Gå til innhold

Problemer med nettverk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen små og iriterende problemer med nettverket mitt. Kjører en server med CC 3.0 som står som gateway for lokalnettet mitt. Klientene er en blanding av X-Box, Mandrake 10.1 og WinXP.

Problemet er at nettverksdelen på serveren blir treg eller stopper opp til variable tider. vist jeg kjører "service nettwork restart" blir alt tipp topp igjen. Somregel klarer jeg dette via SSH, men det tar tid. (Føles som om jeg logger på over GPRS.) Når det er virkelig ille må jeg fysisk bort på serveren for å gjøre dette.

Sjekket i logger, men finner ikke noe som ser mystisk ut for meg.

Noen som kan hjelpe meg på riktig vei? Vist dere trenger noen loger er det bare å si i fra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da dukket feilen opp igjen ja. Satt å så film på X-Boxsen og nettet begynte å lagge! Kjipt å se film da ja! :cry:

eth0: Setting promiscuous mode.

device eth0 entered promiscuous mode

device eth0 left promiscuous mode

Disabled Privacy Extensions on device 02376c20(lo)

eth0: no IPv6 routers present

eth1: no IPv6 routers present

input: AT Translated Set 2 keyboard on isa0060/serio0

Og etter en runde med <service network restart> og <service firewall restart> får jeg dette på slutten:

Virker som om det er samba som får alt til å gå treigt, da x-boxsen er koblet til serveren for å streame musikk / film da det intreffer. Problemet er at det ikke kommer vær gang, og det er ikke noen spesielle filer som trigger det hele vær gang. :(

Skrevet

Har du letet litt på google? Det er ikke sikkert noen her har opplevd samme problemet, men du finner nok svaret ett eller annet sted...

Hvis det var cc du brukte, har de et eget forum, dog dette ikke nødvendigvis går på distroen i seg selv.

Skrevet

Det virker jo som om den hopper ut igjen fra promiscuous mode med en gang, så jeg vet ikke helt om det er den som bugger det til.

Skulle gjerne ha søket lit mer rundt, men jeg vet jo ikke hva som lager krøll, vet bare at det ikke virker til tider. :( Finner heller ikke noe i noen logger som sier noe om feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...