Gå til innhold

6800GT Doom3 på Ultra Quality 1024x768 ?


Gundersen

Anbefalte innlegg

Teknisk mulig er det jo å kjøre Ultra High. Det er jo kun minnet som kommer til kort. Den låner 256 minne hos ram ELLER "ekstra minnet" på HD og da blir det ikke en veldig behaglig opplevelse.

ble en veldig behagelig opplevelese for meg selv om pcen måtte låne 384 mb av systemminnet mitt. så det er bare oppskryt at man må ha 512 mb minne for å kjøre ultra high. mitt 128 mb kort klarer det i hvertfall veldig fint. har kjørt på ultra high en god stund nå.

Det er anbefalt å ha 512 mb skjermkort minne for å få full utnyttelse..

ja vet jo det...men du skrev jo at det ble en ubehagelig opplevelse av å ikke ha 512 mb på skjermkortet...var det jeg reagerte på.

At det kan bli det..Hvis hardisken er i bruk som minne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teknisk mulig er det jo å kjøre Ultra High. Det er jo kun minnet som kommer til kort. Den låner 256 minne hos ram ELLER "ekstra minnet" på HD og da blir det ikke en veldig behaglig opplevelse.

ble en veldig behagelig opplevelese for meg selv om pcen måtte låne 384 mb av systemminnet mitt. så det er bare oppskryt at man må ha 512 mb minne for å kjøre ultra high. mitt 128 mb kort klarer det i hvertfall veldig fint. har kjørt på ultra high en god stund nå.

Det er anbefalt å ha 512 mb skjermkort minne for å få full utnyttelse..

ja vet jo det...men du skrev jo at det ble en ubehagelig opplevelse av å ikke ha 512 mb på skjermkortet...var det jeg reagerte på.

At det kan bli det..Hvis hardisken er i bruk som minne..

joa, men har man mindre en 1 gig system minne så blir doom3 en ubehagelig opplevelse uannsett om man kjører ultra high eller ikke.

Lenke til kommentar
Neizz..Tok ut brikkene så det sto kun 512 igjen..Kjørte det rimelig bra..

og hva vil det si ? fps ?....hadde 512 mb minne før....lagga med en gang det ble en del monster på en gang....men nå går det flytende hele veien på ultra high...så igjen, etter mine erfaringer så er 512 mb for lite.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg velge?

 

Jeg har et lite problem med å plukk ut skjermkort bestemt meg for å gå for et Geforce6800gt, men det står mellom disse to Gainward og MSI

 

Jeg vet at klokkehastigheten er høyere på MSI kortet, men hvorfor er Gainward kortet så mye dyrere har hørt at det skal kunne klokkes opp til Ultra hastighet uten å bryte garantien.

 

Er det noen som har andre tips til skjermkort helst ikke over 4000NOK

Lenke til kommentar

Gå for Gainwarden :thumbup:

 

MSI sin verson av 6800GT serien magler en Pipeline og en Vertex shader(tror jeg det het)

 

 

Gainward : Pipelines = 16, Vertex Shaders = 6

 

MSI : Pipelines = 15, Vertex Shaders = 5

 

 

Leste det et sted på froumet istad, men fant det ikke nå

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar
Det må tydeligvis være noe galt med trådstarters PC. For her er ultra quality i 1280x1024 pluss 4xAA bare fryd og gammen. Linux er tingen.

Jeg har jo ikke sagt jeg ikke fikk kjørt spillet, spurte bare om hva fysikken, tallene og bokstavene sier om det å kjøre spillet uten 500MB grafikk-minne.

 

Jeg kjører spillet på Ultra high i 1024x768 her jeg, uten problemer.

(Kjører det alikevell ikke i linux da :p)

Lenke til kommentar
Det må tydeligvis være noe galt med trådstarters PC. For her er ultra quality i 1280x1024 pluss 4xAA bare fryd og gammen. Linux er tingen.

Tror ikke helt du skjønner poenget. Ultra quality gir ingen bedre kvalitet enn High Quality. Teksturene er bare ukomprimerte og tar mer plass, de ser 100% like ut.

Det vil da følgelig gå tregere også (jo det gjør det).

 

Du snakker som om Doom3 under Linux er noe bedre enn på andre plattformer, men nå skal det jo sies at Doom3 for Linux er _betydelig_ dårligere enn Windows-versjonen. Årsaken er at SSE/MMX koden ikke er portet over.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Det må tydeligvis være noe galt med trådstarters PC. For her er ultra quality i 1280x1024 pluss 4xAA bare fryd og gammen. Linux er tingen.

Tror ikke helt du skjønner poenget. Ultra quality gir ingen bedre kvalitet enn High Quality. Teksturene er bare ukomprimerte og tar mer plass, de ser 100% like ut.

Poenget med å kunne skru av komprimeringen er at TC fører til kvalitets tap, så det får ikke blitt 100% identisk, men forskjellen er minimal. Mellom "medium" og "high quality" utgjør TC en større forskjell i kvaliteten siden med "medium" blir normal maps komprimert noe som de ikke blir med "high quality".

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gå for Gainwarden :thumbup:

 

MSI sin verson av 6800GT serien magler en Pipeline og en Vertex shader(tror jeg det het)

 

 

Gainward : Pipelines = 16, Vertex Shaders = 6

 

MSI : Pipelines = 15, Vertex Shaders = 5

 

 

Leste det et sted på froumet istad, men fant det ikke nå

der tar du dessverre helt feil hehe....alle 6800gt kort har 16 pipelines og 6 vertex shaders...finnes ikke kort med 15 pipelines engang.

Lenke til kommentar
Det må tydeligvis være noe galt med trådstarters PC. For her er ultra quality i 1280x1024 pluss 4xAA bare fryd og gammen. Linux er tingen.

Linux er ikke tingen til Doom3, ca 10% dårligere ytelse jevnt over.

 

On topic: For det første, kjør høyere oppløsning istedet for AA, fordi dett er ettt svært mørkt spill, og du ser nesten ikke forskjell på 4aa og ingen aa. For det andre, ultra og high har ca 95% samme genetisk materiale :p

Lenke til kommentar

Kanskje det ikke er det mest optimale. Men likevel, jeg synes det fungerer utmerket, og når jeg bruker linux i 99.9% av tiden da jeg har alt av filmer og musikk på linux-formaterte disker grunnet sikkerhet, og TV-kortet mitt i tillegg fungerer i linux, så er det kjekt å vite at spillet fungerer så bra som det gjør i linux. Jeg satte på AA bare for å se at det går. Og når det fungerer, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Synest spillet er meget fortreffende. Er en fryd for øyet, og i tillegg er det en viss underholdning i det :) Blir spennende å se hvordan utvidelsen blir.

 

hva minnet angår, jeg har 512 mb ram, og et sapphire radeon x800pro vivo, spiller det på high, 1280x1024 uten problem. Så jeg ser ikkeno problem med 512 mb ram. Skjønt, det blir noe verre når jeg setter der på ultra high ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...