Gå til innhold

Hvilken maskin? HP Pavilion zd8070EA?


emoWEB

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vuderer sterkt og kjøpe meg bærbar PC i begynnelsen av neste uke.

Men, hvilken PC?

 

Jeg har sett litt på denne HP maskinen.

Hvordan er det med 1440 x 900 i skjermoppløsning og skjermen generelt?

Hvordan er støynivået?

 

Men om jeg skulle ombestemme meg, hvilken maskin burde jeg velge?

Jeg har satt prislappen til 15.000,-.

Kan også nevne at jeg må ha minst 2 usb 2.0 porter, og gjerne firewire og bluetooth, men det er ikke verdens undergang om det mangler.

 

Maskinen skal brukes til surfing, epost, avspilling av video og musikk og litt spilling.

Jeg har litt lyst på 17" skjerm på maskinen, jeg vet ikke hvorfor! Er det noe ulemper med det? :ermm:

 

Uansett, takker for alle svar! :yes:

post-72-1108905526_thumb.jpg

Endret av emoWEB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil komme litt an på hva maskinen skal brukes til. zd8070 er en desktop replacement, og kommer med en vanlig P4 prosessor. Det betyr at den blir varm, og at viften vil gå omtrent konstant. Dermed blir det også mer lyd fra denne enn en maskin med f.eks. en P-M prosessor. Batteritiden blir heller ikke den beste.

 

Dersom du skal ha en maskin du skal jobbe med på skolen, toget, bussen etc. ville jeg nok heller gått for en eller annen Centrino-løsning.

 

zd8070 er en god maskin å jobbe på, men du bør ha det jeg skriver over her i bakhodet når du skal velge laptop.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Ja, og maskinen veier i overkant av 4 kg.

Men jeg har ikke så altfor mye greie på dette med bærbare maskiner, men hvilken bør jeg velge da? Om jeg skal ha en med kravene under;

 

* Min. 60 GB harddisk

* God skjerm

* Ikke så høyt støynivå

* God batteri levetid

* Min. 2.0 GHz

* Min. 512 MB ram

* Godt skjermkort

* Maks 15.000,-

 

- Gjerne DVD brenner, firewire, bluetooth og WLAN.

 

Takk!

 

EDIT: En mulighet?

Endret av emoWEB
Lenke til kommentar

Jepp. Det er nettopp det, men den selges ikke i butikk i nærheten her. Og jeg vil helst ikke kjøpe via nettet, dersom det skjer noe må den sendes inn og slikt, og om jeg kjøper den i en butikk her kan jeg levere den inn, og få en lånepc mens den andre er på reprasjon.

 

Har et par venner, han ene kjøpte fra en nettbutikk, tok 6 uker før de fikk ordnet lydkortet, og det er ikke slikt jeg vil oppleve.

Nå slår jeg ikke alle nettbutikker under samme kam, men jeg er litt skeptisk til å kjøpe via nettbutikk, for at dette nettopp skal skje.

 

Men jeg får tenke litt på det, så får jeg se hvilken jeg velger!:)

Endret av emoWEB
Lenke til kommentar
Jepp. Det er nettopp det, men den selges ikke i butikk i nærheten her. Og jeg vil helst ikke kjøpe via nettet, dersom det skjer noe må den sendes inn og slikt, og om jeg kjøper den i en butikk her kan jeg levere den inn, og få en lånepc mens den andre er på reprasjon.

Du har langt fra noe absolutt krav på en låne-pc mens din egen er på reperasjon. Sjansen din til å faktisk få en låne-pc er omtrent lik uansett om handler på nettet eller i butikk, for å si det på den måten. Så det er ikke noen grunn til å holde seg unna nettbutikker.

 

Vanlige butikker bruker også ofte lang tid på å få reparert et produkt. I mange tilfeller blir PCer liggende lenge før de sendes til service, og du må vente i 3-4 uker før du har maskinen din tilbake. Uten at du kan kreve en låne-pc mens du venter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...