A!1 Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hvorfor gir denne koden: // Check to see if we can use a pure hardware device Caps caps = Manager::GetDeviceCaps(adapterOrdinal, DeviceType::Hardware); // Do we support hardware vertex processing? if (caps.DeviceCaps::SupportsHardwareTransformAndLight) { // Replace the software vertex processing flags = CreateFlags::HardwareVertexProcessing; } Denne feil meldingen: 'DeviceCaps' : is not a member of 'Microsoft::DirectX::Direct3D::Caps' error C2039: 'get_SupportsHardwareTransformAndLight' : is not a member of 'Microsoft::DirectX::Direct3D::Caps' error C3610: 'Caps': value type must be 'boxed' before method 'get_SupportsHardwareTransformAndLight' can be called error C2662: 'Microsoft::DirectX::Direct3D::DeviceCaps::get_SupportsHardwareTransformAndLight' : cannot convert 'this' pointer from 'Microsoft::DirectX::Direct3D::Caps' to 'Microsoft::DirectX::Direct3D::DeviceCaps __gc &' Når jeg skriver "." etter caps, kommer det opp en liste hvor jeg kan velge DeviceCaps og når jeg skriver "::" etter DeviceCaps, kommer en liste hvor jeg kan velge SupportsHardwareTransformAndLight. adapterOrdinal er en int adapterOrdinal; som kun inneholder hvilket Device (skjermkort) vi bruker. Viss det hjelper noen å svare: tilsvarende kode for C# er: // Do we support hardware vertex processing? if (caps.DeviceCaps.SupportsHardwareTransformAndLight) { // Replace the software vertex processing flags = CreateFlags.HardwareVertexProcessing; } Og C# koden funker i C# Endret 23. februar 2005 av Mental
A_N_K Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Caps har ikke en metode som heter get_DeviceCaps?
A!1 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hmm... jeg bruker disse namespace'ne: using Microsoft.DirectX; using Microsoft.DirectX.Direct3D; Så ja, det skal være managed kode... EDIT: Managed C++ public: __property DeviceCaps get_DeviceCaps(); hentet ut fra MSDN. Endret 23. februar 2005 av Mental
saboi Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 tør jeg spørre hvorfor du egentlig bruker managed c++? hvorfor bruker du ikke bare c# i stedet da? eller er det noen veldig store fordeler med managed c++ som du ikke har med c#?
A_N_K Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Ser ut som du må bruke caps.get_DeviceCaps() istedet da.
A!1 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Skrevet 23. februar 2005 tør jeg spørre hvorfor du egentlig bruker managed c++?hvorfor bruker du ikke bare c# i stedet da? eller er det noen veldig store fordeler med managed c++ som du ikke har med c#? Jeg driver å går over på Linux og driver å knoter litt med C++ for å komme inn i språket før jeg får noen bøker jeg har bestillt fra amazon (som forøvrig ble sendt i dag) Linux Application Development OpenGL Super Bible OpenGL Game Development Red Hat Linux Bible - Fedora a Open Source Development with CVS Grunnen til at jeg heller bruker managed kode er fordi det er det jeg er vant med å bruke i C#. Det burde gjøre overgangen lettere å drive med noe man har drevet med før? A_N_K: Takk for svaret. Det funker selvfølgelig å kalle caps.get_DeviceCaps() Men igjen, hvorfor funker ikke caps.DeviceCaps ?? Det ser jo ut som denne er deklarert som en Property, hvilket normalt skulle bety at Get og Set funksjonene er slått sammen i en, og at man kan bruke '==' og '=' operatorene for å finne og sette verdien?
A_N_K Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 (endret) Properties finnes ikke i C++, så det ser ut som du må bruke get_* og set_* istedet. Endret 23. februar 2005 av A_N_K
☀ ❄ Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Open Source Development with CVS Hvorfor ikke heller Subversion/SVN?
Dead_Rabbit Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Oioioi.. Bommert, hehe! Neida. Det er jo mye av det samme da, ihvertfall det lille jeg har brukt av det: Laste ned og legge til filer.
A!1 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Hehe, ja... jeg kjøpte den egentlig fordi den fikk så god omtale... Handler om å opprette et opensource prosjekt og en CVS-binge for prosjektet... blir nok heller et oppslagsverk eller noe jeg tar fram viss/når jeg trenger den. Gleder meg egentlig mer til de andre bøkene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå