Gå til innhold

En samlet tråd om alle priser på tradeskill items!


Anbefalte innlegg

er jo etterspørrelsen som sier prisene.

 

Hvis 3 stk trenger 20 linen, og 20 stk selger det, er det jo såklart den med lavest pris som vinner.

 

*leke smart for å få denne i mine innlegg*

det er ikke bare etterspørelen som bestemmer prisene:

 

. . . . . pris

. . . . . /. \

. . . . /. . . \

. . . /_____ \

tilgang. . . etterspørsel

 

Tilgangen har også noe å si, hvis det er liten tilgang og stor etterspørsel vil prisen være høy. Hvis det er stor tilgang og etterspørselen er lav, vil prisen være lav.

 

Siden det er umulig å ha monopol på items så vil ikke prisene være for skyhøye.

 

Husker ikke hva trekanten het, men det har med markedssytemet å gjøre. ( for de som ikke skjønte det...)

(tungvint å lage modeller i forumet :p )

Jeg tror ikke modellen din dekker livet i wow, for etterhvert når jævlig mange på servern blir høy level og har 2-3 alts i tillegg, så er (nesten) ALLE rike. Influasjon tror jeg det kalles.

Det var vel en kar som nevnte i en annen tråd at prisene på linen på en server i USA var 70-80S for 20 linen. USA serverne har holdt på en stund, og jeg tror det samme vil skje på europa serverne etter en tid.

 

Dette er egentlig litt offtopic, det vi diskuterer er prisene nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er jo etterspørrelsen som sier prisene.

 

Hvis 3 stk trenger 20 linen, og 20 stk selger det, er det jo såklart den med lavest pris som vinner.

 

*leke smart for å få denne i mine innlegg*

det er ikke bare etterspørelen som bestemmer prisene:

 

. . . . . pris

. . . . . /. \

. . . . /. . . \

. . . /_____ \

tilgang. . . etterspørsel

 

Tilgangen har også noe å si, hvis det er liten tilgang og stor etterspørsel vil prisen være høy. Hvis det er stor tilgang og etterspørselen er lav, vil prisen være lav.

 

Siden det er umulig å ha monopol på items så vil ikke prisene være for skyhøye.

 

Husker ikke hva trekanten het, men det har med markedssytemet å gjøre. ( for de som ikke skjønte det...)

(tungvint å lage modeller i forumet :p )

Jeg tror ikke modellen din dekker livet i wow, for etterhvert når jævlig mange på servern blir høy level og har 2-3 alts i tillegg, så er (nesten) ALLE rike. Influasjon tror jeg det kalles.

Det var vel en kar som nevnte i en annen tråd at prisene på linen på en server i USA var 70-80S for 20 linen. USA serverne har holdt på en stund, og jeg tror det samme vil skje på europa serverne etter en tid.

 

Dette er egentlig litt offtopic, det vi diskuterer er prisene nå.

tja offtipic er det da egentlig ikke. Modellen forklarer hvilken pris en kan sette på de forskjellige items. For å si det slik. Når jeg skal selge noe AH så tipper jeg meg ikke bare frem til en pris. først ser jeg hva de andre selger itemen for(skjekker tilgangen og pris) så setter jeg en pris som er litt lavere. Etterspørselen vet jeg sånn passe ettersom spillet har nettopp startet, og så vet jeg nogenlunde hva de forskjellige proffesions krever.

 

 

Skal man være helt on-topic så er vel det beste svaret at det er best å skjekke hvordan prisene er i AH på serveren en spiller på, ikke her i forumet, hvis man lurer på hva man skal prise et item. Prisene kan jo variere fra server til server.

Lenke til kommentar
selger 20 Silk på AH for 45 silver.

Er ikke silke relativt vanskelig å få tak i? Hvilken mob dropper silke? Jeg skal ikke si noe helt sikkert, men jeg tror du kan selge for mer.

nei kan ikke selge for mer når det er 200 andre som selger for 45 silver.

Tror dem fleste som spilte CB er på min server og økonomien er forholdsvis bestemt.

:)

 

fleste humanoids etter 28 dropper silk. Jeg er paladin og hvis jeg løper gjennom noen crypts i raven hill i 1 time har jeg ca 150 silk.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
Gjest member-60584
selger 20 Silk på AH for 45 silver.

