Gå til innhold

Koble harddisk fra bærbar, til stasjonær?


ikjell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når jeg ser på komplett.no's spesifikasjoner på 2,5" og 3,5" hdd'er så har begge typer 40pins idc kontakter, så jeg tror det skulle gå fint uten overgang

 

EDIT: selvfølgelig vil ikke 2,5" hdd passe inn i en 3,5" hdd plass i din stasjonære, men jeg forsto det slik at trådstarter bare ville hente ut filene fra 2,5" hdd'en, ikke bruke den fast?

Endret av horebore
Lenke til kommentar

Du må ha en overgang for å koble 2,5" til 3,5" fordi det forskjellig størrelse på kabelen du bruker på dem slik at avstanden mellom pinnene er større for en 3,5" disk. Du kan nok selvsagt hvis du klarer det koble opp noe selv, men jeg ville ikke prøvd engang.

 

Med den overgangen du fant kan du sette opp disken i en brønn for 3,5" enheter.

Den er dessuten billigere enn den QXL saken

Endret av pertm
Lenke til kommentar
Dette er en slik overgang, ikkesant!?

Jeg har en sånn selv. Kan bekrefte at 2,5" og 3,5" harddisker har forskjellige tilkoblinger. Forskjellene er:

* 3,5" har 40pin signalkabel + 4 pin strømkabel

* 2,5" har 44pin alt-i-ett kabel.

 

Selve pluggene ligner på hverandre men den på 2,5" harddisker er smalere til tross for flere pinner. Det er fordi hver pinne sitter nærmere hverandre enn på 3,5" harddisker. Pluggen på 2,5" harddisker har de normale 40 pinnene på ene siden og de 4 strømpinnene på andre siden.

 

Jeg kjøpte adapteren for 1,5 år siden. Da kostet den 150kr. I dag hadde jeg heller kjøpt USB2-kabinett siden de er tilgjengelige og koster så lite som

200kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...