Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Trådløst internett


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem som jeg håpte dere kunne hjelpe meg med. Jeg sitter her på et trådløst internett, og var hos en kamerat i helgen. Etter det har jeg sittet uten nett på min pc nede. Den finner ikke Gatewat, IP, TCP, Nettverksmaske etc. Jeg har snakket med en som har litt peiling. Men han fant ikke ut av dette. Jeg håper noen kan hjelpe meg. Om dere har noen spørsmål. Bare å spørre.

 

MvH. Saltnesen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan router/acsess punkt har du?

 

Er det langt fra wlan antennen til pc'en?

Er det en eller flere etg ned/opp?

Er det "lettvegger" (tre, gips osv) eller er det solide vegger som betong med mye metall i?

Er det mye metall i gulvene (varmekabler, vannbåren varme med alu.plater osv)?

 

Dette er faktorer som har MYE å si for ett wlan.

Om du feks har D-Link kan det lønne seg å oppgradere firmware (nesten uansett modell). Det kan kanskje lønne seg å flytte punktet for wlan så nærme din(e) maskin(er) som du kan. Og mulig flytte maskinen(e) nærmere wlan-punktet.

 

Eller så kan du sette opp en booster på antennen. Eller du kan bygge en antenne selv, du kan kanskje finne noe her. Disse antenne du bygger selv er veldig retnings bestemte, så om du bygger en så må den peke i den retningen maskinen(e) står. Og om du har en laptop, eller du har en kompis som har en laptop kan du/dere prøve acsesspunktet med denne litt nærmere enn der du har planlagt å bruke maskinen. For å se hvor langt du kan gå, eller hva som eventuellt er problemet.

 

Håper dette er noe som kan hjelpe.

Med vennlig hilsen

thelle

Lenke til kommentar

Ok, for å si det sånn! Jeg hadde internett fint på pcen FØR jeg var hos han! Der kjørte jeg Ikke-Trådløst. Med andre ord kabel! Jeg har tilkobling til routeren oppe også! Fordi det står "Tilkobling: Bra" Eller noe i den duren! Orket ikke løpe ned for å sjekke. Så jeg tror det er det at jeg ikke får mottat noen IP addresse. Fordi jeg prøvde å gå å: "Reparere" på den trådløse nede på mitt rom. Da fikk jeg "Kan ikke fortsette TCP/IP ikke aktivert for denne koblingen" eller noe sånt. Dermed vet jeg ikke hva, men takk for hjelpen hittil. Håper på mer :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Halla Du! bra spørsmål.... ehhh du har ikke prøvd og ta en enkel måte:P sletta alt som heter programmer av trådløst nettverk og innstalert på nytt! kan hjelpe det! eller prøv og oppdater nettverket det kan også hjelpe litt! ellers kan du sjekke om du kan sjekke om du har på "motta ip autromatisk" på nettverks instilinger! uansett prøv først og reinstaler! så får du se om du hjelper! M.V.H Robin :dribble:

Lenke til kommentar

(Forutsetter at du har XP) Trykk på "Start", og velg "Kjør"

 

Skriv inn "cmd", og du får et DOS-vindu.

 

Skriv "ipconfig /all" og trykk enter. Fortell oss deretter hva det står om det trådløse.

 

Du kan eventuelt forsøke disse to kommandoene etterpå:

 

ipconfig /release

ipconfig /renew

 

Se hva som skjer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...