Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WinXP fryser under oppstart; rett før kontoversikt


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et litt merkelig problem. Når jeg starter WinXP slutter alt å funke rett etter at loadescreen for xp skal gå over til å vise kontooversikten. Det hele ender med at bilde låser seg med musepekeren midt i skjermen på sort bakgrunn.

 

Hele dette scenaroioet startet men jeg spilte SWKOTOR 2: The sith lords. spillet stoppet rett og slett opp og hele system frøs, slik at eneste utvei var å trykke på reboot knappen. Når så xp skulle starte opp så vet vi alle hva som hendte.

Alt fungerer derimot i sikkerhetsmodus, som jeg kjører i nå.

 

Systemet har fungert helt feilfritt frem til nå.

Installerte nye windowsoppdateringer før jeg begynte å spille, det var noe om JPEG ettellerannet.

 

Kjører Windows XP Pro. 2002 , m/sp2 og har installert alle oppdateringer frem til DD.

 

Boxen min er av typen ferdigkomponert ShuttleX

med AMD Athlon XP 2500+ , drivervs. 5.1.2600.0

Skjermkort: Ati Radeon 9600 XT drivervs. 6.14.10.6505

512mb ram

 

trengs flere opplysninger må der bare si ifra

 

 

Kan vel også nevne at prosessoren slutter å jobbe, og at det kommer en ganske lav litt høyfrekvent lyd fra pc'n.. ellers er temperatur normal og ingenting er overklokket

 

PS!: har hatt et lignende problem før, men jeg bare reinstallerte xp så var alt bra igjen... da begynte xp å loade, men d endte med at systemet reboota seg selv og starta på nytt med å loade.. slik kunne d stå i flere timer ..litt likt d som skjer nå bortsett fra at nå bare fryser alt!!

 

PPS: har også scanna for virus, fant ingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...