Moonman Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Hei. Jeg har en bærbar PC. (Acer Travelmate 803LCi). Lurere på å bytte den ut snart og har veldig lyst på Mac. Vet noen om det er mange spill man kan få til Mac? Er det en internettadresse hvor man kan sjekke ut hvilke spill som kan spilles på Mac? Tusen takk for hjelpen
Thewiz Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 OT: Hvorfor i Pokker vil du ha mac? Ta deg en tur til denne tråden. Hvis jeg skal svare på spørsmålet ditt, det er få spill som fungerer på mac. Mac er vel mer en jobbmaskin enn en spillmaskin.
Moonman Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Skrevet 23. februar 2005 Hehe..artig video ja...men en sann video kunne man sikkert ha laga bare ti ganga verre me windows. E e så sinnsykt lei av windows. D krasja heile j... tia. Mac virka så gjennomført. E sir ikkje ditte av erfaring, men etter å ha prate me folk som har mac. Når et firma laga d meste av programvaren så e d mer sannsynlig at dei vil kunne prate sammen enn når tusen firma/folk laga til pc....Men som sagt...e snakka ikkje av erfaring
Rookie_NO Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 I Statene er det mye mer utbredt med MAC enn her. Det er derfor "vanskelig" å skaffe nye programmer til mac'en. Men når det er sagt, så har mac'en fullgode varianter av de fleste programmene som finnes til Windows... Det som er trenden her i Norge er at det er grafikere/trykkerier som bruker mac, fordi det er enkelt og greit, men også fordi det er en mote bl.a. kreative å bruke mac. Med operativsystemet til mac får du et stabilt system, men hvis den skal brukes til moro ville jeg beholdt pc'en min. (nå kan alle mac elskerne hoppe inn og forklare at jeg tar feil) Du får noen spill til mac, men regn med å måtte oppsøke lyssky internettsider for å få tak i det litt utenom det aller mest populære...
dessessop Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Vist du vil ha noko annet enn windows kan du vel prøve linux? då slepp du å bytte maskin pluss at du eventuelt kan beholde windows til spill..
d0ppler Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 [oppgulp] syns det er helt utrolig at en som spør om spill til mac blir "bombadert" med meldinger om at han skal bytte til Win32/linux (JA, MAC ER OGSÅ EN PC, linux også forøvrig..), istedenfor å gi han/hun et ordentlig svar/holde kjeft. Respekter at andre bruker et annet OS enn deg. [/oppgulp]
Rookie_NO Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 [oppgulp]syns det er helt utrolig at en som spør om spill til mac blir "bombadert" med meldinger om at han skal bytte til Win32/linux (JA, MAC ER OGSÅ EN PC, linux også forøvrig..), istedenfor å gi han/hun et ordentlig svar/holde kjeft. Respekter at andre bruker et annet OS enn deg. [/oppgulp] Hvis du leser posten hans så ser du han sier at han LURER på om han skal bytte. Jeg kommer da med noen grunner som han kanskje ikke har tatt med i vurderingen sin, som kanskje kan hjelpe han med å bestemme seg i hvilket valg han tar. Men hvis han kommer til ett nettsted som heter GAMER og poster under ett forum som heter SPILL, så må man regne med at man får hjelp til bestemme seg for en maskin/OS som er best på spill. Og hvis du mener at mac er like god som windows på spill, så tipper jeg at du ikke helt har pulsen på dataverdenen... Og til informasjon : Mac er også en PC, men det har allikevel blitt slik at vi kaller en mac for en mac, og en windows maskin for en PC (kanskje fordi kjært barn har mange navn i motsetning til mac, som bare har ett navn...) "Ja, Mac er også en pc, linux også..." Linux? tenk deg om en gang til. Og til slutt vil jeg si at jeg synes det er fint at noen utfordrer microsoft, vi hadde levd i "steinalderen" datamessig hvis det ikke var for bl.a. Apple. Det var bl.a. de som var først ute med mus og et grafisk grensesnitt!
d0ppler Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 "Ja, Mac er også en pc, linux også..." Linux? tenk deg om en gang til. har egentlig ikke lyst til å diskutere dette her, men jeg kan ikke dy meg. Jasså, når blei ikke Linux PC? Personal Computer?? en C64 er en PC, og det er totalt feil å merke spill i butikken med PC når et spill fungerer kun mot en Win32-platform. Du går kanskje i den vanntro at en PC er en Windows maskin, men da tar du (og mange andre) dessverre grundig feil. Dessuten så spør ikke trådstarter om han skal bytte til Mac, han sier han vurderer å bytte til Mac, og spør deretter om hvor han evt. kan finne sider/informasjon om spill til Mac OS.