Er ikke silke relativt vanskelig å få tak i? Hvilken mob dropper silke? Jeg skal ikke si noe helt sikkert, men jeg tror du kan selge for mer.

nei kan ikke selge for mer når det er 200 andre som selger for 45 silver.

Tror dem fleste som spilte CB er på min server og økonomien er forholdsvis bestemt.

:)

 

fleste humanoids etter 28 dropper silk. Jeg er paladin og hvis jeg løper gjennom noen crypts i raven hill i 1 time har jeg ca 150 silk.

ka i helvete? 150 silk etter 1 time? jeg bruker å dra til raven hill for å "farme" silk. men finner bare 40-50 etter 1 time... dreper raiders, healers og ghouls

 

cheats....

 

:hrm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg sleger alltid litt billigere enn andre, og det fordi jeg vil ha prisene ned :) Heldigvis er de ikke skyhøye på Argent Dawn-servern enda, men jeg foreslår at alle som er på den servern setter ned prisene litt. Grådighet slår jo tilbake på seg selv senere :cool:

Hva i alle dager er poenget med å undergrave økonomien for deg selv og andre :dontgetit:

 

Hele poenget med AH er jo at de som har råd kjøper, og vi som skal ha penger til f.eks mount selger unna. Det er slikt som du driver med som ødelegger for alle andre.

 

Hvordan mener du at grådighet slår tilbake på deg selv senere? Høye priser gjør at man har en sjanse til å tjene penger når man trenger det (før level 40), og når man er over level 50 betyr det ingenting om silken koster 50s eller 2g per stack.

Lenke til kommentar
selger 20 Silk på AH for 45 silver.

Er ikke silke relativt vanskelig å få tak i? Hvilken mob dropper silke? Jeg skal ikke si noe helt sikkert, men jeg tror du kan selge for mer.

nei kan ikke selge for mer når det er 200 andre som selger for 45 silver.

Tror dem fleste som spilte CB er på min server og økonomien er forholdsvis bestemt.

:)

 

fleste humanoids etter 28 dropper silk. Jeg er paladin og hvis jeg løper gjennom noen crypts i raven hill i 1 time har jeg ca 150 silk.

ka i helvete? 150 silk etter 1 time? jeg bruker å dra til raven hill for å "farme" silk. men finner bare 40-50 etter 1 time... dreper raiders, healers og ghouls

 

cheats....

 

:hrm:

Jeg hadde ca 400 silk cloth i banken for en stund siden (er Horde da)

På Stormscale går de cor ca 55-60 pr. 20

 

Edit: det dropper _masse_ silk clothes i SM (scarlet monastery)

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Dragonmaw - Horde siden (NB: dette er mine priser alt ettersom AH-markedet)

Linen 30-50s

Wool 50-90s

Silk 40-60s

Mageweave 90s-1,2g

Runecloth ??

 

Copper Bars ca 2s pr stk

Bronze Bars ??

Silver Bars ??

Iron Bars 7,5-10s pr stk

Gold Bars ??

Mithril Bars 12,5-15s pr stk

Truesilver Bars 50s-1g pr stk

Thorium Bars 1g pr stk

 

Light Leather 5s pr 10

Medium Leather 15s pr 10

Heavy Leather 30s pr 10

Thick Leather 90s pr 10

Rugged Leather ??

 

Rough Stone 25-30s pr 20

Coarse Stone 40-60s pr 20

Heavy Stone 80s-1g pr 20

Solid Stone 1g-1,2g pr 20

???? Stone ??

 

Items med høy pris basert på stat bonus-type

"of the Bear"

"of the Eagle"

og Stam/Agility typen som jeg aldri husker navnet på

 

Forrige helg så hadde jeg Skinning/Tailoring på min main character og hadde altid pengeproblemer. Virket som en umulig oppgave å skrape sammen penger til ridedyr (90g). Så ditchet jeg Tailoring og begynte å jobbe opp Mining. På ca 1 uke har jeg sopet inn over 100g på denne justeringen og har nå ordnet meg ridedyr. For min del så velger jeg å fortsette med Skinning/Mining på min main character. Så har jeg heller andre tradeskills på alts som jeg levler opp til 40 etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...