Gå til innhold

Hvilket kabinett med 120mm vifter


Anbefalte innlegg

Har nå et chieftech high tower kabinett. http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=3723318

 

Men vil ha et kabinett som jeg kan kjøre 120mm vifter i foran og bak eller hvor det er best. Og som du ser på min pc så er det ikke plass til noe stor kjøler på cpu heller.

 

Kjøpt mist 500W og den kjøler jeg har på 19dB bråker litt. De 80mm vviftene 23dB på 5V tilsvarer rundt 10dB gir litt lite gjennomstrømning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt lian li nå i mange år og kan anbefale det. Har selv et med to stk 80mm papst 19dB vifter i fronten, disse er kjørt ned ved hjelp av en viftekontroller. Bråker lite.

 

Men siden du lurte på 120mm, kan du jo ta en titt på dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7ASCAND

 

Men bytt ut viftene, for de som er orginale fra lian li bråker. Kan da anbefale silentx vifter. Stille som bare det, men dyre :(

Lenke til kommentar
hva med thermaltake tsunami..den har en 120mm foran, en 120mm bak og en 90mm i sida..

faktisk tenkt til å kjøpe det sjøl nå :thumbs:

tror det var det kabinettet som hadde problemer med de nyeste nVidia kortene. kabinettet var for lite til nVidia 6800.. :cry:

Eeeh....tvilsomt!

 

...selv har jeg bare et 6600GT...men 6800-kortene skal være sinnsykt store for å komme borti kabinettet...

Lenke til kommentar
hva med thermaltake tsunami..den har en 120mm foran, en 120mm bak og en 90mm i sida..

faktisk tenkt til å kjøpe det sjøl nå :thumbs:

tror det var det kabinettet som hadde problemer med de nyeste nVidia kortene. kabinettet var for lite til nVidia 6800.. :cry:

Eeeh....tvilsomt!

 

...selv har jeg bare et 6600GT...men 6800-kortene skal være sinnsykt store for å komme borti kabinettet...

ja det er nok veldig tvilsomt..

Lenke til kommentar
hva med thermaltake tsunami..den har en 120mm foran, en 120mm bak og en 90mm i sida..

faktisk tenkt til å kjøpe det sjøl nå :thumbs:

tror det var det kabinettet som hadde problemer med de nyeste nVidia kortene. kabinettet var for lite til nVidia 6800.. :cry:

Eeeh....tvilsomt!

 

...selv har jeg bare et 6600GT...men 6800-kortene skal være sinnsykt store for å komme borti kabinettet...

ja det er nok veldig tvilsomt..

det er sant. :p

jeg skulle til å kjøpe dette kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121276&cks=PRL

og så spurte jeg på forumet om jeg bør gå for det kabinettet osv.

og så sa noen at det kabinettet hadde problemer med 6800Ultra kortene siden de var så svære og det kabinettet hadde ikke SÅ god plass..

+ at jeg hadde 6800ultra derfor kjøpte jeg det ikke. :)

Lenke til kommentar
Har hatt lian li nå i mange år og kan anbefale det. Har selv et med to stk 80mm papst 19dB vifter i fronten, disse er kjørt ned ved hjelp av en viftekontroller. Bråker lite.

 

Men siden du lurte på 120mm, kan du jo ta en titt på dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7ASCAND

 

Men bytt ut viftene, for de som er orginale fra lian li bråker. Kan da anbefale silentx vifter. Stille som bare det, men dyre :(

Helt enig med deg msulland det lian li kabinettet du har foreslått er kjempe fint og med to 120mm vifter blir det sikkert bra luft gjennomstrømning. det har en 90mm vifte på toppen og.

Lenke til kommentar

dmx: noen sa det? Beklager, jeg er fortsatt ikke overbevist. Kunne du funnet en test som nevnte det, eventuelt funnet den tråden der det ble nevnt av noen andre?

 

Arve28: Tsunami har "5 * 3.5’’ slide-in cage with disk shockproof pads and thumb-screws". Dvs, ikke akkuratt et gummioppheng, men litt støydemping er det! :)

Lenke til kommentar
Dette, det har 2x120mm vifter foran og bak på 16db! Og så ser det utvilsomt veldig bra ut!

 

edit: Vil også anbefale cm stacker, hvis du ikke har noe imot størrelsen/vekte, og trenger god plass. Men så ser lian li bedre ut da, og billigere.

Synes det Lian Li kabinettet ser ut som et kabinett fra 80-tallet - greit at det er i alu. og greier, men det er jo helt firkantet (Og jeg er av typen som ikke liker glorete modde-kabinetter...), uten noen antydning til forsøk på å lage noe design ut av det.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...