Gå til innhold

"Kjøleblokk" til Raptor.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
way_up_north Skrevet 21/02/2005 : 12:31

  denne?

du får det i dual versjon for to harddisker. skal vist være lyddempende lag i den også. 

Hmm, den der likte jeg i alle fall. Men det var litt dårlig produktinformasjon, står i grunn ingenting foruten at den veier 0.48 og 3,5 Kg...

Er den på bildet for 2 disker?

Noen med erfaring med dette produktet, støydemnings-evne, nipler osv hadde vært greit å høre om?

 

Ikke meningen og rappe tråden din Darkwing Duck, men er litt på utkikk etter det samme selv, men da til 2 Raptorer :)

Lenke til kommentar
zeph Skrevet 21/02/2005 : 16:38

  Korleis kan kjøling dempe lyden på ein harddisk? 

Hvis du ser på bildet i den første linken, er det ikke så vanskelig å tenke seg at "støydempende innbygning" kan dempe støyen en del. Man pakker den inn da, for og si det enkelt :)

ylox Skrevet 21/02/2005 : 16:53

  Raptor disker bråker ikke så mye da. (Min gjør iallfall ikke det) 

Raptorer i raid 0 gjør det, og jo smalere stripebredde jo værre knattrer det.

Trådstarter etterspør jo også støydempning selv om han tydeligvis bare har en.

Men er ening i at "standstøyen" ikke er ille, men den knattringen kunne jeg godt sett litt dempet, derfor syns jeg den første linken så veldig interessant ut :)

Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 21/02/2005 : 19:50

  Den forrige raptoren jeg hadde , en 36,7 Gb, hadde en høy frekvent hvine-lyd.

Og nå som jeg har bestilt en 74 Gb så regnet jeg med at den hadde den samme lyden og vil gjerne ha vært den foruten.

 

Jeg er litt nyskjerrig på den i første link.

Ja, jeg har 2 74 GB'r og syns ikke det er noe vining i de altså, er litt sånn turbin-hvin i det de starter opp men etter det er det ikke mye syns jeg...

 

Du bør kanskje se det an litt til du har fått den da. Vet ikke hvilken type ylox har (siden han mener den ikke bråker?)

 

Hos meg er det som nevnt raid 0 som jobber på en slik måte at det knattrer helt febrilsk. Er den knattringen jeg skulle dempet litt. Men dette er jo bare snakk om ved hard jobbing, backup, virussøk osv... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...