Gå til innhold

sysop på andre PC'er over internett


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer bare på en ting. Er det noen som kan hjelpe meg med noe? Jeg skal fikse sånn at jeg kan være sysop på en annen PC. Sånn at jeg får full accs til den via internett. Men jeg er ikke sikker på hvaordan jeg gjør det. Hvordan programer som bruke osv. Er det noen som vet hvordan og som kan hjelpe i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sette opp VPN på en W2K server, må RRAS (Routing and Remote Access Server) installeres. Det er ikke mulig med standard Microsoft software, å sette opp dette på en Workstation.

 

VPN gir i seg selv ikke fjernstyringsmuligheter, men kun en "sikker" kryptert tunnell via internett til en annen maskin. Du må uansett sette opp fjernkontrollsoftware på maskinene.

 

VNC ( http://www.uk.research.att.com/vnc/ ) - Den er gratis, enkel å sette opp og grei på den måten. :smile:

Lenke til kommentar

Radmin

hvor kan jeg finne info om det?

tror jeg har hørt om det..

For det er et program jeg har vært borti.

Og der koblet man seg opp mot PC'n med det programmer og når man da var koblet opp så så man hele skrivebordet, og jobbet videre der ifra

Lenke til kommentar

VNC og TightVNC (en GPL-utgave av VNC som utnytter nettverket litt bedre).

http://www.uk.research.att.com/vnc/

http://www.tightvnc.org/

 

Bruker selv VNC, synes at det er veldig stabilt, funksjonelt, portet til en haug med OS, og i tillegg gratis.

 

Nå skal jeg ikke være så skråsikker på at VNC er programmet for deg, siden det gjerne liker(?) en bredbåndsforbindelse av ett eller annet slag :smile: Her er muligens kommersielle alternativer bedre.

Lenke til kommentar

Litt OT;

Drar hjem på sommerferie snart (jaja... studenter har ferie året rundt :smile: ), og tenker da å innstallere fjernstyringsprogrammer på datamaskinene til mine slektninger og venner som har behov for hjelp av og til. De har selvsagt kun modem.

Spørsmålet er da; hvilke programmer kan benyttes når det gjelder å få en akseptabel hastighet med grafikk? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar

Jeg sitter på 1mbit sdsl og skal koble meg opp på en PC som er på en 100mbit linje.

Jeg kom oversånn styring da en kompis av broren min hadde fikset det på PC'n han hadde på hybelen hans. Og når han var her hjemme, så koblet han seg opp mot Pc'n som var på hybelen. Og der hadde han igang mIRC, så da gikk han innpå der og chattet litt. Han hanne full accs. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 22:24, ZL800 skrev:

Hei!

Jeg lurer bare på en ting. Er det noen som kan hjelpe meg med noe? Jeg skal fikse sånn at jeg kan være sysop på en annen PC. Sånn at jeg får full accs til den via internett. Men jeg er ikke sikker på hvaordan jeg gjør det. Hvordan programer som bruke osv. Er det noen som vet hvordan og som kan hjelpe i det hele tatt?


 

 

Remote Administrator ver 2.1 (www.radmin.com) kan anbefales på det sterkeste. Det du ikke får gjort via det programmet er ikke verdt å gjøre!! Jeg styrer flere maskiner via dette, både i mitt eget hjem - og har også flere support-oppdrag ute hos andre, og Radmin funker så det griner. Det er dessuten et mye raskere program enn f.eks PC Anywhere. Jeg har prøvd både PC Anywhere, NetOp, og flere andre mindre remote-programmer, men til nå har ingen gitt meg raskere og mer stabil kontroll enn Radmin. Så gakk hen og prøv dette du også, det er mitt tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...