Moonman Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 hehehhe....slapp av folkens kjekt at folk har lyst å hjelpe...om en mac e en pc eller om en mac e kun en mac bryr ikkje me. E e bare interessert i å vite om d finnes en del spill til Mac. E spilla ganske mye, men e e så fasinert av mac. Derfor må e finne ut kor mange spill man kan få til en mac. D e drøyt å bruke 20000 på ei maskin e ikkje kan spille på. Skjønne? Fortsatt ingen som har kommet me et godt svar. Håpe nokken har peiling Fortsett å komme me innspill. All info om mac e kjekt...positivt som negativt
d0ppler Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Du kan jo starte her: Apple - Games Dessuten så kan du jo selvfølgelig spille alle java-baserte spill på en Macintosh, (så sant du har en Java VM installert, noe som sikkert er en standard feature på alle Mac OS, uten at jeg vet dette 100% sikkert)
Rookie_NO Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 "Ja, Mac er også en pc, linux også..." Linux? tenk deg om en gang til. har egentlig ikke lyst til å diskutere dette her, men jeg kan ikke dy meg. Jasså, når blei ikke Linux PC? Personal Computer?? en C64 er en PC, og det er totalt feil å merke spill i butikken med PC når et spill fungerer kun mot en Win32-platform. Du går kanskje i den vanntro at en PC er en Windows maskin, men da tar du (og mange andre) dessverre grundig feil. Dessuten så spør ikke trådstarter om han skal bytte til Mac, han sier han vurderer å bytte til Mac, og spør deretter om hvor han evt. kan finne sider/informasjon om spill til Mac OS. Linux er et OS, ikke en maskin, det blir som å si at windows er en PC... Skjønte du ikke det?
Rookie_NO Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 hehehhe....slapp av folkens kjekt at folk har lyst å hjelpe...om en mac e en pc eller om en mac e kun en mac bryr ikkje me. E e bare interessert i å vite om d finnes en del spill til Mac. E spilla ganske mye, men e e så fasinert av mac. Derfor må e finne ut kor mange spill man kan få til en mac. D e drøyt å bruke 20000 på ei maskin e ikkje kan spille på. Skjønne? Fortsatt ingen som har kommet me et godt svar. Håpe nokken har peiling Fortsett å komme me innspill. All info om mac e kjekt...positivt som negativt Og du KAN ikke bruke 20000,- på en maskin du nesten ikke får spill til, hvordan skal du høyreklikke i spill da???? Du har EN museknapp...
d0ppler Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Linux er et OS, ikke en maskin, det blir som å si at windows er en PC...Skjønte du ikke det? jo greit, er enig i at jeg formulerte meg dårlig, og du har helt rett. Det jeg prøvde å si var at Linux fungerer like godt på en PC som Windows..
Moonman Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Og du KAN ikke bruke 20000,- på en maskin du nesten ikke får spill til, hvordan skal du høyreklikke i spill da???? Du har EN museknapp... smile2.gif HÆ???
Yakamoto Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Du kan ta en tur hit Apple Store Games. Er da en del spill å velge i mellom. Ellers kan du jo starte å spille Diablo 2, det står i allefall på boxen at det kan spilles på mac
Kris27 Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Hehe, en knapps argumentet til Mac hatere er ganske latterlig, jeg bruker en Logitech MX500 til min Mac og det fungere utmerket (7 knapper og skrollehjul). Eneste grunnen til at jeg fortsatt også har en PC er fordi jeg er litt hekta på racing sims. Har brukt både Mac og PC i jobb og privat i over 15 år og Mac er utrolig mye mer problemfritt og enklere å bruke enn en Windows PC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå