hørt at man kan falle ut hvis man har 4+1 eller 4+ flere kobla til routeren samtidig. dvs. at 4 er kobla til med kabel og en via trådløst. kan dette stemme?

Aner ikke om det kan stemme... Men det høres veldig merkelig ut hvis det er tilfelle.

Min medisin er å oppdatere alt jeg kan av firmware og drivere og windows-oppdateringer. Etter det fungerer alt (nesten).

Skrevet

hei. har nå oppdatert Windows. det var 1 oppdatering, og lasta ned den nye driveren til D-Link kortet mitt. men jeg avventer med å installere den enda. da nette ser ut til å være stabilt nå. neste gang det klikker så installerer jeg den nye driveren til kortet. jeg har allerede prøvd å bytta kortet tidligere i dag, men det ville den iallefall IKKE være med på. den nekta :p ville ikke koble seg opp på nett en gang da selv om det var samme type D-Link kort. nemmelig DWL-520+ men når jeg satte inni det gamle kortet mitt funka det til en viss grad. også koble den av igjen. dette gjorde den visst endel ganger, og nå ser det ut til at alt er greit her. uten å ha gjort noe som helst. bortsett fra å installere de nyeste oppdateringene fra Windows Update da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...