Gå til innhold

Hovedkortet streika pluss røyk fra kortet


D3nnis

Anbefalte innlegg

Hm hei

 

jeg har akkurat kjøpt meg ett ntt tower.

jeg flyttet dem delen i den gamle pcn min inn i den nye.. der satte jeg det viktigste for å få pcn i gang å det fikk jeg også!

:whistle:

 

men så var det noen andre ledinger som ikke var i, å dem måtte jeg så klart fikle på, så jeg fikk ikke pc n lenger slått på.. så jeg begynnte likegods på nytt tokk ut det meste å satte sammen, men når jeg skulle sette på den største strøm kabelen fra strømmforsyneren i hovedkortet begynnte det å ryke i hovedkortet.. :blush:

ikke vet jeg hvorfor hva kan ha skjedd der ?

 

var ikke så enklet å forklare dette men, vis du vil vite mer detaljert så spør meg bare.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm hei

 

jeg har akkurat kjøpt meg ett ntt tower.

jeg flyttet dem delen i den gamle pcn min inn i den nye.. der satte jeg det viktigste for å få pcn i gang å det fikk jeg også!

:whistle:

 

men så var det noen andre ledinger som ikke var i, å dem måtte jeg så klart fikle på, så jeg fikk ikke pc n lenger slått på.. så jeg begynnte likegods på nytt tokk ut det meste å satte sammen, men når jeg skulle sette på den største strøm kabelen fra strømmforsyneren i hovedkortet begynnte det å ryke i hovedkortet.. :blush:

ikke vet jeg hvorfor hva kan ha skjedd der ?

 

var ikke så enklet å forklare dette men, vis du vil vite mer detaljert så spør meg bare.

Håper på svar.

Du har nok sansynligvis gått på en gammel blemme... nemlig at en eller flere av "avstandsstykkene" (som fester HK kabinettet) som kortslutter HK. Skru av HK, og sjekk grundig at det kun fins slike fester under hvert hull på HK, hvis ikke det stemmer, så fjern de.

Lenke til kommentar

Alle korta var i som skulle være i hovedkortet, å det som skulle til for å starte den opp. så når jeg skulle prøve å starte den,eller jeg skulle først sett i strømmen, men før jeg fikk starta den så begynnte det å ryke +en liten glødning fra en liten chip.. så jeg tørr ikke akkurat å sette den på nytt nei!!

 

ja må nok skaffe meg nytt HK jess :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
er det stor sjangs for at det kan ha dratt med seg andre deler i fallet da?

Det er vanskelig å si. Det må du nesten teste deg fram til. HDD eller CD-rom er iallefall ikke skadet. CPU'en er vel det første jeg ville fryktet, siden spenningsregulatorene sitter på hovedkortet. Hvis du er blodig uheldig, har du fått en spacer midt under en spenningsregulator, slik at du får 12, 5 eller 3.3 volt rett på CPU...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...